انواع لامپ رشد گیاه (قسمت دوم)

انواع لامپ رشد گیاه (قسمت دوم)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

در مقاله قبل درباره تعدادی از مدل های لامپ رشد گیاه با شما صحبت کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به معرفی تعداد دیگری از انواع چراغ رشد گیاه می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

فلورسنت 

مانند نام آن، یک لامپ یا لوله فلورسنت از فلورسنت برای دادن نور مرئی استفاده می کند. با عبور دادن الکترودهایی که در دو سر لامپ قرار گرفته اند کار می کند. با حرکت جریان الکتریکی، جیوه داخل لامپ انرژی می گیرد و یک نور موج کوتاه تولید می کند که باعث می شود پوشش فسفری داخل لامپ بدرخشد.فلورسنت به اندازه HID ها نور ساطع نمی کند. بنابراین اغلب برای شروع بذر، ریشه زایی قلمه ها و مرحله رویشی گیاهان در مراحل اولیه تا میانی استفاده می شود.دو نوع رایج از چراغ های فلورسنت مورد استفاده برای گیاهان داخلی، چراغ های لوله ای و چراغ های فلورسنت فشرده  (CFL) هستند.

چراغ فلورسنت به سبک لوله 

اشکال بسیاری از نورهای فلورسنت به سبک لوله وجود دارد، یعنی T5، T8 و T12. در میان آنها، محبوب ترین و کارآمدترین برای رشد در فضای داخلی T5 است.T5 برای رشد معمولاً با چندین لامپ ارائه می شود که به موازات یکدیگر در یک پانل چیده شده اند.T5 نسبت به HID ها انرژی کمتری ساطع می کند، بنابراین دمای آن بسیار خنک تر است و می توان آن را نزدیک تر به گیاهان نگه داشت.

CFL (لامپ فلورسنت فشرده)

لامپ CFLCFL ها لامپ های پیچ خورده کوتاهی هستند که معمولا در هر خانه ای دیده می شوند. هنگامی که CFL ها اختراع شدند، به دلیل طول عمر و کارایی زیاد، جایگزین لامپ های رشته ای قدیمی شدند.اندازه‌ها و رنگ‌های CFL من وجود دارد که می‌توانند هم برای فعالیت‌های روزانه یا هم برای افزایش از 12 وات تا 250 وات استفاده شوند.CFL ها فقط یک نسخه کوتاه از فلورسنت هستند. بنابراین می تواند در فضاهای رشد کوچکتر نسبت به انواع دیگر چراغ ها جا شود. این چراغ ها نسبتاً ارزان هستند. گرمای زیادی تولید نمی کند. پس نیازی به تهویه زیاد نداریدمزایا:نسبتا ارزاندر حال اجرا خنک است و می توان آن را در نزدیکی گیاهان قرار داد.معایب:برای گلدهی به اندازه HID ها (HPS) قوی نیست

طول عمر کوتاه (حدود 10000 ساعت استفاده)نیاز به بالاست و بازتابنده.نکات نور رشد فلورسنت:لامپ های فلورسنت یک راه حل کارآمد برای صرفه جویی در هزینه برای مبتدیان هستند و لامپ های مکمل عالی برای پرورش دهندگان با تجربه هستند. آنها یک گزینه عالی برای گیاهان جوان، کلون ها و فاز رشد رویشی گیاهان هستند، زیرا چراغ ها به اندازه لامپ های HPS یا LED با قدرت بالا قوی نیستند.بنابراین این بدان معناست که اگر تنظیمات شما کوچک است، از لامپ های فلورسنت برای تمام مراحل رشد استفاده می کنید. اما اگر زمانی که گیاهان به مرحله گلدهی می‌رسند رویکرد بهتری می‌خواهید، بهتر است از چراغ‌های رشد HPS یا LED استفاده کنید که عملکرد بسیار بالاتری دارند.

LED (دیود ساطع کننده نور)

LED رشد گیاه در مقایسه با سایر انواع روشنایی دیرتر به بازار آمد. در ابتدا توسط کاربران خانگی و همچنین تولیدکنندگان با شک و تردید مواجه شد. با این حال، LED ها به زودی ارزش خود را با عملکرد موثر و نمایش برخی از مزایای منحصر به فرد قابل تشخیص که سایر انواع نور رشد نمی توانند داشته باشند، ثابت می کنند.چراغ‌های رشد LED امروزه یا توسط پرورش دهندگان سرگرمی و مزارع گلخانه‌ای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 این به این دلیل است که LED ها از نظر انرژی کارآمد هستند، گرمای زیادی نمی دهند و نیازی به نگهداری زیادی ندارند.مردم می توانند دیودهای LED را برای ساطع یک طول موج نور خاص که می خواهند سفارشی کنند.

مزایا:

LED ها معمولاً با یک خنک کننده داخلی عرضه می شوند که به تنظیم گرمای اطراف گیاهان کمک می کند. بنابراین هیچ زحمتی از تهویه و بررسی مکرر برای پرورش دهندگان ندارید.گرمایش کمی از بین رفت. می توانید LED ها را نزدیک گیاهان قرار دهید، که به شما تطبیق پذیری زیادی می دهد.طول عمر بهتر LED ها به طور متوسط ​​50000 ساعت روشنایی دارند که در مقایسه با 10000 ساعت HP می تواند تا 15 سال دوام بیاورد.

معایب:

هزینه راه اندازی اولیه بالا اما در درازمدت، LED ها به دلیل عملکرد کارآمدشان هزینه بیشتری ندارند.LED ها به فضاهایی از گیاهان نیاز دارند. حتی اگر دما سرد است، گیاهان را می توان با نور زیاد سوزاند.آسیب پذیری دمای محیط این فقط در مکان هایی اتفاق می افتد که درجه حرارت بسیار بالا است (مانند کارخانه های فرآوری). دیودهای چراغ های LED برای عملکرد آن به دمای محیط اطراف بستگی دارد. خیلی داغ است و ماژول LED می تواند بسوزد.چه مقدار رعد و برق مورد نیاز است؟توان خروجی بسته به منبع نور متفاوت خواهد بود.

با این حال، برای ارائه یک تصویر بصری از یک برآورد تقریبی، معمولاً به حداقل 30 وات در هر فوت مربع نیاز دارید. اما 50 وات هر فوت مربع بهینه است.اکنون، نور مورد نیاز برای منطقه ای که رشد می کنید را محاسبه کنید.فرض کنید اگر فضای رشد 8 فوت مربعی را روشن کنید، حداقل به 30 x 8 = 240 وات برای این منطقه نیاز دارید. قدرت نور بهینه 50 x 8 = 400 وات است.انواع مختلف نور، وات متفاوتی تولید می کنند. بنابراین، یک CFL که 400 وات می دهد ممکن است برابر با 200 وات چراغ HPS باشد. تنظیم اتاق، سبک رشد، بازتابنده، محیط اطراف نیز ممکن است بر نور مورد نیاز تأثیر بگذارد.حتما رشد گیاهان را مشاهده کنید و به ترتیب قدرت نور را تنظیم کنید.

بهترین لامپ رشد برای گیاه من کدام است؟

بیایید مقایسه ای بین رایج ترین چراغ های مورد استفاده برای رشد انجام دهیم.در اصل، اگر بودجه شما کم است و در فضای رشد محدود هستید، از لامپ های CFL استفاده کنید. آنها ارزان هستند، به راحتی قابل نصب و تعویض هستند. با این حال، CFL ها هنوز نتایج مناسبی را به همراه دارند که در طول سال ها ثابت شده است.همچنین می توانید از چراغ های HPS به تنهایی یا بهتر در ترکیب با لامپ های MH، CMH یا CFL استفاده کنید. 

آنها همچنین بسیار مقرون به صرفه هستند و نتایج قابل اعتمادی را ارائه می دهند. اما از آنجایی که HPS هنگام استفاده دمای بالایی دارد، پس آماده خنک شدن آن باشید.اگر به دنبال یک دستگاه چراغ رشد کارآمد برای استفاده طولانی مدت هستید، LED ها گزینه عالی هستند. قیمت آنها بالا است، اما آنها بهترین سود را با عملکرد خنک، بالاترین طول عمر، مصرف برق کم دارند. و از همه مهمتر، بازدهی عالی دارد.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jExW
نظرتان را بنویسید