زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
نتایج کنکور ارشد 1400 در طی دو مرحله از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان می رسد . زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون بوده و احتمالا تا مرداد ماه منتشر شود تا داوطلبان مجاز شده بتوانند به انتخاب رشته ارشد بپردازند . اعلام نتایج ارشد 1400 که در طی آن کارنامه نهایی متقاضی منتشر می شود نیز تا شهریور ماه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .




یکی از مهم ترین مراحل پذیرش کنکور کارشناسی ارشد ، اعلام نتایج اولیه و نهایی آن است تا داوطلبان را از وضعیت قبولی خود آگاه کند . معمولا نتایج نهایی ارشد تا یک ماه پس از اعلام نتایج اولیه و بررسی کد رشته های ثبت شده داوطلبان منتشر می شود تا آن ها را از وضعیت علمی خود مطلع سازد .

در جواب اولیه کنکور ارشد 1400 علاوه بر اینکه وضعیت مجاز یا غیر مجاز داوطلبان برای انتخاب رشته به نمایش در می آید ، سایر اطلاعات مانند رتبه ، تراز و درصد دروس نیز مشخص می شود . در اعلام نتایج نهایی ارشد نیز که تا شهریور ماه منتشر خواهد شد ، محل قبولی داوطلب اعلام می شود . در ادامه برای اطلاع داوطلبان از زمان اعلام نتایج ارشد به بررسی زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400 می پردازیم . 



زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400
سازمان سنجش آموزش کشور پس از بررسی الویت بندی کد رشته محل های داوطلبان کارشناسی ارشد 1400 ، اولین رشته محلی را که با توجه به رتبه داوطلب امکان پذیرش در آن وجود دارد ، به عنوان رشته پذیرفته شده ارشد اعلام می کند . متقاضیان برای اطلاع از نتیجه نهایی ارشد خود می بایست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نتیجه ارشد دانشگاه سراسری و آزاد خود را مشاهده نمایند .



زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری 1400 :



سال پیش نتایج نهایی کارشناسی ارشد به علت تعویق زمان برگزاری کنکور ارشد در هفته اول آبان ماه منتشر شد . اما امسال پیش بینی می شود زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 در شهریور ماه باشد .







نتایج نهایی کنکور ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .





بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400




زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 :



نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 دانشگاه آزاد نیز احتمالا مانند سال های پیش همزمان با اعلام نتایج ارشد دانشگاه های سراسری خواهد بود . با این وجود احتمال اینکه این نتایج پس از نتایج نهایی ارشد سراسری نیز منتشر شود وجود دارد . بنابراین به داوطلبان توصیه می شود برای اطلاع به موقع از زمان اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 1400 عضو کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا شوند .





نتایج نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد 1400





نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400
پس از مشخص شدن زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 ابتدا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و سپس از بخش کارشناسی ارشد گزینه " سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد 1400 " را انتخاب کنید تا اسامی پذیرفته شدگان ارشد را مشاهده نمایند .






در صفحه بعد روی گزینه ورود به سیستم کلیک کرده و وارد بخش درج اطلاعات ثبت نامی خواهند شد . 






اطلاعات ثبت نامی خود را وارد کرده تا به  صفحه میز کار خود وارد شوید .







بر روی گزینه نتایج نهایی کارشناسی ارشد کلیک کرده تا جواب پذیرش خود را مشاهده نمایید .







راهنمای تصویری فوق مربوط به اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال قبل می باشد .

بیشتر بخوانید: اسامی پذیرفته شدگان کنکور ارشد









زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400
زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد نیز توسط سازمان سنجش اعلام شده و سپس در همان سامانه به آدرس sanjesh.org منتشر می شود . داوطلبان می توانند پس از وارد کردن اطلاعات ثبت نامی ، کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد را مشاهده نمایند .

از این مرحله به بعد مسیر دانشگاه آزاد و سراسری جدا شده و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 به سایت سازمان سنجش و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 به سایت دانشگاه آزاد مراجعه می کنند .

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد جواب اولیه آزمون ارشد 1400 در قالب کارنامه منتشر شده و وضعیت علمی کلیه داوطلبان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد را مشخص می کند . با توجه به تاریخ برگزاری کنکور ارشد ، احتمالا شاهد اعلام نتایج اولیه ارشد در مرداد ماه خواهیم بود .



 نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .



داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا از زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد 1400 آگاه شوند .

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400







مشاوره زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400


اطلاع به موقع از فرآیند های کنکور کارشناسی ارشد 1400 باعث خواهد شد داوطلبان از مراحل بعدی جا نمانده و مسیر آزمون را بدون دغدغه و نگرانی طی کنند . از این رو سازمان سنجش جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد را در دفترچه ثبت نام این آزمون منتشر کرده و بر روی سایت خود قرار می دهد تا متقاضیان بر اساس تاریخ های اعلام شده به برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد بپردازند .

مندرجات این جدول شامل زمان ثبت نام ، برگزاری آزمون ، دریافت کارت ورود به جلسه ، انتخاب رشته و اعلام نتیجه اولیه و نهایی می باشد . انتخاب رشته صحیح نیز نقش بسزایی در کسب رتبه قبولی دارد که به متقاضیان توصیه می کنیم بدین منظور از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد استفاده نمایند . 

همچنین داوطلبانی که در این آزمون موفق به پذیرش در هیچ یک از کد رشته ها نشده اند می توانند در تکمیل ظرفیت ارشد 1400 شرکت کرده و شانس دوباره ای را به خودشان بدهند . بدین منظور پیگیر اخبار بوده تا از این فرآیند جا نمانده و به ثبت کد رشته ها بپردازند .


کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز تا زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400 همراه داوطلبان بوده و تجربیات خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار آن ها قرار می دهند  .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد



سوالات متداول


1- آیا داوطلبان کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد نتایج اولیه خود را همزمان دریافت می کنند ؟
بله ، همانطور که در متن مقاله در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 فقط یک کارنامه برای کلیه داوطلبان منتشر می شود .




2- آیا در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 کارنامه ای برای داوطلبان منتشر می شود ؟
در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد تنها وضعیت قبولی یا مردودی داوطلبان مشخص شده و کارنامه نهایی چند روز پس از آن منتشر خواهد شد که لینک آن در مقاله قرار خواهد گرفت .




3- داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 حداکثر چند انتخاب خواهند داشت ؟
با توجه به توضیحات مقاله این داوطلبان حداکثر می توانند 100 کد رشته محل را انتخاب کنند .

منبع : زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/O38Y
نظرتان را بنویسید