دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری 2024

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری 2024
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، امکان پذیر بوده و از طریق دفاتر پلیس+10، باید پیگیری شود. اگر می خواهید شماره پاسپورت خود را استعلام بگیرید و به دفاتر پلیس +10 دسترسی ندارید، روش های الکترونیکی برای این منظور، طراحی شده اند. در این مقاله، به چگونگی دریافت پاسپورت و استعلام آن به روش های حضوری و غیرحضوری، پرداخته ایم. پس با ما همراه شوید. 

 

 

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، از مهم‌ ترین مدارکی است که باید هر فردی آن ها را داشته باشد. به خصوص، اگر قصد ثبت نام در لاتاری، را دارید، باید حتما اقدام به دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، نمایید. شماره پاسپورت و کد ملی، جزو مهم‌ ترین مدارک هویتی هستند که هر فرد، به آن ها نیاز دارد. در صورتی که هر مشکلی، برای کارت ملی و یا پاسپورت شما رخ دهد، باید بلافاصله، اقدام به رفع مشکل نمایید.

هنگام ثبت نام لاتاری نیز، علاوه بر عکس و مدارک شغلی یا تحصیلی، ارائه شماره کد ملی و پاسپورت، جزو الزامات است. دقت داشته باشید، فرم ثبت نام لاتاری، به گونه ای است که شما نمی توانید اطلاعات ورودی را در بازه های زمانی مختلف، تکمیل نمایید. پس اگر در حال حاضر، پاسپورت یا کد ملی ندارید، ابتدا، مدارک هویتی خود را کامل کرده و سپس، در لاتاری ثبت نام کنید.

در ادامه، در رابطه با دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری، دریافت شماره پاسپورت با کد ملی از سامانه اداره گذرنامه و همچنین، دریافت شماره پاسپورت با کد ملی با کد ussd مطالبی آورده شده است.



 

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری

از الزامات گذرنامه، در سال 2019 که توسط وزارت خارجه ایالات متحده ارائه شده است، دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، می باشد. از سال 2019، مقررات جدیدی برای ثبت نام لاتاری، وضع گردیده است که یکی از آن ها، ارائه گذرنامه معتبر متقاضی، در هنگام ثبت نام، است.

طبق قوانینی که از سوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، ارائه شده است، هر فردی، در هر سنی، که در لاتاری ثبت نام می کند، باید دارای پاسپورت معتبر، باشد. همچنین، هنگام ثبت نام باید پاسپورت فرد متقاضی، دارای اعتبار شش ماهه باشد.

 اگر به تازگی صاحب فرزند شده اید و می خواهید در لاتاری نیز، ثبت نام کنید؛ باید بدانید که در فرم لاتاری، ذکر مشخصات همسر و فرزند الزامی است. وقتی وارد سایت اصلی لاتاری، می شوید و دکمه ثبت نام را انتخاب می کنید، به مدت 60 دقیقه، فرصت دارید تا ثبت نام خود را تکمیل نمایید. پس، قبل از ورود به سامانه لاتاری، شناسنامه فرزند خود را دریافت کرده تا هنگام ثبت نام لاتاری، کد ملی فرزندتان را در اختیار داشته باشید.

شماره پاسپورت برای ثبت نام لاتاری، از شروط اصلی است. به همین خاطر، در همه منابع، گرفتن پاسپورت برای تمامی متقاضیان و خانواده هایشان، ضروری اعلام می شود. سابقا از سوی اداره گذرنامه ایران، برای دختران و پسران زیر 18 سال، پاسپورتی صادر نمی شد و اطلاعات آن ها در پاسپورت والدین ثبت می گردید.

اما، به دلیل قوانین بین المللی که هر فردی باید به صورت مستقل دارای پاسپورت باشد، اکنون، دختران و پسران زیر 18 سال نیز، می توانند درخواست پاسپورت نمایند و با اجازه خانواده شان، پاسپورت دریافت کنند. حتی کودکان دو ساله نیز، می توانند پاسپورت داشته باشند. پس اگر از متقاضیان لاتاری، هستید و فرزند زیر 18 سال دارید، هرچه زودتر مراحل صدور گذرنامه او را پیگیری نمایید.

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، برای افراد بالای 18 سال به راحتی امکان پذیر است. اما، همانطور که ذکر گردید، افراد زیر 18 سال، به اجازه والدین خود نیاز دارند. شرایط درخواست گذرنامه یا پاسپورت، برای پسران کمی سخت تر و پیچیده تر است، زیرا باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند.

 دریافت شماره پاسپورت برای ثبت نام لاتاری، کار چندان مشکلی نیست. شما به مراجعه به مراکز پلیس +10، می توانید به راحتی اقدام به دریافت گذرنامه خود، نمایید. کافی است مدارک زیر را داشته باشید :

 

اصل شناسنامه و کارت ملی ( همچنین، می توانید با در دست داشتن تأئیدیه ثبت احوال اقدام به دریافت پاسپورت نمایید. )

اگر قبلا پاسپورت دریافت کرده اید، باید اصل آخرین گذرنامه خود را همراه داشته باشید.

تهیه فرم از مراکز پلیس +10 و دریافت شناسه گذرنامه

 

حتما بخوانید: فرم ثبت نام لاتاری

 

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی از سامانه اداره گذرنامه

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، از طریق سامانه اداره گذرنامه، به راحتی امکان پذیر است. البته، از طریق سامانه پیامکی اداره گذرنامه، شما می توانید شماره پاسپورت خود را استعلام بگیرید. ولی، اگر قصد دریافت پاسپورت، دارید حتما باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.

هزینه صدور پاسپورت برای هر متقاضی، نزدیک به 215 هزار تومان است. شما با ارائه مدارکی که در بخش فوق، ذکر گردید و همچنین، پرداخت حدودا مبلغ 215 هزار تومان، می توانید پاسپورت خود را دریافت کنید. فقط به خاطر داشته باشید، حتما فرد متقاضی، هنگام درخواست گذرنامه باید حضور داشته باشد. یعنی، اگر برای فرزندتان قصد گرفتن پاسپورت را دارید، باید حتما او را همراه خود ببرید.

 اگر فرزند بالای 15 سال دارید، حتما باید شناسنامه او عکس دار باشد و یا اگر زیر 15 سال است باید گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه و یا گذرنامه عکس دار داشته باشد. اگر فرزند شما زیر 6 سال است، باید ضمن حضور او، یک قطعه عکس نیز از فرزند تان ارائه کنید.

 

سامانه پیامکی اداره گذرنامه، به استعلام شماره پاسپورت، کمک می کند. شما باید عدد 1 را به شماره 1100 پیامک کنید.

 

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی

 

سپس، پیامکی دریافت خواهید کرد که جهت فعال سازی مراحل بعدی مورد نیاز، است.

 

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی

 

مجددا، شماره 5 را به 1100 ارسال نمایید. شماره تلفن شما در سامانه ثبت می شود. سپس، پیامکی حاوی کد ملی خودتان، ارسال می شود. اگر شماره صحیح بود، عدد صفر را ارسال کنید. در آخر، شماره پاسپورت برای شما ارسال می گردد.

 

سامانه میخک، سامانه ای است که جهت دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، به شما کمک خواهد کرد. این سامانه، برای عزیزانی که خارج از ایران هستند و نیاز به دریافت گذرنامه دارند، طراحی شده است. وقتی وارد این سامانه، شوید و گزینه ورود را انتخاب کنید، سامانه از شما پست الکترونیک و کد ملی درخواست می کند. سپس، یک کد یکبار مصرف برای شما ایمیل می شود. با وارد کردن کد یکبار مصرف، شما وارد سامانه خواهید شد.

آقایان بالای 18 سال، برای دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، باید مراحلی را پشت سر بگذارند. اگر 18 سال سن دارید، سربازی نرفته اید و قصد دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای لاتاری، را دارید؛ باید نکات مهمی را بدانید. اولین و مهم ترین نکته ای که پسران 18 ساله باید بدانند، لزوم داشتن کارت معافیت یا پایان خدمت، برای گرفتن گذرنامه است. یعنی، اگر مشغول به تحصیل نباشید و بخواهید در لاتاری، شرکت کنید، حتما باید کارت معافیت یا پایان خدمت داشته باشید که بتوانید پاسپورت دریافت کنید. ولی، اگر سربازی نرفته و در حال تحصیل هستید، می توانید با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل، درخواست پاسپورت بدهید.

شما عزیزانی که مشغول به تحصیل بوده و قصد دارید دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، را انجام دهید؛ ابتدا، باید کد سخا را از دفاتر پلیس +10 دریافت کرده، سپس در سایت services.epolice.ir/prtl ثبت نام نمایید. از طریق این سایت، میزان وثیقه ای که باید پرداخت کنید، مشخص می شود. بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل، می توانید اقدام به دریافت پاسپورت، نمایید. ضمنا، مبلغ وثیقه بعد از ورود به کشور، به طور خودکار بعد از 48 ساعت به حساب شما واریز می شود.

 

بیشتر بخوانید: نحوه درخواست و پیگیری پاسپورت در میخک

 

 

 

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی با کد ussd

یکی از راهکار های آسان جهت دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، از طریق تلفن همراه و بدون نیاز به اینترنت است. روش های بسیاری تاکنون برای دریافت و استعلام شماره پاسپورت، ذکر گردید. اگر علاقه مند به ثبت نام لاتاری، هستید، می توانید از هر یک از این روش ها جهت دریافت شماره پاسپورت، استفاده نمایید.

توجه داشته باشید، بدون داشتن پاسپورت معتبر امکان ثبت نام لاتاری به هیچ عنوان وجود ندارد. پس، مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری را آماده کرده تا بتوانید ابتدا، گذرنامه ایرانی خود را دریافت کنید و سپس، در لاتاری ثبت نام نمایید. پاسپورت، مدرک هویتی شما در خارج از کشور است. پس، دریافت پاسپورت می تواند خارج از ایران، ارزش هویتی شما را نشان دهد. ضمن اینکه، در صورت برنده شدن و رسیدن وقت مصاحبه، حتما باید پاسپورت خود را در اختیار داشته باشید.

شما، از طریق کد ussd می توانید استعلام شماره پاسپورت خود را بگیرید. یعنی، اگر به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و درخواست صدور گذرنامه دادید، با گذشت زمان، موفق به دریافت پاسپورت خود، نشدید، می توانید از طریق روشی که در ادامه، ذکر می شود، شماره پاسپورت خود را استعلام کنید.

استفاده از روش سامانه پیامکی اداره گذرنامه، برای افرادی که گوشی هوشمند در اختیار ندارند، کاربرد دارد ولی، اگر گوشی هوشمند دارید، می توانید از این روش استفاده کنید. استفاده از کد ussd، در ادامه این مطلب، به صورت تصویری آورده شده است تا شما به راحتی بتوانید از این روش، استفاده نمایید.

 

تلفن همراه خود را بردارید و ستاره 110 مربع را شماره بگیرید. ( توجه داشته باشید این روش با گوشی هوشمند امکان پذیر است. ) سپس، گزینه پلیس+10 را انتخاب کنید.

 

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای لاتاری

 

بعد از این مرحله، برای شما 4 گزینه فعال می شود، که چهارمین گزینه، وضعیت مدارک است. شما باید گزینه 4 را انتخاب کنید.

 

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای لاتاری

 

با ورود به مرحله بعدی، سه گزینه نمایش داده می شود. سومین گزینه مربوط به گذرنامه است. با انتخاب گزینه سوم و وارد کردن کد ملی بدون خط تیره، می توانید شماره گذرنامه خود را دریافت کنید.

 

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای لاتاری

 

با استفاده از روش های فوق، جهت دریافت شماره پاسپورت با کد ملی، استفاده نمایید تا زمان ثبت نام لاتاری، با مشکلی مواجه نشوید. بهتر است قبل از شروع تاریخ ثبت نام، اقدامات مربوط به گذرنامه را انجام دهید تا با شروع ثبت نام لاتاری، تمام تمرکز و دقت خود را صرف ثبت نام نمایید.

 

در ادامه بخوانید: نداشتن پاسپورت برای ثبت نام لاتاری

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

1- ✔️جهت دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری چطور می توان اقدام کرد؟

✔️جهت دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری می توان از روش های مختلف اقدام نمود که در متن مقاله آمده است.

 

2- ✔️جهت دریافت شماره پاسپورت با کد ملی از سامانه اداره گذرنامه چطور می بایست اقدام کرد؟

✔️جهت دریافت شماره پاسپورت با کد ملی از سامانه اداره گذرنامه به صورت اینترنتی می توان اقدام کرد که در متن مقاله بیان شده است.

 

3- ✔️جهت دریافت شماره پاسپورت با کد ملی با کد ussd به چه صورت می باشد؟

✔️جهت دریافت شماره پاسپورت با کد ملی با کد ussd می توان از طریق گوشی های هوشمند اقدام کرد که در متن مقاله آورده شده است.

منبع : دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری 2024

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5BEY
نظرتان را بنویسید