ثبت نام دکتری بدون کنکور 1400

ثبت نام دکتری بدون کنکور 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
وزارت علوم برای داوطلبانی که دارای سوابق تحصیلی درخشان بوده و جز نفرات برتر کارشناسی ارشد هستند امکان ثبت نام دکتری بدون آزمون در سال 1400 را فراهم می کند . متقاضیان می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم فراخوان دانشگاه های سراسری را پیگیری کرده و نسبت به ثبت نام دکترا استعداد درخشان 1400 اقدام نمایند .




دانشگاه های سراسری هر سال پس از کسب مجوز های لازم از وزارت علوم و با استناد به آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلات تکمیلی ( دکتری ) اقدام به پذیرش دانشجو از بین فارغ التحصیلان ممتاز کارشناسی ارشد از طریق بررسی مدارک و انجام مصاحبه دکتری می کنند .

این دانشگاه ها فراخوانی شامل لیست رشته های دارای ظرفیت پذیرش دکتری استعداد درخشان ، شرایط لازم ، مدارک مورد نیاز ، زمان ، هزینه و نحوه ثبت نام دکترا بدون آزمون در سال 1400 را منتشر می کنند .

علاقه مندان می توانند علاوه بر ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 1400 ، برای پذیرش در دانشگاه های سراسری از طریق بررسی مدارک و سوابق تحصیلی نیز اقدام نموده و شانس خود را امتحان کنند . در ادامه به بررسی زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400 می پردازیم .   





زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400
دانشگاه های سراسری هر سال اطلاعیه های ثبت نام دکتری بدون آزمون خود را از طریق وبسایت رسمی در اختیار متقاضیان قرار می دهند از این رو زمان خاص و دقیقی برای متقاضیان ثبت نام دکتری بدون کنکور نیست .

اما طبق روال سال های گذشته پیش بینی می شود که زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه های مختلف از دی ماه آغاز و تا قبل از زمان مصاحبه دکتری رشته های با آزمون یعنی اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت . علاقه مندان می توانند برای اطلاع از زمان و تاریخ دقیق ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه های سراسری در سال 1400 عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا شوند .



زمانبندی ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1400 - 1401
نام دانشگاه زمان ثبت نام
دانشگاه باهنر کرمان تا 10 دی ماه 99
دانشگاه بیرجند تا 20 دی ماه 99
دانشگاه زابل تا 24 دی ماه 99
دانشگاه علم و فرهنگ تا 22 دی ماه 99
دانشگاه خلیج فارس تا 30 دی ماه 99







شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400
آیین نامه ای جهت پذیرش دانشجو از طریق بررسی سوابق علمی یا همان ثبت نام دکتری استعداد درخشان تدوین شده است که در آن شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری 1400 به شرح زیر درج شده است :

1- داشتن معدل کارشناسی بالاتر از 16


2- داشتن معدل کارشناسی ارشد بالاتر از 17


3- کسب حداقل 70 امتیاز از مجموع امتیازات جداول فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق با جداول ارزشیابی ( اولویت پذیرش با بالاترین امتیاز می باشد )


4- نبود فاصله زمانی بیش از دو سال از  فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد


البته معمولا دانشگاه ‌ها در فراخوان های خود شرایط دیگری را به شرایط مذکور اضافه می کردند به عنوان مثال در سال گذشته برخی دانشگاه ‌ها حداکثر سن یا اتمام تحصیل در 5 ترم را نیز به شرایط این آیین ‌نامه اضافه کرده بودند یا برخی دانشگاه ‌ها نیز تنها از بین دانش ‌آموختگان دانشگاه ‌های سراسری دانشجوی دکتری بدون آزمون پذیرش می کردند .

توصیه می شود فراخوان ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه های سراسری را به دقت مطالعه نمایید و سپس نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایید .

حتما بخوانید: ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد









نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400
هر دانشگاه پس از کسب مجوز از وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون ، فراخوانی را تحت عنوان " فراخوان پذیرش دانشجوی دوره دکتری سهمیه استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1400 - 1401 " در سایت خود منتشر می کند .

از این رو متقاضیان می بایست پس از مطالعه دقیق فراخوان و اطلاع از شرایط و ضوابط لازم برای شرکت در این مرحله ، از لیست رشته های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون 1400 مطلع شوند و در صورت تمایل نسبت به پرداخت هزینه تعیین شده و ثبت درخواست خود اقدام نمایند .

طبق روال سال های گذشته ثبت نام دکتری بدون کنکور به صورت اینترنتی انجام شده که داوطلبان باید از نحوه ثبت نام دکتری استعداد درخشان دکترا اگاهی یافته و نسبت به ارسال یا بارگذاری مدارک اقدام نمایند . 

*** در صورتی که ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاهی دارای مرحله ثبت نام اینترنتی باشد ، داوطلبان موظف اند ابتدا مدارک مورد نیاز را در سایت دانشگاه آپلود کرده و کد رهگیری دریافت کنند . سپس دانشگاه به بررسی مدارک و سوابق تحصیلی افراد پرداخته و نتایج اولیه را از طریق همان سایت به اطلاع داوطلبان می رساند .



*** اما برخی دانشگاه ها برای ثبت نام دکتری بدون کنکور مرحله ثبت نام اینترنتی ندارند که در این صورت داوطلبان باید یا به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کرده و یا مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارسال نمایند . نحوه ثبت نام اینگونه دانشگاه ها از طریق انتشار فراخوان به اطلاع همگان خواهد رسید .

حتما بخوانید: شهریه دکتری 1400







زمان اعلام نتایج دکتری بدون آزمون 1400
پس از اتمام زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400 ، دانشگاه ها به بررسی سوابق تحصیلی و مدارک داوطلبان پرداخته و نتایج اولیه یا همان دعوت به مصاحبه را از طریق سایت دانشگاه اعلام می کنند . داوطلبانی که پذیرفته شدند می بایست در زمان مقرر شده ( معمولا تیر ماه ) برای شرکت در جلسه مصاحبه آن دانشگاه حاضر شوند .

پس از اتمام برگزاری جلسات مصاحبه دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری در سال 1400 ، اسامی پذیرفته شدگان نیز از طریق سایت دانشگاه و در بازه زمانی اواسط مرداد تا اواسط شهریور ماه اعلام می شود . تایید پذیرش نهایی داوطلب برای شروع تحصیل در آن کدرشته محل منوط به پذیرش سازمان سنجش آموزش کشور می باشد .

بیشتر بخوانید: مصاحبه دکتری 1400



شهریه دکتری بدون آزمون 1400
آن دسته از داوطلبانی که از طریق ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400 به مصاحبه دعوت شده و در نهایت در آن دانشگاه و رشته پذیرفته می شوند در صورت شهریه پرداز بودن رشته محل قبولی ( نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور یا پردیس خودگردان ) می بایست همانند داوطلبانی که از طریق آزمون دکتری اقدام کرده و در آن رشته محل قبول شدند شهریه پرداخت نمایند و تفاوتی در میزان شهریه دکتری با آزمون و بدون ازمون وجود ندارد .

لازم به ذکر است که تمامی سهمیه های اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری 1400 ، برای داوطلبان دکتری بدون کنکور دانشگاه های سراسری نیز قابل استفاده می باشد علاقه مندان می توانند برای اطلاع از میزان تاثیر سهمیه ها مقاله ی سهمیه های موثر در آزمون دکتری 1400 را مطالعه کنند .

در ضمن ثبت نام آزمون دکتری منافاتی با ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه های سراسری ندارد و داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در آزمون دکتری ، در فراخوان های پذیرش دکتری استعداد درخشان دانشگاه های مختلف نیز شرکت نمایند .

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند که شما را از تمامی شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400 آگاه سازند . برای ارتباط با مشاوران هیوا می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید .

در ادامه بخوانید: ثبت نام دکتری استعداد درخشان وزارت بهداشت



سوالات متداول


1- متقاضیان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری چگونه می توانند از اطلاعیه های دانشگاه ها مطلع شوند ؟
هر دانشگاه اطلاعیه های ثبت نام دکتری بدون ازمون خود را در سایت رسمی منتشر می کند که برای راحتی داوطلبان آنها را در متن مقاله قرار داده ایم .




2- اگر شخصی در آزمون دکتری 1400 شرکت کند ، اجازه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری را دارد ؟
بله هر فرد می تواند هم در ثبت نام آزمون دکتری 1400 و هم در ثبت نام دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه های سراسری به صورت همزمان شرکت نماید که در متن مقاله به جزئیات آن اشاره شده است .




3- شهریه پذیرفته شدگان دکتری استعداد درخشان به چه روشی محاسبه می شود ؟
شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری از طریق دانشگاه مشخص و به پذیرفته شدگان ابلاغ می شود که در متن مقاله جزئیات آن شرح داده شده است .

منبع : ثبت نام دکتری بدون کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wJZw
نظرتان را بنویسید