راهنمای خرید فرز انگشتی

راهنمای خرید فرز انگشتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ابزار ماشین

فرز انگشتی از ابزارهای مهم در صنعت با کاربردهای فراوان است که دارای تنوع در مدل و کاربرد بوده و در بخش‌های ظریف‌کاری با متریال مختلف صنعتی به‌کار گرفته می‌شود. با نصب قطعات مختلف روی فرز می‌توان از آن برای موارد گوناگون از حکاکی  و سوراخکاری تا طراحی و شیارکاری استفاده نمود. در میان تنوع موجود بین مدل‌های مختلف، نمونه مناسب با کاربردهای تخصصی موضوع بحث این مطلب است. با ما در مطالعه این نوشتار همراه شوید. خرید فرز برقی از سایت ابزار ماشین و لینک مشخص شده امکان پذیر است.

جهت خرید صافکاری pdr و آگاهی از قیمت لوازم صافکاری با ابزارماشین تماس بگیرید.

فرز انگشتی: یک محصول و ده‌ها کاربرد!

دنیای صنعت بسیار بزرگ و متنوع بوده و ابزارهای صنعتی نیز به‌نوبه خود از تنوع فراوانی در انواع و کاربرد برخوردارند. تا جایی که خرید و استفاده از هر یک نیازمند شناخت و آگاهی از شیوه کاربرد آنهاست. فرز انگشتی نمونه‌ای از این محصولات صنعتی با کاربردهای فراوان است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. با ما همراه بمانید.

فرز انگشتی چیست؟

فرز انگشتی نوعی ابزار برقی یا بادی مناسب برای انجام انواع کارهای ظریف نجاری، حکاکی، قالب‌سازی و بسیاری موارد دیگر است. نمونه‌هایی مانند کار بر روی چوب نظیر منبت، بر روی پلاستیک و حتی تراش مجسمه و تزئینات مبلمان نیز توسط این نوع فرز قابل انجام است. فرزهای مینیاتوری نیز با تفاوت‌هایی که دارد در ساخت و تراش مجسمه و جواهرات و فلزات گرانبها کاربرد داشته و این صنایع ظریف را کامل می‌کنند.

علاوه بر این موارد، از این نوع فرز در موارد بسیار دیگری نظیر زنگارگیری، هنرهای فلزکاری و چوبی و بسیاری موارد دیگر نیز استفاده می‌شود. به‌طور کلی این نوع فرز در صنایع مختلف و سایت‌های ساختمانی، کارگاه‌های صنایع فلزی، تعمیرگاه‌های خودرو و دیگر بخش‌های صنعت کاربرد زیادی دارد. انتخاب صحیح و تنوع موجود در محصولات این نوع فرز نیز در خرید و به‌کارگیری آن در صنایع موثر است.

 

انواع فرز انگشتی کدامند؟

فرزهای انگشتی در دو مدل گلو بلند و گلو کوتاه تولید می‌شوند. می‌توان گفت تنها تفاوت بین فرز انگشتی گلوبلند و نوع گلوکوتاه در اندازه شفت خروجی استفاده شده در ساخت آنهاست که تاثیر چندانی نیز در عملکرد و طرز استفاده از این وسایل نخواهد داشت.

اما آنچه بیشترین تفاوت را در موارد کاربرد و نوع استفاده از این ابزارها ایجاد می‌کند به تنوع سری‌هایی مربوط است که بر روی این نوع فرزها نصب می‌شود. تفاوت در این سری‌ها در اصل تفاوت در نوع استفاده شده و مواردی مانند حکاکی و شیارکاری، ایجاد سوراخ روی اشیاء، طراحی و بسیاری موارد دیگر را شامل می‌شود.

آشنایی با کاربرد انواع سری فرز انگشتی

انواع سری فرز انگشتی همانطور که گفتیم در موارد مختلف به‌کار گرفته می‌شوند. بسته به نوع نیاز به فرز، لازم است درباره انتخاب سری آن دقت بالایی صورت گرفته و موارد استفاده از آن به‌شکل تخصصی انتخاب شود. به این ترتیب و با انتخاب صحیح سری فرز می‌توانید مواردی مانند سنباده‌کاری، پولیش کاری، ساخت ابزار و قالب و نظایر آن را انجام دهید. بیشترین کاربرد این ابزار برای کار با متریال آهن، چوب و فلز صورت می‌گیرد که هر یک دارای سری مخصوص به خود بوده و به‌شکل تخصصی به‌کار گرفته می‌شود.

در این بخش به مرور این تنوع می‌پردازیم:

سری فرز انگشتی برای چوب: با پایان هر پروژه نجاری نیاز به سری مناسب فرز انگشتی جهت رفع زواید اضافه و صافکاری احساس می‌شود. در چنین مواردی صرف‌نظر از نوع کار که مبلمان، مجسمه یا هر صنعت چوبی دیگر باشد، مراحل دشوار و طولانی صافکاری آغاز می‌شود. اما با استفاده از سری مناسب چوب می‌توان با اتصال آن بر روی فرز نسبت به انجام سریع و ساده کار اقدام نمود. در این مورد از مته‌های کاربیدی نیز استفاده می‌شود.

سری فرز انگشتی برای آهن و سنگ: سنگبری و جوشکاری از صنایع سخت و سنگین با مراحل کاری دشوار هستند. صاف نمودن قطعات آماده شده پس از اتمام کار نیز تا حد زیادی دشوار و طاقت‌فرسا و زمان‌بر است. در این مورد نیز سری‌های مخصوص به تسهیل و تسریع کار کمک زیادی می‌کند. از بین بردن و صاف کردن قطعات فلزی پس از جوشکاری از موارد مهمی است که با استفاده از نصب سری مناسب بر روی فرز انگشتی قابل اجراست. در مورد از بین بردن لبه تیز و اضافه سنگ‌ها یا پولیش آنها نیز روال کار به همین شکل بوده و با انتخاب و تهیه مورد صحیح اجرا می‌شود.

 

تفاوت فرز مینیاتوری و انگشتی چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت بین این دو به کارگیر یا کولت متصل شده به آنها مربوط است که در نمونه انگشتی اغلب کولت شماره 6 یا 8 میلی‌متری و در نمونه مینیاتوری از کارگیرکوچکتر استفاده می‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین این دو نوع فرز به اندازه آنها مربوط می‌شود. فرز انگشتی به‌طرز محسوسی از فرز مینیاتوری بزرگ‌تر است. از نظر حجم و توان موتور نیز نمونه انگشتی از مینیاتری بزرگ‌تر و قوی‌تر است.

بهترین مارک فرز انگشتی

امروزه مارک‌های متنوعی از فرز انگشتی در بازار موجود است که از بهترین نمونه‌های آنها می‌توان به  سوماک، sp، AEG، بوش و... را نام برد. در مورد مدل‌های مینیاتوری نیز برندهای دستگاه فرز مینیاتوری اینهل، رونیکس و سوماک از برندهای مطرح هستند. دلایل مقبولیت این نمونه‌ها درکنار کیفیت و کارایی بالا از تناسب قیمت نیز برخوردارند.

نکات مهم قبل از خرید فرز انگشتی

پیش از هر مورد دیگر در خرید این نوع فرز لازم است به نوع نیاز و الزامات کاربردی خود توجه داشته و درباره‌ آن تحقیق کنیم. می‌توان از فروشنده یا کارشناس فروش در این مورد تحقیق نمود و با بیان نوع کاری که از فرز مربوطه انتظار داریم، نسبت به انتخاب نمونه مناسب اقدام کنیم. بخشی از نکات مهم در خرید فرز انگشتی به توجه به توان موتور (با مقیاس وات) صورت می‌گیرد. هم‌چنین سرعت دستگاه یا تعداد دور بر دقیقه از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. مواردی مانند اندازه کولت، گردن بلند یا گردن کوتاه بودن مدل نیز از دیگر مواردی است که لازم است هنگام خرید به آن توجه شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JJ5g
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر