پرورش توت فرنگی با لامپ رشد گیاه

پرورش توت فرنگی با لامپ رشد گیاه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که فضای بیرونی زیادی ندارد، پرورش توت فرنگی در داخل خانه می تواند یک گزینه عالی باشد.

بسیاری از افراد از کشت هر نوع میوه خودداری می کنند زیرا در یک آپارتمان یا خانه های دیگر بدون حیاط زندگی می کنند. این روزها با تکنولوژی، هر کسی می تواند با کمی دانش به یک پرورش دهنده توت فرنگی خبره تبدیل شود.

برای کاشت توت فرنگی در خانه می توانید از پروژکتور رشد گیاه استفاده کنید.

درک اینکه چقدر فضای لازم برای استفاده دارید و برنامه ریزی مناسب برای آن کلید رشد توت های چاق و خوشمزه است. درک اینکه از چه نوع منبع نوری باید استفاده کرد بخشی از فرآیند رشد داخلی است. درک همه گزینه های شما بسیار مهم است و این مقاله آنها را با جزئیات و همچنین کارایی و اینکه چه چیزی برای فضایی که در اختیار دارید به بهترین شکل ممکن کار می کند توضیح می دهد.

 

رشد گیاهان توت فرنگی در داخل خانه 

هنگام رشد در داخل، باید تصمیم بگیرید که از نور مصنوعی استفاده کنید یا نور طبیعی خورشید. اگر تصمیم می گیرید و انتخاب می کنید که از نور طبیعی خورشید در داخل استفاده کنید، باید مطمئن شوید که گیاهان شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت می کنند تا به طور موثر رشد کنند و به طعم و اندازه دلخواه دلخواه شما برسند. گزینه ای که دارید این است که آنها را در گلدان یا ظروف قرار دهید و در یک پنجره قرار دهید.

برای آگاهی از قیمت لامپ رشد گیاه به سایت ایران گرولایت مراجعه کنید.

یکی از مواردی که باید مراقب آن باشید این است که آنها را خیلی نزدیک به هم قرار دهید زیرا شلوغی بیش از حد می تواند مشکل ساز شود. 

وقتی توت فرنگی ها خیلی نزدیک به هم قرار می گیرند، احتمال ایجاد بیماری و کپک روی آن ها بیشتر می شود. توت فرنگی دوست دارد فضای زیادی برای رشد و شکوفایی داشته باشد. فاصله مناسب برای رشد سالم توت فرنگی بسیار مهم است.موضوع قرار گرفتن کافی در معرض نور خورشید نیز وجود دارد. حداقل نور مورد نیاز برای رشد توت ها شش ساعت نور خورشید در روز است. با این حال، آنها نور بیشتری را دوست دارند اگر بتوانید گیاهان خود را در منطقه ای قرار دهید که بیشترین تابش نور خورشید را دارد. 

اگر گیاهان خود را از یک بذر شروع می کنید، بهتر است آنها را به مدت تقریباً نیم تا یک ماه منجمد کنید. این باعث می شود که آنها سریعتر جوانه بزنند.توت فرنگی آلپاین را می توان نزدیکتر به هم رشد داد، که آنها را برای رشد در داخل خانه عالی می کند. توت فرنگی میوه دار ژوئن و توت فرنگی دو بار در سال وجود دارد. مطمئن شوید که نوع خاصی از توت فرنگی را که در حال رشد هستید جستجو کنید تا در صورت استفاده از روش نورپردازی پنجره، بتوانید برای شرایط نور مناسب برنامه ریزی کنید.

کشت توت فرنگی با استفاده از لامپ رشد گیاه 

انواع مختلفی از سیستم های روشنایی وجود دارد که برای پرورش توت فرنگی در محیط داخلی عالی عمل می کنند. نورهای طیف کامل، که تمام نور خورشید طبیعی را فراهم می کنند، یک انتخاب محبوب برای یک باغ داخلی هستند. هم علاقه مندان به پرورش میوه و هم کسانی که گیاهان، میوه ها و سبزیجات را به صورت تجاری پرورش می دهند، دوست دارند از این نوع نورپردازی استفاده کنند.یکی از گزینه های موجود چراغ های LED هستند. اینها خوب هستند زیرا می توان آنها را نزدیکتر به گیاهان قرار داد زیرا به اندازه نورهای سنتی گرما ساطع نمی کنند.

 آنها تقریباً در دمای بین 104 تا 140 فارنهایت (40 تا 60 درجه سانتیگراد) ساطع می کنند. از آنجایی که آنها بسیار نزدیک هستند، نور کمتری تلف می شود. حتی می توان از لامپ های LED کوچکتر در اطراف برگ ها استفاده کرد بدون اینکه آنها خشک شوند و آسیبی به آنها وارد شود.در اینجا دو نوع کلروفیل در توت فرنگی آورده شده است. کلروفیل A و B وجود دارد. نوع A دارای نرخ جذبی است که در طول موج 420 نانومتر و همچنین 662 نانومتر از نظر طول موج به اوج خود می رسد. کلروفیل نوع B در 453 نانومتر و 642 نانومتر تولید می کند. نوع A فراوانتر از نوع B است. با این حال، کلروفیل نوع A دامنه جذب طولانی تری نسبت به نوع B دارد.

 همچنین مواد شیمیایی بیشتری در گیاهان وجود دارد که نور را نیز جذب می کنند. استفاده از یک سیستم روشنایی با رنگ های زیاد مانند لامپ رشد LED یا وسایل روشنایی می تواند کل محدوده مورد نیاز برای رشد توت فرنگی در داخل خانه را پوشش دهد.

PAR یا تشعشع فعال فتوسنتزی 

تشعشعات فعال فتوسنتزی یا PAR ارزش انرژی نوری مورد استفاده برای توت فرنگی ها را برای ترویج میوه های سالم اندازه گیری می کند.چراغ های رشد LED نسبت به سایر منابع نوری دارای ارزش PAR بالاتری هستند. نور فلورسنت نیز به خوبی کار می کند، اما ارزش اسمی پایین تر است و سطح بالاتری از گرما را ساطع می کند، که می تواند منجر به کاهش رشد توت ها شود. چراغ های LED در مقیاس نور مادون قرمز و فرابنفش کار می کنند که از نوارهایی استفاده می کند که برای چشم انسان غیرمسلح هستند.

 نور ال ای دی به دلیل ضریب حرارت کمتر به خوبی کار می کند، زیرا توت ها هنگام رشد در داخل به هم نزدیک تر هستند. این به این دلیل است که رشد در محیط داخلی فضای بسیار محدودتری نسبت به فضای باز دارد که گسترده تر است.فقط به این دلیل که چراغ‌های LED گرمای کمتری مصرف می‌کنند، از سیستم خنک‌کننده غافل نشوید. استفاده از فن هایی که روی توت ها می وزند، یا سیستم های LED کوچکتر که آنها را در داخل دارند، ضروری است. مطمئن شوید که بین فن‌ها و توت‌فرنگی‌ها یک مسیر روشن قرار دهید تا خنک‌تر شوند. 

مسدود کردن فن هایی که در داخل چراغ ها قرار دارند می تواند باعث شکستن آنها شود. چراغ های LED به عنوان چراغ های دستگاه حالت جامد در نظر گرفته می شوند و عمر طولانی دارند. اگر به درستی نگهداری شود، می توان تا صد هزار ساعت از یک سیستم روشنایی LED استفاده کرد.زمان‌بندی خودکار نور می‌تواند به شما کمک کند تا میزان روشنایی لازم برای رشد توت‌ها را دریافت کنیداگر نمی خواهید دائماً چراغ ها را روشن و خاموش کنید، استفاده از تایمر نور می تواند عاقلانه باشد. 

چراغ های LED معمولا با تایمرهایی عرضه می شوند که در سیستم تعبیه شده اند و استفاده از آنها آسان است. همه گیاهان به زمان استراحت از نور نیاز دارند. در طبیعت، گیاهان 24 ساعت در روز نور دریافت نمی کنند، بنابراین در داخل نیز به آن نیاز ندارند. حداقل مقدار نور همانطور که در بالا ذکر شد شش ساعت در روز است. شما می توانید حدود هفده تا هجده ساعت نور در روز با شش تا هفت ساعت تاریکی به میوه های خود بدهید.گونه های مختلف مقادیر مختلف نور را دوست دارند، اما اگر یک زمان بندی کلی بین 16 تا 17 ساعت در روز انجام دهید، این برای اکثر گونه های توت فرنگی جواب می دهد. 

اگر نوع خاصی از توت فرنگی را در ذهن دارید، انجام تحقیق در مورد آن نژاد خاص می تواند هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید یک تایمر خودکار نور تهیه کنید مفید باشد.

انواع مختلف نورپردازی برای توت فرنگی 

چراغ های سدیم یا HPS فشار بالا، چراغ های لوله فلورسنت، تخلیه با شدت بالا یا چراغ های HID نیز انواعی از سیستم های روشنایی هستند که می توانید آنها را بررسی کنید.اگرچه ممکن است قیمت روشنایی LED در ابتدا بیشتر از سایر انواع سیستم های روشنایی به نظر برسد، اما در انواع مختلف سیستم ها وجود دارند و مزایای زیادی دارند. آنها را می توان بر روی واحدهای قفسه بندی قرار داد یا چادرها را پرورش داد و از فضا کارآمدتر از سیستم های معمولی استفاده کرد. لامپ های LED می توانند در سوکت های اصلی نور قرار بگیرند. گاهی اوقات به آنها نورهای فلورسنت فشرده نیز گفته می شود. آنها محدوده قدرت پایین تری دارند و به اندازه ای گرم نمی شوند. اینها می توانند افزودنی های عالی برای سیستم های بزرگتر یا برای باغ های داخلی کوچکتر باشند. آنها همچنین در طول موج های نوری مختلف می آیند. این همان چیزی است که به گیاهان اجازه می‌دهد نوری داشته باشند که در هنگام ترکیب سیستم‌های نور، از نزدیک با نور خورشید شبیه‌سازی شده است.

استفاده از پانل های نور LED می تواند به شما تطبیق پذیری در ابعاد و طول نور استفاده شده بدهد. استفاده از نورهای طیف کامل به اطمینان از رشد یکنواخت و مناسب همه قسمت های گیاه کمک می کند. به نظر می رسد تهیه یک پانل سبک با حدود شش تا نه باند برای رشد توت ها بهترین کار را دارد. 

هنگام استفاده از این واحدهای خنک کننده، موقعیت مناسب و تعداد زیادی واحد خنک کننده ضروری است زیرا می توانند باعث افزایش شدید دما شوند. پنل‌های نوری آویزان وجود دارد، پنل‌هایی که به پانل‌های نصب‌شده قبلی وصل می‌شوند و پانل‌های LED ایستاده هستند. این نوع از سیستم های روشنایی می توانند تا صد هزار ساعت دوام بیاورند و آنها را به طولانی ترین سیستم های روشنایی موجود در بازار امروز تبدیل می کند.فناوری همیشه در حال تغییر است و سیستم‌های روشنایی LED بهتر به طور مداوم در فروشگاه‌ها و آنلاین ظاهر می‌شوند.

سیستم‌های لامپ رشد فلورسنت برای پرورش توت فرنگی 

چراغ های رشد فلورسنت را می توان با لوله T5 یا T8 نیز استفاده کرد. یک سیستم روشنایی فلورسنت T5 دارای قطر 5/8 اینچ است و تقریباً 25000 ساعت دوام می آورد. آنها بسیار ارزان تر از چراغ های LED هستند و مزایایی نیز برای آنها دارند.آنها یک نوع سیستم روشنایی قدیمی تر و آزمایش شده با زمان هستند که موثر شناخته شده اند. با این حال، مهم است که مطمئن شوید که از نوع مناسب نور T5 یا T8 استفاده می کنید. چراغ T5 ارتقاء یافته از یک سیستم روشنایی فلورسنت سنتی است. آنها مقدار بسیار بیشتری نور برای رشد توت فرنگی شما تولید می کنند.

 اگر واحدهای نور کافی دارید، می‌توانید از آنها کاملاً به تنهایی استفاده کنید، اما آنها علاوه بر سیستم روشنایی LED، به عنوان منبع نور مکمل بهترین کار را دارند. آنها برای کاشت بذرها از ابتدا به خوبی عمل می کنند و به گیاهان اجازه می دهند تا به آرامی با شروع از دانه شروع به روشنایی کنند.آنها همچنین مقدار زیادی گرما منتشر نمی کنند، اما دامنه نور آنها بسیار کوتاه است و فقط تا فاصله 12 اینچ کار می کند.

 آنها از الکتریسیته زیادی استفاده نمی کنند و وقتی به اندازه کافی نزدیک به گیاه توت فرنگی قرار می گیرند، مقدار زیادی نور تولید می کنند. فن های زیادی برای این نوع سیستم روشنایی مورد نیاز است. انواع جدیدی از چراغ های فلورسنت وجود دارند که از سطح بسیار بالاتری از لومن برای ایجاد شرایط بهتر برای گیاهان شما استفاده می کنند. این به سیستم‌های روشنایی T5 و T8 اجازه می‌دهد تا نور طبیعی را بسیار بهتر از سیستم‌های فلورسنت قدیمی‌تر در گذشته تقلید کنند.

لامپ با فشار بالا سدیم یا HPS برای رشد چراغ برای توت فرنگی 

تا آنجا که کارایی پیش می رود، چراغ های سدیم فشار بالا به عنوان یک منبع نور کاملاً کارآمد در نظر گرفته می شوند. یک چیز خوب در مورد آنها این است که حدود 140 لومن در هر وات انرژی تولید می کنند. نقطه ضعف این است که آنها در دمای بسیار بالاتر از انواع دیگر کار می کنند. آنها همچنین به تعداد زیادی فن یا دیگر منابع خنک کننده نیاز دارند زیرا ممکن است به شدت داغ شوند. آنها باید دورتر از توت فرنگی نگهداری شوند و ممکن است خرید آنها ارزان تر باشد، اما قبض برق شما بسیار بالاتر خواهد بود.آنها بخشی از تخلیه با شدت بالا یا نوع HID از روشنایی هستند. همیشه باید هزینه های خرید اولیه و هزینه های بلند مدت را در نظر گرفت.

 سیستم‌های روشنایی سدیم فشار بالا در ابتدا ارزان‌تر هستند، اما با قبض برقی که بعداً می‌آید، کارکرد روزانه آن‌ها در حین پرورش گیاهان توت‌فرنگی بسیار گران‌تر می‌شود. این نوع سیستم نوری از طیف الکترومغناطیسی برای تحریک گیاهان برای رشد استفاده می کند. برای پردازش فتوسنتز واقعاً خوب عمل می کند. همچنین نور معمولی خورشید را بسیار نزدیک منعکس می کند زیرا دما و طیف رنگ کاملاً مشابه هستند. آنها لامپ های ابدی ندارند و معمولاً بین 12000 تا 24000 ساعت دوام می آورند.همانطور که در بالا گفته شد، سیستم های نور LED می توانند تا صد هزار ساعت دوام بیاورند. همچنین چیزی به نام متال هالید وجود دارد که چراغ ها را رشد می دهد اما انتشار کربن بالایی دارند که همراه با استفاده از آنها است. می توانید از یک لامپ 400 وات برای پوشش حدود 15 فوت مربع استفاده کنید. اگر مساحتی در حدود 7 در 7 فوت دارید، لامپ هزار وات این کار را انجام می دهد. 

با این حال آنها به اندازه 500 تا 600 درجه فارنهایت گرم می شوند. آنها به قطعات کوچک مانند بازتابنده، لامپ بالاست و سوکت ها و همچنین بسیاری از واحدهای خنک کننده اضافی نیاز دارند.تصمیم گیری بین همه منابع نوری موجودبین همه این انتخاب ها، ممکن است انتخاب دشوار باشد.اگر هر ماه در اجاره خود برق دارید، گزینه های بیشتری نسبت به پرداخت جداگانه قبض برق دارید. ترکیب یک سیستم نور فلورسنت با یک سیستم LED می تواند تجربه ای واقعاً با طیف کامل را برای توت فرنگی های شما فراهم کند.اگر در کل عرصه پرورش توت فرنگی سرپوشیده کاملاً تازه کار هستید، همه در یک سیستم روشنایی وجود دارند که می توانید آنها را کشف کنید. سیستم‌های نور فلورسنت هنوز ارزان‌ترین هزینه‌های اولیه را دارند، اما به اندازه خرید یک سیستم نور LED با کیفیت بالا که تقریباً چهار برابر بیشتر عمر می‌کند، دوام نمی‌آورند. یک سیستم LED با طیف کامل برای پرورش دهندگان جدید عالی است اگر بتوانید آن را بپردازید.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8ppl
نظرتان را بنویسید