کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش حدودا دو ماه پس از برگزاری آزمون دکتری 1400 نتایج این مرحله را در قالب کارنامه بر روی سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند و داوطلبان می توانند از طریق لینک دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 نتیجه اولیه را مشاهده و دریافت نموده تا از وضعیت علمی خود مطلع گردند .



همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش ، کارنامه ای حاوی اطلاعات علمی داوطلبان برای آن دسته از داوطلبانی که در مرحله ثبت نام آزمون دکتری 1400 و جلسه آزمون شرکت کرده اند بر روی سایت sanjesh.org منتشر می شود .

به بیان دیگر داوطلبانی که پس از ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1400 در این آزمون شرکت کردند می بایست برای مشاهده نتیجه این مرحله به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و کارنامه اولیه دکتری را دریافت نمایند . این کارنامه علاوه بر اعلام نتیجه اولیه آزمون ، اطلاعاتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد که بر اساس آن می توانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد شرکت کنند .

با توجه به این که بررسی درست و دقیق کارنامه های دکتری در هر مرحله تاثیر به سزایی در نتیجه نهایی آزمون دکتری خواهد داشت در این مقاله سعی کرده ایم توضیحات مختصری پیرامون زمان انتشار ، نحوه مشاهده و مشاوره کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 ارائه دهیم .



زمان انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
کارنامه اولیه آزمون دکتری معمولا دو ماه پس از برگزاری آزمون و طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 در دهه اول اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود . کلیه داوطلبان این آزمون می توانند در زمان مشخص شده به سایت مذکور مراجعه کرده و نتایج خود را مشاهده نمایند .



طبق آخرین خبرهای منتشر شده زمان نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 دهه اول اردیبهشت ماه خواهد بود .



حتما بخوانید: زمان دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400





نحوه مشاهده کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
متقاضیان برای دریافت کارنامه اولیه خود باید پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به وسیله یکی از روش های جستجو کارنامه خود را مشاهده نمایند . روش های جستجوی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1400 به شرح زیر است :

 روش اول جستجو بر اساس مشخصات فردی :


در این روش داوطلب با وارد کردن شماره داوطلبی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، سال تولد و کد امنیتی می تواند نتایج خود را مشاهده کند .


​ روش دوم جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه :


در این روش داوطلب با وارد کردن شماره پرونده ، شماره شناسنامه و کد امنیتی می تواند به نتیجه آزمون دکتری دسترسی پیدا کنند .



************************************







************************************

در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نامی خود می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست ثبت نموده و اطلاعات خود را مشاهده نمایید .

بیشتر بخوانید: سیستم پاسخگویی سازمان سنجش









توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
در کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 قسمت های مختلفی از جمله مشخصات ثبت نامی ، اطلاعات رشته آزمونی ، وضعیت مجاز به انتخاب رشته ، وضعیت علمی داوطلب و شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ذکر شده است که داشتن اطلاعات کافی در مورد همه ی قسمت های آن موجب می شود تا انتخاب رشته ای اصولی و صحیح داشته باشید .

در قسمت (( الف )) اطلاعات ثبت نامی ، در قسمت (( ب )) نمرات اکتسابی یعنی نمره مجموعه دروس تخصصی در سطح كارشناسی و كارشناسی ارشد و اطلاعات رشته امتحانی ، در قسمت (( ج )) مشخص شده که داوطلب مجاز به انتخاب رشته دکتری 1400 و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 است یا خیر ؟ و در نهاییت جدول قسمت (( د )) خلاصه ای از وضعیت علمی داوطلب را بیان کرده است .

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری 1400







مشاوره کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
بعد از انتشار کارنامه اولیه دکتری 1400 توسط سازمان سنجش ، هر داوطلب می تواند به بررسی وضعیت علمی خود پرداخته و در صورت کسب حدنصاب لازم نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت های sanjesh.org و azmoon.org اقدام نمایند .

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در تمامی دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 را دانلود و به دقت مطالعه نمایند و با توجه به تراز آزمون کتبی نسبت به انتخاب حداکثر 50 کدرشته محل اقدام نمایند .

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را دانلود و به دقت مطالعه نمایند و سپس حداکثر 80 کدرشته محل مورد علاقه خود را بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 در سایت دانشگاه آزاد وارد کنند .

داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه اولیه دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 1400 از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند .  

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته دکتری 1400



سوالات متداول


1- آیا کارنامه اولیه کنکور دکتری سراسری و آزاد جداگانه اعلام می شود ؟
خیر . در سال های گذشته کارنامه اولیه دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد همزمان از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد که جزئیات بیشتر در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است .




2- زمان دقیق انتشار کارنامه اولیه دکتری چه وقتی است ؟
​کارنامه اولیه دکتری در دهه اول اردیبهشت منتشر می شود که به محض مشخص شدن زمان انتشار کارنامه اولیه در این مقاله اطلاع‌ رسانی خواهد شد .




3- ​وضعیت مجاز یا غیر مجاز شدن به انتخاب رشته دکترا چه زمانی مشخص می شود ؟
وضعیت مجاز یا غیر مجاز شدن داوطلبان به انتخاب رشته دکترا در زمان انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری منتشر می شود که به محض اعلام زمان دقیق آن ، در متن مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .

منبع : کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vGDr
نظرتان را بنویسید