کارنامه سبز کنکور 99

کارنامه سبز کنکور 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کارنامه سبز کنکور سراسری 99 یا همان کارنامه نهایی بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش  به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت و در آن تمامی جزئیات مربوط به انتخاب رشته رتبه داوطلب ، رتبه آخرین نفر قبولی در کد رشته محل های انتخابی مشخص شده است .

کارنامه سبز که با عناوین کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه نیز شناخته می شود و تقریبا یک هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور 99 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود .

در این کارنامه تمام کد رشته محل هایی که داوطلبان در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود وارد کرده اند ، نوشته شده است ، به طوریکه برای هر کد رشته محل و هر انتخاب ، رتبه داوطلب در آن کد رشته محل و رتبه آخرین نفر قبولی ( وضعیت داوطلب ) در آن انتخاب مشخص شده است . در این مقاله به بررسی جزئیات کارنامه سبز کنکور سراسری 99 می پردازیم .


زمان انتشار کارنامه سبز کنکور 99
سال گذشته ، کارنامه محرمانه کنکور سراسری ، در تاریخ 26 شهریور یعنی تقریبا یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ، در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شد بنابراین پیش بینی می شود امسال هم در دهه سوم شهریور ماه 99 در اختیار داوطلبان قرار بگیرد .

از آنجایی که هنوز اطلاعیه ای مبنی بر زمان دقیق انتشار کارنامه سبز 99 منتشر نشده است به داوطلبان توصیه می کنیم ، برای اطلاع از زمان دقیق انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری 99 عضو کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا و صفحه اینستاگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا شوید .




نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری 99
داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 شرکت کردند ، می بایست جهت مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری 99 مراحل زیر را طی کند :



  جست و جو آدرس  sanjesh.org 



  انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست





 انتخاب لینک " کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 99

  وارد کردن اطلاعات خواسته شده

  روش اول : جستجو بر اساس شماره پرونده و مشخصات فردی 

  روش دوم : جستجو بر اساس شماره داوطلبی و مشخصات فردی

 مشاهده و دریافت کارنامه سبز



راهنمای تصویری بالا مربوط به سال 98 است در صورت تغییرات در نحوه انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 مقاله به روز رسانی می شود .


 در نظر داشته باشید : داوطلبان در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند برای بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور 99 از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدام کنند . برای اطلاع از نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه کنید .



توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری 99
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید کارنامه سبز کنکور سراسری 99 در واقع همان فرم انتخاب رشته داوطلب می باشد که به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته و رتبه داوطلب با رتبه آخرین نفر قبولی مقایسه شده است . 


 کارنامه نهایی دارای 5 ستون است .

ستون ترتیب علاقه : در این ستون ترتیب رشته محل های انتخابی داوطلب که در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 درج کرده بود نشان داده شده است .

ستون کد رشته انتخابی : در این ستون کد رشته محل های انتخابی داوطلب درج شده است .

 ستون رتبه داوطلب : نشانگر آن است که خود داوطلب نفر چندم در بین تمام کسانی که کد رشته مورد نظر را انتخاب کرده اند شده است .

 ستون آخرین رتبه قبولی این عدد نشانگر آخرین فرد پذیرفته شده در بین همه داوطلبانی است که در یکی از انتخاب های خود کد رشته محل مورد نظر را انتخاب کرده اند . 

 ستون نتیجه : در این ستون انتخاب های شما به ترتیب علاقه بررسی می شود . در صورتی که در رشته محلی رتبه شما پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد آن رشته محل به عنوان محل قبولی شما اعلام می شود و با علامت * در این ستون نشان داده می شود . در صورتی که در این ستون عددی درج شده باشد مفهوم آن در انتهای کارنامه ارائه خواهد شد .

در نظر داشته باشید بعد از مشاهده کارنامه سبز اگر در هر کدام از انتخاب هایتان رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد به این معناست که شما شانس قبولی در آن رشته محل را داشتید ، البته به شرطی که آن کدرشته محل را در انتخاب های بالاتر از محل قبولی فعلی خود ثبت می کردید .



برای اطلاع از نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری و پذیرش در سایر کد رشته محل های قبولی ، مقاله اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را مطالعه نمایید .


مفهوم مندرجات كارنامه در ستون نتیجه :




عدد 1 : عدد یک بیانگر آن است که فرد فاقد شرايط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می باشد

( نظير تكرار كد رشته انتخابی ، عدم رعايت جنسيت پذيرش ، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرايط خاص برای رشته مذكور و...) .

عدد 2 : عدد دو بیانگر آن است که شما در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید .
عدد 3 :  عدد سه بیانگر آن است كه داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی ، در سهميه مجاز ديگری به جز سهميه نهايی پذيرفته شده است .

برای بهياران و يا كارمندان كه با استفاده از سهميه بهياران در رشته پرستاری و يا با استفاده از سهميه كارمندی پذيرفته شده اند نيز عدد 3 درج شده است.​


عدد 4 : عدد چهار بیانگر آن است كه وضعيت علمی و عمومی شما در رشته های پرديس های فرهنگيان يا دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايی در دست بررسی می باشد .

عدد 5 : بیانگر آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزينش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايی امتياز لازم را كسب نکرده و در اولويت جذب قرار نگرفته است اين داوطلبان حداكثر ظرف دو ماه از زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان فرصت دارند با همراه داشتن کارت شناسایی و تصوير کارنامه نهایی به هسته گزينش آموزش و پرورش استان بومی به نشانی مندرج در  پايگاه اطلاع رسانی هيات مرکزی گزينش وزرات آموزش پرورش به نشانی www.qozinesh.medu.ir مراجعه نمایید .

عدد 7 : عدد هفت به معنی عدم کسب حد نصاب امتياز در مصاحبه تخصصی و يا عدم احراز شرايط ( سن ، معدل ، ويژگی هاي جسمانی ، … و غيبت در مصاحبه ) می باشد .

عدد 9 : عدد نه به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد ، علوم قضایی ، علوم پزشكی بقيه الله(عج)، شهيد مطهری ، صدا و سيماي جمهوری اسلامی ايران ، غير انتفاعی امام رضا (ع) ،علوم پزشکی ارتش ،دانشکده غير انتفاعی رفاه يا يکی از رشته های مديريت بيمه اکو ، دکتری پيوسته بيو تکنولوژی ، کاردانی فوريت های پزشکی ، تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه يا موسيقی نظامی دردست بررسی است .
علامت ( * ) :  علامت *  نشان می‌ دهد که داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است .


توجه داشته باشید : کسانی که بر اساس اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 99 مردود شده اند نمی توانند از کارنامه نهایی خود برای انتقالی کمک بگیرند زیرا تمام انتخاب های آن ها توسط سازمان سنجش بررسی شده است و در هیچ کد رشته محلی در انتخاب هایشان پذیرفته نشده اند ( این کارنامه تنها برای اطلاع داوطلبان مردود از آخرین رتبه فرد پذیرفته شده منتشر شده است ) ، این دسته از داوطلبان می توانند در صورت ارائه تکمیل ظرفیت ، در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری یا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شانس خود را امتحان کنند یا در ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری 99 ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 شرکت نمایند . 




داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری 99 از کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند .   




سوالات متداول

1- کارنامه سبز کنکور سراسری 99 چیست ؟
کارنامه سبز کنکور سراسری همان فرم انتخاب رشته داوطلب است که در آن وضعیت قبولی داوطلب نسبت به آخرین نفر قبولی در رشته محل های انتخابی مشخص شده است .که توضیحات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است .

2- کارنامه سبز کنکور سراسری 99 کی منتشر می شود ؟
تقریبا یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری این کارنامه منتشر می شود که برای اطلاع از توضیحات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه نمایید .

3- کارنامه سبز در چه حالتی مفید است ؟
چنانچه بعد از مشاهده کارنامه سبز ، رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد می توانید شانس قبولی خود را در سایر رشته های قبولی امتحان کنید که برای مشاهده توضیحات تکمیلی می توانید مقاله را مطالعه نمایید .

منبع : کارنامه سبز کنکور 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4jPg
نظرتان را بنویسید