چطور در داخل آپارتمان سبزیجات بکاریم؟

چطور در داخل آپارتمان سبزیجات بکاریم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

آیا می خواهید مواد خوراکی را در داخل خانه پرورش دهید؟

 اجازه ندهید آب و هوا یا فضای محدود باغ در فضای باز، شما را از برداشت گیاهان و سبزیجات تازه در تمام طول سال باز دارد. با نور مناسب، می‌توانید گیاهان، سبزی‌های برگ‌دار و میوه‌های کوچک خود را حتی در فضاهای کوچک در داخل خانه بکارید.

کلید رشد موفقیت آمیز هر نوع گیاهی در داخل خانه، درک میزان نور لازم برای رشد است. مناطق مختلف خانه شما سطوح مختلفی از نور طبیعی را ارائه می دهند. طاقچه متوسط ​​می تواند گیاهان دوست داشتنی با نور کم تا متوسط ​​را پشتیبانی کند. اگر می خواهید نهال ها را جوانه بزنید یا مواد خوراکی با نور بالا مانند ریحان و گوجه فرنگی گیلاسی پرورش دهید، باید سطح نور خود را با خرید لامپ رشد گیاه و وال واشر رشد گیاه افزایش دهید. این امر به ویژه در ماه های زمستان، زمانی که سطح نور طبیعی کم است و طول روز کوتاه است، صادق است.

نور طبیعی خود را بشناسید

نور طبیعی محیط در فضای داخلی شما ممکن است برای حمایت از گیاهان با نور کم تا متوسط ​​کافی باشد و می تواند نور ارائه شده توسط لامپ های رشد را تکمیل کند. این نور طبیعی محیط بسته به اندازه پنجره و نوردهی و همچنین بسیاری از عوامل خاص دیگر متفاوت خواهد بود. به طور کلی:پنجره‌های بزرگ رو به جنوب ممکن است مقداری نور مستقیم را برای شما فراهم کنند - به خصوص در زمستان که خورشید در آسمان کم است - و همچنین درخشان‌ترین نور غیرمستقیم را در بیشتر ساعات روز (در نیمکره شمالی) در اختیار شما قرار می‌دهد. این یک مکان ایده آل برای گیاهانی است که به نور غیر مستقیم روشن نیاز دارند.پنجره های رو به شمال نور غیرمستقیم کمتری را ارائه می دهند، اما برای مدت زمان مشابه پنجره های رو به جنوب شما. این یک مکان ایده آل برای گیاهان آپارتمانی با نور کم است، اما از اکثر سبزیجات و گیاهان دارویی پشتیبانی نمی کند.پنجره های رو به شرق به شما مدت زمان کوتاه تری از آفتاب مستقیم صبحگاهی را با شرایط سایه بعد از ظهر می دهد.

 این مکان مکانی مناسب برای برخی گیاهان برگی خنک و همچنین گیاهان گلدار است که نیاز به محافظت در برابر آفتاب بعد از ظهر دارند.پنجره های رو به غرب در صبح سایه دار هستند و در بعد از ظهر آفتاب مستقیم روشن است. گیاهان در این مکان باید مقداری آفتاب مستقیم بعد از ظهر و کمی گرمای اضافی را تحمل کنند.هر چه تعداد پنجره ها بیشتر باشد، فضای شما روشن تر می شود. با این حال، موانعی مانند درختان یا ساختمان‌های مجاور - و زمان سال - می‌توانند میزان نور هر یک از این مکان‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. هر چه بیشتر به سمت مرکز خانه خود حرکت کنید، نور کمتری در دسترس گیاهان شما قرار می گیرد. معمولاً نیاز به نور اضافی از لامپ های رشد وجود دارد، حتی زمانی که گیاهان شما درست در کنار پنجره رشد می کنند. این امر به ویژه زمانی که شما در حال رشد مواد خوراکی و نهال هستید صادق است.

سبزیجات، گیاهان و میوه ها به چه میزان نور نیاز دارند؟

درک سطوح اولیه نور و چگونگی واکنش گیاهان مختلف به نور اولین قدم شما برای موفقیت در باغبانی داخلی است. مردم و گیاهان نور را متفاوت می بینند و از آن استفاده می کنند. چیزی که برای شما مانند یک لامپ روشن به نظر می رسد ممکن است برای رشد گیاهان کارآمد نباشد. نوری که از لامپ های رشد به گیاهان شما ارائه می شود برای فتوسنتز خوب باید در طیف مناسب باشد. لامپ ها همچنین باید حجم کافی از نور را برای نوع گیاهی که در حال رشد هستید فراهم کنند. از چراغ های مغازه بگذرید. لامپ های رشد باکیفیت و کارآمد که نور بیشتر و گرمای کمتری تولید می کنند بهترین گزینه برای شما هستند. نوآوری های جدید در فناوری لامپ های رشد LED، آنها را به انتخاب های خوبی برای رشد نهال ها، سبزی ها و گیاهان برگ دار و میوه های کوچک در داخل خانه تبدیل کرده است.مواد خوراکی به نور بیشتری نسبت به گیاهان آپارتمانی معمولی شما نیاز دارند. اگر سطح نور داخل خانه شما کم تا متوسط ​​است و منبع نور شما دورتر از گیاهانتان است، به سبزی های برگدار و گیاهان مقاوم در برابر سایه بچسبید. گیاهان شاخ و برگ آفتاب دوست، مانند ریحان و آویشن، به نور متوسط ​​تا زیاد در داخل خانه با منبع نور نزدیک تر نیاز دارند. گیاهان مثمر مانند گوجه فرنگی، فلفل و مرکبات به بالاترین سطح نور نیاز دارند. نهال های جوانه زن نیز در دسته پر نور قرار می گیرند.نکته نورپردازی رشد: می‌توانید با نزدیک‌تر کردن گیاهان خود به لامپ رشد، سطح نور خود را برای شبیه‌سازی شرایط آفتاب کامل افزایش دهید. شما می توانید با دورتر کردن گیاهان خود از لامپ های رشد خود، سطح نور خود را کاهش دهید، تا شرایط نیمه آفتاب به سایه را شبیه سازی کنید.از چراغ های مغازه بگذرید. لامپ های رشد باکیفیت و کارآمد که نور بیشتر و گرمای کمتری تولید می کنند بهترین گزینه برای شما هستند.پرورش سبزی و گیاهان برگداراگر تازه شروع کرده اید، سعی کنید مناطق گرمسیری و خوراکی با نور کم تا متوسط ​​را پرورش دهید. سبزیجات برگدار مانند بسیاری از انواع کاهو، ماشه (سالاد ذرت)، شاهی، ترشک، اسفناج و کلم پیچ در نور متوسط ​​رشد می کنند. 

اگر به نحوه رشد این گیاهان در باغچه در فضای باز فکر کنید، می توان آنها را با موفقیت در شرایطی که تا حدی سایه است نگهداری کرد. این همچنین در مورد گیاهان فصل سرد خانواده هویج مانند جعفری، گشنیز و رازیانه - و همچنین نعناع صدق می کند.برخی از خوراکی‌ها، مانند سبزی‌های برگ‌دار، می‌توانند در طاقچه‌های روشن در داخل خانه رشد کنند، اما در مناطقی که نور طبیعی کمتری دارند، برای برداشت خوب به لامپ‌های رشد نیاز دارید. این گیاهان کاهو در زیر لامپ های LED پرتوان در باغ کم بامبو LED رشد می کنند.

بیشتر سبزیجات برگدار و گیاهان فصل سرد عادت رشد فشرده تا متوسطی دارند که برای فضاهای کوچک مانند گوشه آشپزخانه یا اتاق نشیمن شما عالی است. منبع نور شما می تواند کمی دورتر از این محصولات برگی باشد، زیرا آنها برای رشد به سطوح نور شدید نیاز ندارند. از یک تایمر نور استفاده کنید تا لامپ های رشد خود را تقریباً 12 ساعت در روز روشن نگه دارید.

 اگر باغ روشن شما در کنار یک پنجره روشن قرار دارد، ممکن است بتوانید چراغ ها را برای ساعات کمتری در روز روشن بگذارید.نکته کود: سبزی ها و گیاهان برگدار تغذیه کننده سنگینی نیستند، اما از آنجایی که به طور منظم از آنها برداشت می کنید، حتما ماهیانه آنها را با کود مایع طبیعی حاوی هوموس یا جلبک دریایی، مانند Plant Health Care for Seedlings & Plants تغذیه کنید. .جوانه زنی بذر و رشد میکروگرینهنگامی که برای شروع نهال های جدید یا رشد سبزه های تازه آماده هستید، باید سطح نور خود را افزایش دهید. 

نهال ها تشنه نور هستند: آنها برای جوانه زدن موفقیت آمیز و قوی به مدت طولانی نور روشن نیاز دارند. خیلی اوقات، مبتدیان سعی می کنند بدون نور کافی جوانه بزنند، در نتیجه نهال های ضعیف و کشیده ای ایجاد می شود که در نهایت سرنگون می شوند و می میرند.از یک تایمر نور استفاده کنید تا لامپ های رشد خود را به طور متوسط ​​16 ساعت در روز برای نهال های جوان روشن کنید. اگر باغ روشن شما در کنار یک پنجره روشن است، می توانید لامپ های خود را به مدت 14 ساعت روشن کنید. اگر فضای شما نور طبیعی زیادی ندارد، می توانید لامپ های خود را تا 18 ساعت روشن کنید. مراقب نهال های خود باشید تا ببینید چگونه عملکرد می کنند.

یکی از مزایای اصلی استفاده از لامپ های LED رشد برای شروع نهال این است که این لامپ ها گرمای زیادی تولید نمی کنند. این بدان معناست که می‌توانید گیاهان جوان خود را نزدیک‌تر به لامپ‌ها نگه دارید تا نور بالایی به آنها بدهید، بدون اینکه آنها را بسوزانید.هنگامی که نهال‌های شما برگ‌های واقعی جدیدی پیدا کردند و آماده پیوند در ظروف بزرگ‌تر شدند، می‌توان نشاها را کمی دورتر از منبع نور خود منتقل کرد - یا از واحد 12 اینچی (کم) بامبو LED Grow Light Garden به 30 اینچ منتقل کرد. باغ بامبو LED رشد نور متوسط.نکته کود: نهال ها ممکن است در اثر کوددهی بیش از حد بسوزند. از کود مایع طبیعی مانند PHC Plant Health Care for Seedlings & Plants با 1/4 قدرت توصیه شده برای تغذیه هفتگی نهال خود استفاده کنید.توت فرنگی های آلپاین در باغ بامبو لایت توت فرنگی های آلپ در یک باغ بامبو LED رشد نور کم گل می دهند و میوه می دهند.

گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی این گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی در باغ بامبو LED Grow Light در آزمایشگاه تست تامین باغبان رشد کردند. گوجه‌فرنگی‌های با میوه‌های کوچک مانند این‌ها انتخاب بهتری برای رشد در داخل خانه نسبت به انواع با میوه‌های بزرگ هستند. (عکس GSC.)میوه ها، ریشه ها و گیاهان آفتاب دوست را پرورش دهیدوقتی دلتان برای پرورش میوه‌ها و گیاهان آفتاب‌پسند در داخل خانه است، لامپ‌های رشد باکیفیت ضروری هستند. تولید گل‌ها، میوه‌ها و ریشه‌های بزرگ انرژی زیادی می‌گیرد، بنابراین گیاهان برای دوره‌های طولانی‌تری نیاز به نور شدید دارند. محصولاتی مانند گوجه فرنگی، فلفل، چغندر، توت فرنگی و ریحان رشد می کنند و در فضای باز و در شرایط آفتاب کامل تولید می کنند، جایی که معمولا به مدت 6 تا 8 ساعت در روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند. 

شما باید این شرایط را با لامپ های رشد خود در داخل خانه تکرار کنید.برای رشد در فضای داخلی کوچک، میوه های فشرده یا کوتوله مانند مینی گوجه فرنگی، فلفل فشرده، مینی چغندر یا توت فرنگی خنثی روز را انتخاب کنید (توت فرنگی آلپاین انتخاب خوبی است). Bamboo Light Garden به راحتی توت فرنگی و مینی گوجه فرنگی و فلفل را در فیکسچر 12 اینچی و گوجه فرنگی، فلفل و سبزی فشرده را در فیکسچر 30 اینچی جای می دهد. منبع نور شما باید حدود 6 تا 12 اینچ بالاتر از گیاهان باشد تا نور کافی را فراهم کند. همیشه می‌توانید گیاهان کوتاه‌تر را نگه دارید تا آنها را نزدیک‌تر به منبع نور قرار دهید.محصولات آفتاب دوست بسته به نوع گیاه و نور محیط در فضای شما به لامپ های رشد LED با خروجی بالا به مدت 14 تا 20 ساعت در روز نیاز دارند.

 اگر بتوانید باغ بامبو LED Grow Light خود را در کنار پنجره قرار دهید، می توانید سطح نور را بیشتر افزایش دهید. اگر گیاهان به شدت رشد نمی کنند یا به اندازه کافی گل نمی دهند تا میوه خوبی تولید کنند، لامپ ها را برای مدت طولانی تری روشن بگذارید.اگر غذاهای میوه‌دار بزرگ‌تر را در ظروف در فصل گرم نگه دارید، زمانی که آنها را برای زمستان به داخل خانه منتقل می‌کنید، سالم نگه‌داشتن آنها می‌تواند چالش برانگیز باشد. شما می توانید گیاهان مرکبات کوتوله، انجیر فشرده، و بسیاری دیگر از گیاهان کانتینری گرمسیری و گیاهان آپارتمانی را در باغ بامبو LED رشد نور زمستان گذرانی کنید.نکته کود: محصولات بارده تغذیه کننده سنگین تری هستند، بنابراین ماهی دو بار با کود طبیعی مایع میوه یا سبزیجات کوددهی کنید.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KP0r
نظرتان را بنویسید