حجامت توصیه دینی پزشکی و راهنمای انجام درست آن

حجامت توصیه دینی پزشکی و راهنمای انجام درست آن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

حجامت با اصلاح کیفیت خون و دفع مواد زائد بدن ، برای درمان و پیشگیری از ابتلاء به بسیاری از بیماری ها انجام می شود. متخصص طب سنتی که حجامت انجام می دهد ، با گذراندن دوره های تخصصی آموزش لازم را برای اینکار دیده است و به جزء حجامت ، زالو درمانی ، طب سوزنی ، فصد ، ماساژ و … را نیز انجام می دهد. در واقع پزشکان طب سنتی ، در ابتدا پزشک عمومی هستند که تخصص طب سنتی را دریافت کرده اند. در تهران مراکز طب سنتی زیادی هستند که خدمات حجامت را ارائه می دهند و ما در ادامه این مطلب لیستی از بهترین مرکز های حجامت در این شهر را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب تقدیم شما میشود:

ویژگی های بهترین مرکز حجامت

یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین مرکز حجامت ، استفاده از لوازم یکبار مصرف و بهداشتی است. برای حجامت از لوازمی مثل تیغ استفاده می شود که باید یکبار مصرف باشند و برای هر مراجعه کننده از وسایل بهداشتی استریل استفاده شود.

برای حجامت حتما به کلینیک های طب سنتی مراجعه کنید زیرا برخی از افراد با گذراندن دوره حجامت و بدون داشتن مجوز از وزارت بهداشت و درمان ، اینکار را انجام می دهند که مراجعه به این افراد ممکن است برای سلامتی شما خطر آفرین باشد و نباید اعتماد کنید.

بهترین مرکز حجامت باید محیطی کاملا بهداشتی و مجزا برای خانم ها و آقایان داشته باشد و متخصصی که این کار را انجام می دهد باید قبل از حجامت کردن فرد ، مزاج او را تشخیص دهد. رژیم غذایی مطابق با مزاج شخص را نیز باید پزشک متخصص تعیین کند.

چه کسانی نباید حجامت انجام دهند

بهترین افراد مناسب حجامت ، افرادی هستند که در معرض ابتلاء به بیماری های قلبی و عروقی می باشند و غلظت خون زیادی دارند. اما انجام حجامت برای افراد زیر توصیه نمی شود :

  • افراد دارای مزاج بلغمی
  • زنان باردار تا پایان ماه چهارم بارداری
  • خانم هایی که در دوران عادت ماهیانه هستند
  • افراد دارای مشکل انعقادی خون مانند افراد هموفیلی و دارای کمبود پلاکت
  • افراد دارای فشار خون پایین

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xRPB
نظرتان را بنویسید