انواع لامپ رشد گیاه برای کشت هیدروپونیک

انواع لامپ رشد گیاه برای کشت هیدروپونیک
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

انتخاب نور رشد مناسب برای باغ هیدروپونیک شما یک تصمیم مهم است. همه روشنایی ها یکسان نیستند یا برای چیزی که در حال رشد هستید کار نمی کنند. هنگام انتخاب بهترین نور رشد، فاکتورهای مختلفی نقش دارند.

در اینجا چیزی است که باید در مورد انواع مختلف چراغ های رشد برای باغ های هیدروپونیک بدانید.

ایران گرولایت به عنوان اولین تولید کننده لامپ رشد گیاه در ایران انواع لامپ رشد گیاه را برای کشت های هیدروپونیک با کیفیت بالا عرضه می کند.چراغ های رشد گیاه LEDLED Grow Light من فکر می کنم می توان با اطمینان گفت که نورپردازی LED اکنون برای باغبان های هیدروپونیک سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته است. قبلاً این بود که چراغ‌های رشد LED بیشتر هزینه اولیه داشتند، اما این تغییر کرده است. روشنایی LED بسیار مقرون به صرفه شده است.چراغ‌های رشد LED عملکرد بهتری دارند و طول عمر بیشتری نسبت به سایر اشکال روشنایی دارند که باعث کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر شدن آن‌ها می‌شود. آنها می توانند حدود 50000 ساعت طول عمر داشته باشند که به شما زمان زیادی برای رشد قبل از نیاز به تعویض می دهد.

چراغ‌های رشد LED گرمای کمتری نسبت به سایر روش‌های روشنایی منتشر می‌کنند و همچنین نور شدیدی را ساطع می‌کنند که می‌تواند به بالای تاج پوشش گیاه شما نفوذ کند و به برگ‌های پایینی گیاهان شما برسد.چراغ های رشد فلورسنتلوله های فلورسنتمحبوب ترین نور لوله فلورسنت مورد استفاده برای باغبانی هیدروپونیک داخلی، لوله های T5 است. لوله‌های T5 طول‌های مختلفی دارند، مقدار مناسبی از سطح رشد را پوشش می‌دهند و می‌توان آن‌ها را در نزدیکی گیاهان قرار داد زیرا گرمای کمی از خود می‌دهند.

نور لامپ فلورسنت به شدت نورهای دیگر نیست، بنابراین معمولاً برای مراحل گلدهی و میوه دهی استفاده نمی شود. برای این مراحل فقط باید به لامپ سفید نرم تغییر دهید.چراغ‌های رشد فلورسنت برای سبزی‌ها و گیاهان برگ‌دار عالی عمل می‌کنند، زیرا به نور شدید نیاز ندارند یا نیازی به گذراندن مرحله گلدهی ندارند.چراغ های فلورسنت فشرده CFL))چراغ رشد فلورسنت فشرده با اولین سیستم سرگرمی هیدروپونیک خود، از برخی از لامپ های فلورسنت فشرده خانگی خود برای نور رشد استفاده کردم. استفاده از آنها راحت بود زیرا من آنها را در دست داشتم و برای نورپردازی سفارشی که می ساختم به خوبی کار می کردند.CFL ها گرمای زیادی نمی دهند و در مواقعی که فضای زیادی وجود ندارد می توان از آنها استفاده کرد. 

اگر به اندازه کافی از CFL استفاده می کنید، این منبع نور می تواند برای هر دو مرحله رویشی و گلدهی به اندازه کافی شدید باشد. اگرچه اخیراً شرکت ها شروع به حذف تدریجی تولید لامپ های CFL به نفع روشنایی LED کرده اند، بنابراین یافتن لامپ ها در فروشگاه ها دشوار است.چراغ های رشد با تخلیه با شدت بالا HID).)HID Grow Lightچراغ های تخلیه با شدت بالا برای مدت طولانی مورد استفاده باغبانان داخلی بوده است. اینها چراغ های عجیب و غریب بزرگی هستند که در یک هود به نظر می رسد.نور با شدت بالا شدید است، می تواند برای هر دو مرحله رویشی و گلدهی استفاده شود، اما گرمای زیادی می دهد. 

هنگامی که چیزی گرما ایجاد می کند، برق زیادی مصرف می کند و شما متوجه این نوع روشنایی در قبض برق خود خواهید شد. به دلیل گرما، روشنایی چندین فوت از گیاهان دور نگه داشته می شود.2 نوع چراغ HID وجود دارد که هر کدام در مراحل مختلف چرخه زندگی گیاه استفاده می شود.متال هالید MH))نورهای متال هالید یک نور آبی از خود ساطع می کنند، بنابراین اغلب در مرحله رویشی چرخه رشد گیاه استفاده می شود. در حال حاضر برخی از لامپ ها وجود دارد که برای استفاده در گلدهی نیز اصلاح شده اند. لامپ های MH باید سالی یک بار تعویض شوند.سدیم پرفشار HPS))لامپ های سدیم پرفشار نور زردی ساطع می کنند و برای مرحله گلدهی و مراحل باردهی چرخه زندگی گیاهان استفاده می شوند. طول عمر لامپ های HPS حدود 18 ماه است.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V4BW
نظرتان را بنویسید