کارنامه سبز کنکور سراسری

کارنامه سبز کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کارنامه سبز کنکور سراسری 99 یا همان کارنامه نهایی یا محرمانه بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjeshorg قرار خواهد گرفت و در آن رتبه داوطلب در تمامی انتخاب های مندرج در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری در مقایسه با آخرین رتبه پذیرفته شده در کنکور سراسری مشخص شده است .

داوطلبان تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری ، می بایست بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری منتظر انتشار کارنامه سبز این آزمون باشند تا از وضعیت قبولی خود در سایر دانشگاه های انتخابی مطلع گردند .

سازمان سنجش چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 ، کارنامه ای حاوی رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر رشته محل منتشر کرده و به داوطلبان این امکان را می دهد تا با مقایسه این اطلاعات وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود را بررسی نمایند .

در کارنامه سبز کنکور سراسری همه انتخاب های داوطلب درج شده و امکان مشاهده شانس قبولی داوطلب در انتخاب های پایین تر وجود خواهد داشت . در این کارنامه برای تمامی داوطلبان رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در هر کد رشته محل مشخص خواهد شد . در ادامه این مقاله به بررسی زمان ، نحوه مشاهده و مشاوره کارنامه سبز کنکور سراسری 99 پرداخته ایم .

زمان مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری 99
سال گذشته​ کارنامه نهایی کنکور سراسری در روز پنجشنبه مورخ 98/06/28 بر روی سایت sanjesh.org منتشر خواهد شد . پیش بینی می شود امسال هم کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 در دهه سوم شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار بگیرد .

با توجه به اینکه بازه زمانی اعلام شده تقریبی می باشد داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 عضو  کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا ، صفحه اینستاگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا شوید . به محض مشخص شدن زمان دقیق انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 این مقاله به روز رسانی خواهد شد .



نحوه مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری 99
داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 شرکت کردند ، می بایست چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور 99 جهت مشاهده کارنامه سبز خود ، به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و پس از ورود به بخش کنکور سراسری بر روی لینک مربوط به " کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 " کلیک نمایند و با وارد کردن یکی از اطلاعات ثبت نامی خود نسبت به دریافت آن اقدام نمایند .

داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری مقاله راهنمای دریافت کارنامه سبز سازمان سنجش sanjesh.org​ مطالعه نمایند .



توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری 99
کارنامه سبز کنکور سراسری 99 از 5 ستون تشکیل شده است .

 ستون ترتیب علاقمندی داوطلب بر اساس فرم انتخاب رشته

 ستون کد رشته امتحانی انتخابی داوطلب بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

 ستون رتبه داوطلب : رتبه مندرج در این ستون پس از مقایسه با تمام انتخاب کنندگان این رشته محل محاسبه شده است . به عبارت دیگر کارنامه اولیه کنکور سراسری کلیه داوطلبانی که این رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده اند با یک دیگر مقایسه شده و بر این اساس رتبه ای به هر یک از آن ها اختصاص می یابد .
به بیانی ساده : رتبه از مقایسه نمره کل داوطلبان در سهمیه مورد نظر با هم به دست می آید . سازمان سنجش داوطلبان را بر اساس نمره کل ( تراز ) و به صورت نزولی  مرتب می کند و به بالاترین نمره کل رتبه 1 و دومین نمره کل رتبه 2 و ...  می دهد .

به عنوان مثال اگر بالاترین تراز کسب شده توسط داوطلب تجربی 13000 باشد سازمان سنجش رتبه 1 را به او می دهد و مابقی رتبه ها متناسب با تراز به داوطلبان از 2 تا... اختصاص داده می شود . بنابراین هر چه تراز اکتسابی داوطلب بالاتر ، به تبع آن رتبه داوطلب پایین تر خواهد بود و شانس قبولی او بیش تر می باشد .


 ستون آخرین رتبه قبولی : رتبه آخرین نفر قبولی در بین انتخاب کنندگان این رشته محل محاسبه شده و در این ستون درج می شود .

 ستون نتیجه : در این ستون انتخاب های داوطلبان به ترتیب علاقه بررسی می شود .

اگر رتبه داوطلب در رشته محلی پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد ، داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شده و با علامت  * نمایش داده میشود .


در صورتی که در این ستون عددی از 1 تا 9 درج شده باشد مفهوم آن در انتهای کارنامه ارائه خواهد شد .

تصویر زیر نمونه ای از کارنامه سبز این آزمون را نشان می دهد .





اطلاعات کارنامه سبز زمانی برای داوطلب مفید است که رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد . 



مثال : با استناد به کارنامه بالا داوطلب در انتخاب شماره 136 دارای قبولی می باشد ، زیرا رتبه داوطلب از آخرین رتبه قبولی عدد کوچک تری می باشد .
در انتخاب شماره 2 به دلیل اینکه رتبه داوطلب از آخرین رتبه قبولی عدد بزرگ تری می باشد داوطلب در این کد رشته دارای قبولی نمی باشد .



در جدول زیر به بررسی مفهوم مندرجات كارنامه در ستون نتیجه پرداخته ایم .



مفهوم مندرجات كارنامه در ستون نتیجه
نمایش عدد 1    به منزله عدم دارابودن شرايط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور 99 می باشد ( نظير تكرار كد رشته انتخابی ، عدم رعايت جنسيت پذيرش ، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرايط خاص برای رشته مذكور و...).
نمایش عدد 2    بیانگر آن است که شما در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید .
نمایش عدد 3    
بیانگر آن است كه داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی ، در سهميه مجاز ديگری به جز سهميه نهايی پذيرفته شده است .

برای بهياران و يا كارمندان كه با استفاده از سهميه بهياران در رشته پرستاری و يا با استفاده از سهميه كارمندی پذيرفته شده اند نيز عدد 3 درج شده است.​

نمایش عدد 4    بیانگر آن است كه وضعيت علمی و عمومی شما در رشته های پرديس های فرهنگيان يا دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايی در دست بررسی می باشد .
نمایش عدد 5    بیانگر آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزينش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايی امتياز لازم را كسب نکرده و در اولويت جذب قرار نگرفته است اين داوطلبان حداكثر ظرف دو ماه از زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان فرصت دارند با همراه داشتن کارت شناسایی و تصوير کارنامه نهایی به هسته گزينش آموزش و پرورش استان بومی به نشانی مندرج در پايگاه اطلاع رسانی هيات مرکزی گزينش وزرات آموزش پرورش به نشانی www.qozinesh.medu.ir مراجعه نمایید .
 
نمایش عدد 7    به معنی عدم کسب حد نصاب امتياز در مصاحبه تخصصی و يا عدم احراز شرايط ( سن ، معدل ، ويژگی هاي جسمانی ، … و غيبت در مصاحبه ) می باشد 
نمایش عدد 9    عدد نه به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد ، علوم قضایی ، علوم پزشكی بقيه الله(عج)، شهيد مطهری ،
صدا و سيماي جمهوری اسلامی ايران ، غير انتفاعی امام رضا (ع) ،علوم پزشکی ارتش ،دانشکده غير انتفاعی رفاه يا يکی از رشته های مديريت بيمه اکو ، دکتری پيوسته بيو
تکنولوژی ،کاردانی فوريت هاي پزشکي ،تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه يا موسيقی نظامی دردست بررسی است .
*     داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است .

در نظر داشته باشید توضیحات ارائه شده در این بخش بر اساس کارنامه نهایی سال 98 است به محض انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 در صورت تغییرات مقاله به روز رسانی می شود .




اعتراض به کارنامه سبز کنکور سراسری 99
در صورت عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری انتشار کارنامه نهایی آخرین مرحله از برگزاری کنکور سراسری است به این صورت که آن دسته از داوطلبانی که در کدرشته محل دلخواه خود پذیرفته شده اند می توانند با توجه به اطلاعیه های دانشگاه در خصوص ثبت نام اینترنتی و حضوری و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام که در سایت رسمی آن قرار می گیرد برای ثبت نام در واحد دانشگاهی اقدام کنند .

همچنین داوطلبانی که به نتایج اعلام شده معترض هستند و یا خواهان بررسی اولویت های بعدی یا تغییر دوره قبولی خود می باشند می بایست به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و از طریق ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراضات خود را مطرح نمایند  . ما در مقاله اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری 99​ راهنمای تصویری نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش را همراه با توضیحات قرار داده ایم . 




 توجه : داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری 99 از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند .   

در نظر داشته باشید داوطلبانی که بعد از بررسی کارنامه نهایی و درخواست به سازمان سنجش موفق به قبولی در هیچ کد رشته محلی نشدند می توانند نسبت به برنامه ریزی برای کنکور 1400 اقدام کنند و یا در ثبت نام بدون کنکور سراسری بهمن 99 ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99  ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 99 و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 اقدام کنند .



سوالات متداول

1- من تو اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مردود اعلام شدم . می خواستم بدونم می تونم از این کارنامه برای انتقالی یا اشتباه در انتخاب رشته استفاده کنم ؟
در این مقاله کاربرد کارنامه سبز برای انتقالی یا اشتباه در انتخاب رشته برای کلیه ی داوطلبانی که در انتخاب رشته شرکت کرده اند ارائه شده است .

2- دیدن کارنامه سبز چه کاربردی داره ؟
با استفاده از کارنامه سبز مطلع می شوید در کدام یک از رشته محل ها امکان قبولی داشته اید که در این به طور کامل به آن پرداخته ایم . 

3- من به اطلاعات ثبت نامیم برای دریافت کارنامه نهاییم دسترسی ندارم ، از کجا می تونم اطلاعاتم رو به دست بیارم ؟
شما می تونید اطلاعات ثبت نامی خود را به صورت آنلاین از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش دریافت نمایید .

منبع : کارنامه سبز کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Ko7l
نظرتان را بنویسید