راهنمای استفاده از لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی

راهنمای استفاده از لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

آیا خانه شما دارای چالش های سبک است؟ یا شاید به تازگی فضای پنجره برای آن گیاه اضافی که باید داشته باشید تمام شده است؟ نیازی نیست که به آرامی خشک شدن گیاهان داخل خانه خود را تماشا کنید، افزودن نور رشد به چیدمان گیاهان داخلی شما راهی عالی برای حمایت از رشد قوی و سالم در گیاهان شما است. زمانی که برای پرورش دهندگان تجاری و مزارع سرگرمی محفوظ بود، چراغ های رشد به طور گسترده در طیف وسیعی از سبک ها، اندازه ها و نقاط قوت طراحی شده برای مصارف مسکونی در دسترس هستند. بنابراین اگر با کمبود نور طبیعی در خانه خود دست و پنجه نرم می کنید، نور رشد یک راه حل عالی است - به ما اعتماد کنید، گیاهان شما از شما تشکر خواهند کرد!

برای خرید لامپ رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.

 

مزایای لامپ رشد گیاه

  گیاهان داخل خانه به نور بیشتری نسبت به آنچه که اکثر صاحب خانه ها تصور می کنند نیاز دارند، و کمبود نور طبیعی یک بیماری بسیار رایج در گیاهان آپارتمانی است. چراغ های رشد برای افزایش میزان نور قابل استفاده در دسترس گیاهان داخلی استفاده می شود که می تواند به افزایش تغذیه، سرعت بخشیدن به رشد، تسریع گلدهی کمک کند و رک و پوست کنده فقط گیاهان آپارتمانی شما را زنده و سالم نگه می دارد.

لامپ رشد گیاه چگونه کار می کنند؟

متأسفانه، در حالی که لامپ‌های سنتی خانه‌های ما را برای ما زیبا و روشن نگه می‌دارند، برای گیاهان ما که به انواع خاصی از نور برای رشد نیاز دارند، سودی ندارند. در طیف نور مرئی، بهترین طول موج برای فتوسنتز در محدوده آبی (425 تا 450 نانومتر) و محدوده قرمز (600 تا 700 نانومتر) رخ می دهد، در حالی که لامپ های سنتی درست در وسط قرار می گیرند (500 تا 700 نانومتر). نور قرمز از گلدهی حمایت می کند در حالی که نور آبی از رشد رویشی و ساختاری حمایت می کند.

 با این حال، هر دو نوع نور برای حمایت از رشد متعادل و سالم گیاه ضروری هستند. چراغ‌های رشد، نوری را که گیاهان داخل خانه برای فتوسنتز نیاز دارند، فراهم می‌کنند. آنها می توانند طیف نور کامل خورشید (به نام نورهای طیف کامل) را تقلید کنند یا طول موج های خاصی را در محدوده آبی یا قرمز منتشر کنند.

انواع لامپ رشد گیاه رشته ای 

چراغ‌های رشته‌ای ارزان‌ترین و در عین حال کم مصرف‌ترین گزینه موجود هستند. آنها خروجی نور نسبتاً کمی دارند، با این حال، خروجی حرارت بالای آنها به این معنی است که نمی توان آنها را خیلی نزدیک به هیچ گیاهی قرار داد. لامپ های رشته ای نور قرمز بیشتری نسبت به نور آبی تولید می کنند.

فلورسنت

چراغ‌های رشد فلورسنت نسبت به چراغ‌های رشته‌ای از نظر انرژی کارآمدتر هستند، با این حال، گران‌تر هستند. آنها طیف مناسبی از نور را برای گیاهان تولید می کنند و خروجی حرارت کمتری نسبت به لامپ های رشته ای دارند. با این حال، آنها می توانند شکننده باشند و به اندازه برخی چراغ های موجود، مانند LED ها، دوام نمی آورند. لامپ های فلورسنت معمولاً به عنوان چراغ های لوله ای فروخته می شوند که معمولاً برای روشن کردن چند گیاه داخلی در یک زمان مناسب نیست.LED (دیود ساطع کننده نور)چراغ های رشد LED کم مصرف، مقرون به صرفه هستند و طیف نور ایده آلی را برای انواع گیاهان فراهم می کنند.

 بعلاوه، آنها خروجی حرارت کمی دارند، بنابراین اگر نور را خیلی نزدیک قرار دهید، دیگر نگران سوختن گیاهان خود نخواهید بود.تخلیه با شدت بالا HID))معمولاً برای عملیات رشد تجاری در مقیاس بزرگ استفاده می شود، چراغ های تخلیه با شدت بالا (HID) خروجی نور بسیار بالایی دارند. آنها همچنین گران هستند و معمولاً به عنوان تأسیسات در مقیاس بزرگ در مقابل لامپ های کوچک فروخته می شوند.

بهترین لامپ رشد گیاه کدام است؟

با بسیاری از گزینه های موجود، انتخاب یک نور رشد برای گیاه شما می تواند به سرعت دشوار شود. خبر خوب این است که برای اکثر کاربردهای مسکونی، در مقیاس کوچک و طیف کامل، چراغ های رشد LED بهترین انتخاب هستند. آنها نه تنها مقرون به صرفه، به طور گسترده در دسترس و کم مصرف هستند، بلکه طیف نور ایده آلی را برای گیاهان داخلی شما ارائه می دهند.

لامپ های رشد گیاه را کجا قرار دهیم؟

هر چه نور رشد به گیاه نزدیکتر باشد، گیاه نور بیشتری دریافت می کند. در حالت ایده آل، یک چراغ رشد یا لامپ باید در فاصله چند فوتی گیاه قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که نور کافی دریافت می کند. همچنین معمولاً بهتر است نور را مستقیماً بالای گیاه قرار دهید، نه به سمت کنار، زیرا این امر می‌تواند باعث شود که گیاه به طرفین رشد کند و به سمت نور برسد. با این حال، برای برخی از گیاهان، مانند گیاهان دنباله دار، برای مثال، داشتن نور مستقیماً بالای گیاه چندان مهم نیست زیرا به هر حال به سمت بالا رشد نمی کنند.

چه مدت باید لامپ های رشد گیاه را روشن گذاشت؟

چراغ های رشد باید حداقل 8 تا 10 ساعت در روز روشن بماند، که تقلید از مقدار نور طبیعی خورشید است که گیاهان معمولاً در یک روز در معرض آن قرار می گیرند. قرار دادن چراغ‌های رشد روی تایمر می‌تواند به خودکارسازی این فرآیند کمک کند تا به‌طور تصادفی فراموش نکنید که چراغ‌های خود را روشن یا خاموش کنید. می‌توانید تایمرهای نور را در اکثر فروشگاه‌های بزرگ یا آنلاین پیدا کنید.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lJzJ
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر