پیگیری نهضت ملی مسکن

پیگیری نهضت ملی مسکن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

نهضت ملی مسکن، یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای خانه دار شدن افراد کم درآمد جامعه است. ثبت نام این نهضت، در تاریخ 28 مهر ماه سال 1400 آغاز گردید و تا 28 آبان ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. متقاضیان برای پیگیری ثبت نام خود می توانند از طریق ثبت کد ملی خود در سامانه نهضت ملی مسکن، از وضعیت ثبت نام خود مطلع شوند.

 

 

افزایش چشم گیر قیمت مسکن، سبب شده است که بسیاری از اقشار جامعه، از داشتن خانه محروم بمانند. بنابراین، دولت در این خصوص دست به اقداماتی زده است. وزارت راه و شهرسازی، اخیرا، سامانه نهضت ملی مسکن 1400 را معرفی کرده که این طرح، یکی از اقدامات دولت با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، برای ساخت مسکن است. این طرح، برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در طول 4 سال ارائه گردیده است.

ثبت نام در نهضت ملی مسکن، از تاریخ 28 مهر ماه سال 1400 آغاز گردید و تا 28 آبان ماه ادامه دارد. تاکنون بیش از 1 میلیون و 39 هزار و 80 نفر در این نهضت ملی ثبت نام کرده اند. دولت، هنوز اسامی پذیرفته شدگان این طرح را اعلام نکرده است، اما امکان پیگیری ثبت نام متقاضیان، با کد ملی آنها در سامانه نهضت ملی مسکن 1400 وجود دارد.

لذا، در این مقاله قصد داریم، در ابتدا، به بررسی سامانه پیگیری نهضت ملی مسکن بپردازیم، سپس در ادامه، نحوه پیگیری ثبت نام نهضت ملی مسکن و پیگیری ثبت نام با کد ملی را برای راهنمایی بیشتر متقاضیان این طرح، بررسی خواهیم کرد.



 

سامانه پیگیری نهضت ملی مسکن 1400

 

ثبت نام در نهضت ملی مسکن، به صورت اینترنتی، انجام می گیرد و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد. بنابراین، یک سامانه اینترنتی در این خصوص طراحی شده است که با عنوان سامانه قانون جهش تولید مسکن ( نهضت ملی مسکن saman.murud.ir ) به متقاضیان، معرفی شده است. این سامانه، با هدف ثبت نام و پیگیری متقاضیان نهضت ملی مسکن طراحی شده است و تا کنون، بیش از 1 میلیون و 39 هزار و 80 نفر خانوار ایرانی در سراسر کشور، در این سامانه ثبت نام کرده اند. 

 

ثبت نام در این سامانه، از چهارشنبه ۲۸ /مهر/۱۴۰۰ شروع شده و تا 28 /آبان/۱۴۰۰ ادامه دارد. هنوز هیچ اطلاعی از جانب دولت در خصوص اسامی پذیرفته شدگان منتشر نشده است، اما امکان پیگیری ثبت نام ، از قابلیت های این سامانه بوده و متقضایان، می توانند با ورود به آن و ثبت کد ملی خود، از نتایج ثبت نام خود مطلع شوند.

 

حتما بخوانید: ثبت نام نهضت ملی مسکن saman.murud.ir

 

آموزش نحوه پیگیری نهضت ملی مسکن 1400

در بخش قبل، سامانه ثبت نام ملی مسکن ( ثمن ) را معرفی کردیم و توضیح دادیم که آدرس این سامانه، saman.mrud.ir می باشد. متقاضیان برای پیگیری ثبت نام خود، باید وارد این سامانه شده و با ورود به چند بخش و انجام مراحل، نتایج ثبت نام خود را پیگیری نمایند، که این مراحل به ترتیب زیر خواهد بود:

 

 

 متقاضیان، در ابتدا باید در مرورگر خود عبارت سامانه نهضت ملی مسکن یا آدرس اینترنتی saman.mrud.ir را جست و جو کنند.

 

پیگیری ثبت نام تهضت ملی مسکن

 

بعد از جست و جو، وارد سایت نهضت ملی مسکن شده و سپس برروی بخش مشاهده و پیگیری درخواست ها کلیک کنند.

پیگیری نهضت ملی مسکن

 

 

بعد از کلیک بر روی بخش مشاهده و پیگیری درخواست، وارد صفحه بعدی خواهند شد. که در آنجا با وارد کردن کد ملی خود، می توانند وضعیت ثبت نام خود را بررسی کنند.

 

 

پیگیری نهضت ملی مسکن

 

متقضایان برای پیگیری ثبت نام خود در سایت سامانه نتایج ۱۴۰۰، باید به نکات زیر توجه نمایند:

 

به منظور انجام ثبت‌نام و پیگیری درخواست، از کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ یا تبلت استفاده نمایید. استفاده از گوشی تلفن همراه ممکن است، روند پیگیری را با اختلال مواجه کند.

 

جهت استفاده از سامانه، از نسخه 51 به بعد مرورگر موزیلا فایرفاکس و یا نسخه 51 به بعد مرورگر کروم استفاده نمایید.

 

با کد ملی فرد ثبت نام کننده، می توان پیگیری را انجام داد و با کد ملی افرادی که در هنگام ثبت نام به عنوان افراد تحت تکفل، معرفی شده اند، امکان پیگیری ثبت نام وجود ندارد.

 

 بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

 

 

 

 

پیگیری نهضت ملی مسکن 1400 با کد ملی

 

ثبت نام برای نهضت ملی مسکن، در سامانه قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir ) شروع شد، تا 4 میلیون واحد مسکونی احداث شود. تا به حال بیش از یک میلیون خانوار ایرانی در سراسر ایران در این نهضت ملی ثبت نام کردند.

 

متقاضیان، برای پیگیری ثبت نام نهضت ملی مسکن، در ابتدا به سامانه saman.mrud.ir مراجعه نمایند، سپس بر روی بخش مشاهده و پیگیری درخواست ها کلیک کرده و با ثبت کد ملی خود، وضعیت ثبت نام را بررسی نمایند. باید به این نکته اشاره شود، که کد ملی که می توان با آن، ثبت نام را پیگیری کرد، لزوما باید کد ملی خود متقاضی باشد و با کد ملی افرادی که به عنوان اشخاص تحت تکفل وی در هنگام ثبت نام معرفی شده اند، امکان پیگیری وجود ندارد و متقاضیان برای ورود با خطا، مواجه خواهند شد.

در ادامه بخوانید: قبول شدگان طرح اقدام ملی

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری نهضت ملی مسکن در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پیگیری نهضت ملی مسکن پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

 

1- برای پیگیری نهضت ملی مسکن باید به چه سامانه ای مراجعه کرد؟

متقضایان می توانند عبارت سامانه نهضت ملی مسکن یا آدرس اینترنتی saman.mrud.ir را جست و جو نمایند که در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

 

2- نحوه پیگیری از ثبت نام ملی مسکن به چه صورت است؟

برای پیگیری از نهضت ملی مسکن متقاضیان بعد از ورود به سایت باید وارد بخش پیگیری درخواست ها بشوند و با ثبت کد ملی پیگیری را انجام دهند که آموزش آن متن در مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

 

3- پیگیری ثبت نام از طریق کدملی به چه صورت است؟

برای پیگیری ثبت نام باید کد ملی شخص متقاضی وارد شود تا بتوان آن را برررسی کرد که در متن مقاله این موضوع به صورت کامل توضیح داده شده است.

منبع : پیگیری نهضت ملی مسکن

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4AD7
نظرتان را بنویسید