گیاهان زیر نورخوشید بهتر رشد میکنند یا زیر نور لامپ مخصوص رشد گیاه؟

گیاهان زیر نورخوشید بهتر رشد میکنند یا زیر نور لامپ مخصوص رشد گیاه؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

به عنوان یک باغبان، یافتن نور خورشید کافی برای رشد موفقیت آمیز گیاهان شما دشوار است، به خصوص در طول زمستان، یا اگر نور طبیعی زیادی در خانه خود ندارید. خوشبختانه گیاهان می توانند در نور مصنوعی نیز رشد کنند، اما آیا نور مصنوعی به اندازه نور خورشید موثر است؟به طور کلی، نور خورشید برای رشد گیاهان بهترین است، زیرا نورهای مصنوعی نمی توانند رنگ های خاص نور (طول موج) را که برای گیاهان بهینه است، تکرار کنند. با این حال، نورهای مصنوعی می توانند به خوبی برای تکمیل نور خورشید کار کنند، به خصوص در زمستان یا جایی که نور خورشید کافی در دسترس نیست.برای خرید پروژکتور رشد گیاه و خرید smd از ایران گرولایت اقدام کنید.

چرا گیاهان به نور نیاز دارند

اگر شما هم مثل من هستید، در مدرسه ابتدایی با علم پشت سر رشد گیاهان آشنا شده اید.اما احتمالاً بیشتر آن را حفظ نکرده‌اید.نمی‌دانستم که همه آن درس‌ها به کار می‌آیند، حالا که خیلی عاشق کاشت هستم!به عنوان یک باغبان، می دانید که گیاهان برای رشد به آب، نور و خاک نیاز دارند.اوه، اگر کنجکاو هستید، می توانید بفهمید که آیا گیاهان بدون نور خورشید رشد می کنند یا خیر.

اما واقعاً نور برای گیاهان چه می کند؟

امروز یک درس علمی طولانی برای شما نمی گذارم.اما در اینجا کمی تازه‌سازی وجود دارد تا همه ما به یاد بیاوریم که چرا نور برای رشد گیاه بسیار مهم است.نور خورشید بخشی از فرآیند فتوسنتز است، که اساساً نحوه دریافت مواد مغذی مورد نیاز گیاهان برای رشد است.کلروفیل که در برگ‌های گیاهان وجود دارد، نور را جذب می‌کند و به گیاهان اجازه می‌دهد آن را تجزیه کنند و از اجزای مختلف برای تولید قند استفاده کنند.آنها از قندها تغذیه می کنند و آن قندها به رشد آنها کمک می کند، درست همانطور که غذای ما برای ما انجام می دهد.اکنون که همه ما به اهمیت نور رسیده ایم، می توانیم نور طبیعی را در مقابل نور مصنوعی با دقت بیشتری بررسی کنیم.همچنین ممکن است بخواهید مقاله کامل ما را در مورد چگونگی تأثیر رنگ نور بر رشد گیاه بررسی کنید.نور طبیعی: مزایا و معایببه طور کلی، هر چه نور طبیعی بیشتری بتوانید به گیاهان خود بدهید، بهتر استنور خورشید به طور قابل توجهی برای گیاهان مفید است زیرا تمام انرژی مورد نیاز گیاهان برای ایجاد غذا برای خود را دارد.

و نور خورشید نیز نور را در سراسر طیف نور فراهم می کند.این به گیاهان اجازه می‌دهد تا بخش‌هایی از نور را که بیشتر برایشان مفید است جذب کنند (اگر کنجکاو هستید قرمز و آبی).یکی دیگر از مزایای بالقوه نادیده گرفته شده نور طبیعی این است که رایگان است!فقط استفاده از آنچه در دسترس شماست به جای نیاز به خرید مواد روشنایی، در صورت امکان عالی است.

اشکال اصلی نور طبیعی فقط این است: استفاده از آن همیشه امکان پذیر نیست.به خصوص در زمستان که روزها کوتاهتر می شوند، نور خورشید کمتری در دسترس استاحتمالاً نمی توانید برای رشد گیاهان خود به نور خورشید خالص تکیه کنید.علاوه بر این، خانه شما ممکن است حتی در ماه های گرم تر نور طبیعی زیادی دریافت نکند.این توضیح می‌دهد که چرا وقتی در یک آپارتمان زیرزمینی زندگی می‌کردم، مدام نتوانستم ساکولنت‌ها را زنده نگه دارم.گاهی اوقات نمی توانید نور طبیعی کافی برای گیاهان خود پیدا کنید.خوشبختانه، نور مصنوعی می تواند کمک کند!نور مصنوعی: مزایا و معایببیایید غواصی کنیم و مزایا و معایب استفاده از نورهای مصنوعی را ببینیم:

طرفداران 

مزیت اصلی نور مصنوعی این است که در تمام طول سال کار می کند!نور مصنوعی شما با تغییر فصول تغییر نمی کند - همیشه در کنار گیاهان شما خواهد بود و به رشد آنها کمک می کند.استفاده از نور مصنوعی همچنین به این معنی است که گزینه های بیشتری برای مکان قرار دادن گیاهان خود دارید.اگر همیشه به دنبال نور طبیعی هستید، ممکن است نقاط محدودی داشته باشید که گیاهان شما بسته به میزان نور خورشید در خانه شما بهترین رشد را داشته باشند.با نور مصنوعی می توانید گیاهان خود را در هر کجا که می خواهید قرار دهید!در نهایت، نور مصنوعی به شما کنترل بیشتری بر روند رشد به طور کلی می دهد.همچنین، ممکن است بخواهید دریابید که آیا گیاهان واقعاً می توانند با نور مصنوعی رشد کنند یا خیر.شما این توانایی را دارید که میزان و قدرت نور دریافتی گیاهان خود را کنترل کنید، به این معنی که می توانید گیاهانی را پرورش دهید که به مقادیر متفاوتی نور نیاز دارند.

شما می توانید نور را بسته به نوع گیاه تنظیم کنید و به این ترتیب هر گیاه آنچه را که نیاز دارد دریافت می کند.این به ویژه در رابطه با نور طبیعی مفید است.اگر می بینید که گیاه شما در حال مبارزه است و از نور مصنوعی استفاده می کنید، می توانید بسته به نیاز گیاه، نور بیشتری به آن بدهید یا مقداری از آن را بردارید.بدیهی است که با نور خورشید این امکان پذیر نیست!منفیمتأسفانه، نور طبیعی به اندازه نور طبیعی برای گیاهان مفید نیست.در حال حاضر، نور آنقدر قوی وجود ندارد که بتواند به اندازه خورشید انرژی برای گیاهان فراهم کند.

بنابراین برای رشد گیاهان موثر نیست.برای شما نیز هزینه خواهد داشت.البته هزینه خرید لامپ ها و لامپ ها و تعویض لامپ ها در صورت لزوم وجود دارد.اما نورهای مصنوعی نیز از انرژی الکتریکی شما استفاده می کنند و ممکن است بر صورت حساب آب و برق شما تأثیر بگذارند.همانطور که گفته شد، نور مصنوعی یک گزینه عالی است و زمانی که به رشد گیاهان شما کمک می کند، ارزش هزینه را دارد!

انواع نور مصنوعی برای گیاهان 

خوب، پس شما تصمیم گرفته اید که وقت آن است که روی نورپردازی گیاهان خود سرمایه گذاری کنید. گزینه های بسیار زیادی وجود دارد - چگونه انتخاب می کنید؟نوع نوری که استفاده می کنید به انواع گیاهانی که می روید بستگی دارد.راه حل دیگر روشنایی استفاده از لامپ های فلورسنت و رشته ای با نسبت 2 فلورسنت به 1 رشته ای است.این به این دلیل است که لامپ های فلورسنت نور آبی سرد را از طیف نور ساطع می کنند و لامپ های رشته ای نور قرمز گرم را منتشر می کنند.گیاهان برای رشد به هر دو بخش از طیف نور نیاز دارند.شما همچنین می توانید فقط از لامپ های فلورسنت برای گیاهان با نور کم و متوسط ​​استفاده کنید.شما باید مطمئن شوید که لامپ‌های شما دارای برچسب «طیف کامل» هستند یا لامپ‌های «سفید سرد» و «سفید گرم» دارند.

این لامپ ها نور آبی و قرمز مورد نیاز گیاهان را تامین می کنند.شما همچنین می توانید چراغ های رشد باغبانی را خریداری کنید که به طور خاص برای رشد گیاهان با استفاده از نور مصنوعی ساخته شده اند.اینها قطعاً هدف شما را برآورده می کنند، اما بسیاری از باغبانان دریافته اند که لامپ های فلورسنت به همان خوبی کار می کنند و مقرون به صرفه تر هستند، بنابراین این به شما بستگی دارد!گیاهانی که به نور زیادی نیاز دارند (مانند ساکولنت ها و کاکتوس ها) متأسفانه فقط با نور مصنوعی به خوبی رشد نمی کنند زیرا در محیط هایی با نور خورشید رشد می کنند.بنابراین اگر از نور کاملا مصنوعی برای گیاهان خود استفاده می کنید، در صورت امکان می خواهید گیاهان کم نور و متوسط ​​را انتخاب کنید.ترکیب نور طبیعی و نور مصنوعیبهترین راه برای دادن نور مورد نیاز گیاهانتان، به خصوص زمانی که به نور طبیعی زیادی دسترسی ندارید، استفاده از نور خورشید و تکمیل آن با نور مصنوعی است.

اگرچه استفاده از نور مصنوعی به شما این امکان را می دهد که گیاهان خود را در هر کجا که می خواهید قرار دهید، اما بهتر است آنها را در مکانی قرار دهید که نور طبیعی داشته باشد.حتی اگر زیاد نباشد، گیاهان شما از شما به خاطر ارائه طبیعی ترین نور ممکن به آنها تشکر خواهند کرد! از اینجا می توانید نور مصنوعی را تکمیل کنید.گیاهان بین 12 تا 18 ساعت در روز به نور خورشید نیاز دارند و دانستن این موضوع به شما این امکان را می دهد تا بفهمید گیاهان شما به چه مقدار نور مصنوعی نیاز دارند.هنگام استفاده از نور مصنوعی، می خواهید نور را مستقیماً به سمت گیاه هدایت کنید.لامپ های فلورسنت حرارت کم دارند بنابراین می توانند نزدیک گیاهان باشند، اما لامپ های رشته ای مقدار مناسبی گرما تولید می کنند.بنابراین، اگر از لامپ‌های رشته‌ای (حداقل یک فوت فضا) استفاده می‌کنید، می‌خواهید کمی فضای فیزیکی از نور به گیاهان بدهید.برای نور بیشتر، می توانید یک آینه زیر گلدان خود قرار دهید.آینه نور را به سمت برگ های گیاهان منعکس می کند و به آنها اجازه می دهد تا نور بیشتری را جذب کنند.

 

من طرفدار زمستان نیستم سرما مرا آزار نمی دهد، تاریکی است. S.A.D.، اختلال عاطفی فصلی، می تواند اثرات جدی مانند افزایش وزن، خستگی، و افسردگی و بدخلقی عمومی داشته باشد. با این حال، راه هایی برای مبارزه با اثرات آن وجود دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا فتوتراپی بهترین درمان است. یکی از مزایای کار برای گلخانه این است که هر روز 75 درجه و آفتابی است. گیاهان ما چطور؟ آیا آنها نیز به نور اضافی نیاز دارند؟

 

برای رشد گیاهان به دو نوع نور نیاز دارند. آنها به طول موج های آبی برای رشد شاخ و برگ و طول موج های قرمز برای گلدهی و باردهی نیاز دارند. گیاهان واقعاً به طول موج سبز نور نیاز ندارند، بنابراین آنها منعکس می شوند. به همین دلیل است که گیاهان سبز هستند.

 

اگر می‌خواهید گیاهان را در داخل خانه پرورش دهید، ممکن است در این زمان از سال به نور اضافی نیاز داشته باشید. گیاهان کم نور مانند پوتوس و زنبق صلح می توانند حتی در یک اتاق بدون پنجره تا زمانی که نور مصنوعی کافی داشته باشند، بسیار خوب عمل کنند. با این حال، رشد چیزی مانند گیاهان، گیاهان گلدار، یا سبزیجات داخلی ممکن است به نور اضافی با نور گیاهی اختصاص داده شود.

 

برای گیاهان آپارتمانی معمولی و کم نور، می‌توانید از هر لامپ یا لامپ با لامپ «طیف کامل» استفاده کنید. برای رشد جدی در فضای داخلی و شروع نهال ها، به وسایلی نیاز دارید که برای گیاهان طراحی شده اند. می‌توانید کیت‌های لایت رشد بخرید که همه چیزهایی را که برای شروع نیاز دارید را در خود داشته باشد. ما چراغ های رشد را در برخی از مکان های بازار خود ذخیره می کنیم.

 

به طور عمده دو نوع چراغ رشد وجود دارد که من امروز توصیه می کنم - فلورسنت و LED. هر دو نوع چراغ دارای مزایای متفاوتی هستند. در واقع، ما از چراغ‌های فلورسنت (تصویر بالا) و LED در باب به همراه چراغ‌های سدیم فشار قوی‌تر استفاده می‌کنیم.

لامپ های فلورسنت به دلیل هزینه اولیه و کارایی پایین در مقایسه با لامپ های رشته ای، مقرون به صرفه ترین انتخاب برای گیاهان آپارتمانی هستند. آنها هم در لوله ها و هم لامپ های فشرده (CFL) هستند که به سوکت های معمولی می پیچند. لوله‌های عمومی معمولاً در طول موج‌های آبی بالاتر هستند، بنابراین به دنبال لامپ‌های «طیف کامل» یا «نور روز» باشید. با این حال، برای یک منطقه اختصاصی رشد داخلی، به دنبال برچسب زدن لامپ برای گیاهان در حال رشد باشید. اینها رنگ صورتی تا بنفش بیشتری دارند، بنابراین برای کاربردهای روشنایی عمومی مفید نیستند.LED ها (دیودهای ساطع کننده نور) جدیدترین فناوری روشنایی هستند. در حالی که آنها هزینه اولیه بالاتری نسبت به لامپ های فلورسنت دارند، از نظر انرژی کارآمدتر هستند و طول عمر بیشتری دارند. مزیت دیگر این است که LED ها را می توان برای تولید طول موج های دقیق مورد نیاز "تنظیم" کرد. 

این می تواند برای بهینه سازی شرایط نوری برای رشد شاخ و برگ یا گل ها و میوه دهی مفید باشد.علاوه بر انتخاب روشنایی، می‌خواهید چراغ‌ها را طوری نصب کنید که به راحتی با رشد گیاهان قابل تنظیم باشند. من خوش شانس بودم که وسایل بزرگتر را با قلاب روی زنجیر نصب کردم و از لامپ های رومیزی به سبک یقه غازی برای لامپ های پیچ دار استفاده کردم. برخی از کیت‌های نورپردازی گیاهی با تایمر ارائه می‌شوند، اما اگر خودتان راه‌اندازی می‌کنید، تایمر یک سرمایه‌گذاری عالی است. در حالت ایده‌آل، اکثر گیاهانی که در زمستان به روشنایی تکمیلی نیاز دارند، به حدود 16 ساعت نور نیاز دارند. با این حال، ممکن است بسته به گونه و فاز رشد گیاه متفاوت باشد.زمستان ممکن است تاریک، دلگیر و کمی افسرده کننده باشد، اما لازم نیست اینطور باشد. شما می توانید یک واحه روشن و گرم و پر از گیاهان در خانه خود ایجاد کنید. حتی می توانید مقداری غذای تازه نیز پرورش دهید! در چند هفته آینده نگاهی به محصولاتی خواهیم داشت که می‌توانید همین الان در داخل خانه پرورش دهید.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JOmP
نظرتان را بنویسید