زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 را به اطلاع داوطلبان رسانده و راهنمایی های لازم را جهت دریافت کارنامه اولیه این آزمون در اختیار آن ها قرار می دهد . ازاین رو متقاضیان می بایست در موعد مقرر به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و وضعیت علمی خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند . 



پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 ، پاسخنامه داوطلبان توسط نرم افزار سازمان سنجش مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن در قالب کارنامه کارشناسی ارشد منتشر می شود . از این رو متقاضیان به منظور اطلاع از وضعیت علمی خود باید اخبار و اطلاعیه های مختلف در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را دنبال کرده و در موعد مقرر نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نمایند .

این کارنامه حاوی اطلاعات مهمی نظیر درصد دروس امتحانی ، رتبه و تراز داوطلبان بوده و وضعیت مجاز بودن آن ها را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد مشخص می کند . داوطلبان با آگاهی از تاریخ اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 می توانند در مهلت قانونی به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند .

هر چند نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در یک کارنامه منتشر می شود اما از این مرحله به بعد مسیر دو دانشگاه از هم جدا شده و انتخاب رشته کارشناسی ارشد و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا صورت می گیرد . در ادامه به بررسی زمان اعلام جواب اولیه کارشناسی ارشد 1400 می پردازیم . 



زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400
سازمان سنجش هر ساله با انتشار جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان را از زمان تقریبی در نظر گرفته شده برای اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد مطلع می کند . همچنین با نزدیک شدن به مرحله اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 اخبار و اطلاعیه های مختلف در این خصوص منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .

سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور ، جواب اولیه این آزمون با تاخیر و در نیمه اول شهریور ماه منتشر شد اما در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 پیش بینی می کنیم داوطلبان در مرداد ماه شاهد انتشار کارنامه اولیه کارشناسی ارشد بوده و انتخاب رشته ارشد 1400 را انجام می دهند .



 نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 به محض انتشار در اینجا قرار می گیرد .



به متقاضیان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از تاریخ در نظر گرفته شده برای این فرایند مطلع شوند .



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400





اقدامات لازم در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400
همان طور که گفتیم در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 وضعیت مجاز بودن داوطلبان برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد مشخص می شود .

متقاضیانی که بر اساس این نتایج مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه شده اند می بایست به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند .

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400









داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org امکان انتخاب 100 کد رشته محل را خواهند داشت . نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ابزار کمکی برای انجام این فرایند می باشد . 



داوطلبان به منظور تحلیل کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1400 می توانند از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرند . راه ارتباطی داوطلبان با مشاوران این مرکز ، سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد .



در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- آیا نتایج اولیه متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در سایت سازمان سنجش منتشر می شود ؟
بله ، نتایج اولیه کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد در قالب یک کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد .




2- در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 چه اطلاعاتی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد ؟
داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد می توانند رتبه ، تراز و درصد دروس امتحانی خود را مشاهده کرده و از وضعیت مجاز بودن خود برای شرکت در انتخاب رشته مطلع شوند .




3- آیا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد باید انتخاب های خود را در یک فرم درج کنند ؟
خیر ، انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام می شود .

منبع : زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/N30D
نظرتان را بنویسید