آچار بکس چیست؟

آچار بکس چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ابزار ماشین

آچارهای بکسی ابزارهای دستی پرکاربردی هستند که برای سفت کردن و شل کردن آسان بست های معمولی، معمولاً مهره ها و پیچ ها، استفاده می شود. آنها تقریباً مانند آچارها و آچارهای استاندارد کار می کنند، اما طراحی جغجغه دار آنها به کاربر این امکان را می دهد که گشتاور را راحت تر و با فشار و خستگی کمتر اعمال کند.

در حالی که می‌توان آن‌ها را به‌صورت جداگانه و متناسب با اندازه‌های مختلف مهره و پیچ و مهره خریداری کرد، اما بیشتر علاقه‌مندان و متخصصان DIY ترجیح می‌دهند مجموعه آچار بکسی بخرند. اینها شامل اتصالات سر و آداپتورهای متعددی هستند که برای مقابله با طیف وسیعی از اندازه‌ها و شکل‌های درایو امپریالیستی یا متریک مناسب هستند.

برای خرید آچار ترکمتر و جعبه بکس از فروشگاه ابزار ماشین کلیک کنید.

آچار بکس ابزاری فوق العاده همه کاره و مفید هستند. به این ترتیب، شما آنها را در کیسه ابزار تقریباً تمام مکانیک ها، نجارها، برقکاران و بسیاری دیگر از تاجران خواهید یافت.

بکس و ست بکس چیست؟

آچارهای بکس - چه به صورت جداگانه فروخته شوند، چه به عنوان مجموعه بکس و مجموعه آچار، یا همگی در یک کیت ترکیبی - برای کارهایی مشابه با هر مجموعه آچار معمولی استفاده می شود. به عبارت دیگر، آنها به گونه ای طراحی شده اند که بستن و بازکردن اندازه های مختلف پیچ و مهره را آسان تر می کنند.

تفاوت آچارهای بکس با آچارهای استاندارد این است که دارای مکانیزم جغجغه زنی داخلی هستند. طراحی جغجغه دار به این معنی است که سر آچار هنگام فشار دادن به یک جهت در جای خود قفل می شود تا گشتاور ایجاد کند، اما در صورت کشیده شدن در جهت معکوس می تواند آزادانه بچرخد.

این مکانیسم ابزار ضامن دار ساده به کاربر این امکان را می دهد که بدون نیاز به بلند کردن و جابجایی آچار پس از هر چرخش، گشتاور بیشتری را به یک مهره یا پیچ و مهره اعمال کند. این باعث می‌شود که سفت یا شل کردن کامل یک بست معین بسیار سریع‌تر و آسان‌تر شود و فشار روی دست‌ها و مچ‌های کاربر تا حد زیادی کاهش می‌یابد. همچنین می تواند کار در فضاهای تنگ، مانند زیر کمدها یا پشت رادیاتورها و سایر وسایل را راحت تر کند.

آچار بکس ابزاری با دسته ساده با مکانیزم جغجغه داخلی است که معمولاً دارای طراحی سر است که اجازه می دهد اندازه ها و اشکال مختلف بکس را به یک سر اضافه کنید. خود بکس ها درایوهایی با اندازه های متفاوت هستند که می توان آنها را به دسته وصل کرد و آماده لغزش و هدایت انواع مختلف مهره ها و پیچ ها هستند.

مجموعه‌های بکس معمولاً دارای مجموعه‌ای از اشکال و اندازه‌های مختلف درایو هستند که برای تعویض روی ابزار آچار طراحی شده‌اند. بهترین مجموعه بکس‌ها شامل طیف کاملی از اشکال و اندازه‌های درایو استاندارد (هم امپریال و هم متریک)، با قطعات متعددی است که بر روی هر نوع پیچ و مهره استاندارد قرار می‌گیرند. به این ترتیب، خرید یک مجموعه آچار و بکس با کیفیت خوب به این معنی است که به ندرت با یک اتصال دهنده چرخشی روبرو می شوید که نتوانید آن را تنظیم کنید.

انواع مختلف آچار بکسیانواع مختلفی وجود دارد که اغلب از نظر مجموعه ویژگی ها با توجه به هزینه ابزار و کیفیت برند متفاوت است. با این حال، اکثر آنها اجزای اصلی یکسانی دارند - یعنی یک آچار گشتاور دسته جامد با مکانیزم بکس ضامن دار داخلی. اکثر آنها دارای یک نوع سوئیچ مکانیکی هستند که به شما امکان می دهد جهت مکانیسم جغجغه را معکوس کنید و بنابراین گشتاور را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت اعمال کنید. هنگامی که خریداران می پرسند، "آچار جغجغه ای چیست؟"، معمولاً می خواهند در مورد انواع و مارک های مختلف جغجغه های موجود در فروش و انواع ویژگی های اضافی که ممکن است به آنها نیاز داشته یا نداشته باشند، بدانند. ابزارهای ضامن دار با کیفیت بالاتر اغلب بر حسب این مزایا و ویژگی های اضافی توصیف می شوند، به عنوان مثال، آچار بکس قابل تنظیم یا آچار بکس سریع. آداپتورهای مختلف نیز به طور گسترده فروخته می شوند - چه به صورت جداگانه یا در کیت های چند قسمتی - تا قابلیت بیشتری را به ابزار دستی اصلی ارائه دهند. 

آچار بکس شکل درایو

بکس‌های درایو معمولاً در اشکال استاندارد متنوعی برای مقابله با طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌های مختلف مهره و پیچ وجود دارند. گزینه های رایجی که ممکن است بخواهید هنگام انتخاب آچار شش بکس به آنها توجه کنید، به عنوان مثال، مجموعه های بکس شش گوش و آچار بکس مربعی هستند. درایو شش گوش و درایو مربع بسیار رایج‌ترین شکل‌های درایوی هستند که با آن‌ها مواجه می‌شوید و داشتن تعداد کمی از هر شکل بکس به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً با تمام انواع اتصال دهنده‌های استاندارد در کارهای روزمره مقابله کنید. برخی از مدل‌های آچار بکسی با اکستندرهای موجود به فروش می‌رسند که به شما امکان می‌دهد راحت‌تر به بست‌های فرورفته دسترسی پیدا کنید. در مدل‌های اولیه‌تر ابزار ممکن است نیاز باشد که این لوازم جانبی را جداگانه خریداری کنید، اغلب به عنوان بخشی از مجموعه کامل درایو بکس.

 آچار بکس چگونه کار می کند؟

با این کار به کاربر این امکان را می‌دهد که گشتاور را در یک جهت اعمال کند و در عین حال آزادانه در جهت معکوس بچرخد. این به عنوان یک سیستم جغجغه ای شناخته می شود و با استفاده از چرخ دنده های مکانیکی عمل می کند که وقتی در یک جهت چرخانده می شوند قفل می شوند اما با حرکت در جهت دیگر آزاد می شوند. آچار بکس تنها ابزار ضامن دار موجود نیست. همچنین می توانید پیچ ​​گوشتی ضامن دار و جغجغه دسته T را به همراه انواع دیگر ابزارهای دستی خریداری کنید. همه از یک مکانیسم دنده اصلی یکسان استفاده خواهند کرد. در عمل، استفاده از آچار درایو جغجغه ای به این معنی است که برای انجام چندین چرخش مجبور نیستید ابزار را در اطراف مهره یا پیچ و مهره خارج کرده و جایگزین کنید. کار با این روش بسیار ساده تر و سریعتر است و همچنین فشار کمتری روی دست ها و مچ ها دارد. همچنین کار با بست هایی را که در مناطق تنگ، محدود یا دسترسی به آن دشوار است بسیار ساده تر می کند.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jxGR
نظرتان را بنویسید