دوره های فنی و حرفه ای

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دوره های فنی و حرفه ای به دو دسته آموزش های فنی در مراکز دولتی و مراکز آزاد تقسیم شده و از نظر رشته های ارائه شده از شهری به شهر دیگر متفاوت هستند . بنابراین متقاضیانی که علاقه به ثبت نام در دوره های فنی و حرفه ای را داشته در ابتدا باید نام دوره و مرکزی را که قصد تحصیل در آن دارند انتخاب کرده و سپس جهت ثبت نام وارد پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شوند .



گستردگی دوره های فنی و حرفه ای به طوری است که اغلب متقاضیان می توانند رشته مورد علاقه خود را به راحتی پیدا کرده و پس از شرکت در کلاس های آموزشی مربوطه ، در آزمون فنی و حرفه ای ثبت نام کنند . پس از اتمام آزمون به داوطلبانی که حداقل نمره لازم را دریافت کرده باشند مدرک معتبر فنی و حرفه ای داده می شود .

دوره های آموزشی فنی و حرفه ای هر شهر کمی متفاوت از سایر شهرهای دیگر است . به همین دلیل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور لیست دوره های آموزشی را با توجه به محل برگزاری ، ظرفیت پذیرش و جنسیت متقاضیان در دفترچه راهنمای فنی و حرفه ای هر شهر تدوین کرده و در سایت خود قرار می دهد . در ادامه مقاله برای آشنایی با جزئیات این دوره ها قصد داریم به بررسی انواع دوره های فنی و حرفه ای و نحوه ثبت نام در آن ها بپردازیم .



دوره های فنی و حرفه ای
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای آموزش تخصصی انواع مهارت ها ، دوره های آموزشی را برگزار می کند که کوتاه مدت بوده و در صورتی که مهارت آموز موفق به سپری کردن آزمون کتبی و عملی در آن ها شود به او گواهینامه یا مدرک مهارت فنی و حرفه ای اعطا می نماید .

سازمان فنی و حرفه ای کشور در تلاش است با ارائه دوره های متنوع مهارتی ، آموزش های اساسی و مورد نیاز جامعه را به علاقه مندان ارائه نماید . همانطور که گفته شد ، نام این دوره ها در دفترچه راهنمای مربوط به هر شهر منتشر شده که در راهنمای تصویری زیر نیز قابل مشاهده است .



برای مشاهده انواع دوره های آموزشی فنی و حرفه ای ابتدا وارد سامانه portaltvto.com شده و از بین گزینه بر روی ثبت نام در دوره های آموزشی کلیک کنید .







در صفحه پیش رو از بخش استان ها ، نام استانی را که قصد شرکت در دوره های آموزشی آن را دارید انتخاب کرده و سپس بر روی جستجو کلیک کنید .







این بخش به معرفی سازمان فنی و حرفه ای پرداخته و شما می توانید تمامی دوره های فنی و حرفه ای را که در مراکز آموزشی دولتی و آزاد شهر منتخب خود برگزار می شود ، مشاهده نمایید . تاریخ شروع و پایان کلاس ها ، ظرفیت باقی مانده و جزئیات مربوط به هر دوره را نیز می توانید از همین بخش مطالعه نمایید .

بر روی گزینه " ثبت نام " که با فلش های آبی نشان داده شده کلیک کرده تا وارد صفحه نام نویسی شوید .







در صورت پرداخت هزینه ثبت نام ، شماره پرونده و شناسه پرداخت را وارد نمایید . در غیر اینصورت ابتدا بر روی پرداخت هزینه که در تصویر زیر نیز مشخص شده کلیک کنید .







اطلاعات لازم را وارد نموده و هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید . سپس مجددا دوره مورد نظر خود را انتخاب نموده و ثبت نام نمایید .







مهارت آموزان پس از سپری کردن کلاس ها باید در آزمون فنی و حرفه ای که جزئیات آن در مقاله زیر توضیح داده شده است شرکت نمایند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون فنی و حرفه ای





جزئیات دوره های فنی و حرفه ای
برای ثبت نام در آزمون دوره فنی و حرفه ای گذرانده شده می بایست کارت ورود به جلسه آزمون فنی و حرفه ای را تهیه نمود و بر اساس تاریخ و زمان مندرج بر روی آن در جلسه امتحان حضور یافت . نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای از 100 محاسبه شده و داوطلبانی که معدل کمتر از 70 دریافت می کنند مردود خواهند شد .

پس از برگزاری آزمون و کسب حد نصاب لازم ، مهارت آموزان می بایست برای استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای خود اقدام کنند . دریافت این گواهینامه از طریق سامانه سازمان فنی و حرفه ای کشور امکان پذیر بوده و به عنوان یک مدرک مهارتی می توانند به متقاضیان جویای کار در پیدا کرد شغلی مناسب کمک کند . برای آشنایی با گواهینامه فنی و حرفه ای و نحوه دریافت آن می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید .

در ادامه بخوانید: استعلام مدرک فنی و حرفه ای




سوالات متداول


1- دوره های فنی و حرفه ای شامل چه کلاس ها و آموزش هایی است ؟
نحوه مشاهده انواع دوره های فنی و حرفه ای در متن مقاله موجود است .




2- ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای در چه سامانه ای انجام می شود ؟
سایت ثبت نام دوره های آموزشی فنی و حرفه ای همان سامانه سازمان فنی و حرفه ای است که آدرس آن در متن مقاله قرار گرفته است .




3- چگونه می توان مدرک دوره های فنی و حرفه ای را دریافت نمود ؟
برای استعلام گواهینامه و مدرک فنی و حرفه ای خود می بایست ابتدا نمره قبولی در آزمون را کسب کرده و سپس با توجه به توضیحات متن مقاله اقدامات لازم را انجام دهید .

منبع : دوره های فنی و حرفه ای
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zZDm
نظرتان را بنویسید