شکایت کارگر از کارفرما بابت حقوق، سنوات، بیمه

شکایت کارگر از کارفرما بابت حقوق، سنوات، بیمه
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کلینیک اداری آسان کار

وقتی فردی در مکانی کار می کند در واقع نیروی انسانی خود را در ازای یک سری تعهدات و حقوق به کارفرما می دهد. قانون کار حقوق و وظایف بین کارگر و کارفرما را تعریف و تنظیم می کند.

 در اغلب موارد مشاهده می شود که کارگر از کارفرما شکایت می کند. دلیل شکایت کارگر ممکن است این باشد که کارفرما او را بیمه نمی کند، حقوق نمی گیرد، حوادث ناشی از کار رخ می دهد و غیره. 

کلینیک اداری آسان کار مورد اعتماد ترین مرکز در جهت تنظیم و پیگیری شکایت کارگر از کارفرما می باشد.

همچنین بسته به نوع شکایت قضایی متفاوت است. کارگر می تواند برای حل و فصل یا حل اختلافات کارگری به دادسرا یا سایر مراجع قضایی یا شوراها مراجعه کند. به همین دلیل در اینجا بررسی می کنیم که چگونه یک کارگر از کارفرما شکایت می کند.

کلینیک اداری آسان کار 

 

 

رابطه کارمند و کارفرما


قانونی که بر روابط بین یک شرکت تجاری و یک کارفرما حاکم است، قانون کار است. طبق مواد قانون کار کلیه کارگران، کارفرمایان و کارگاه ها موظف به رعایت قانون کار هستند. کارگر کسی است که در ازای دریافت حق کار به درخواست کارفرما برای او کار می کند.

قرارداد کار قراردادی است کتبی یا شفاهی که بین دو طرف برای انجام کار موقت یا غیر موقت منعقد می شود و رعایت اصولی از جمله: مشخصات دقیق طرفین، نوع کار یا حرفه ضروری است. ، حقوق، ساعات کار و مرخصی، تاریخ قرارداد، مدت قرارداد و ..


کارمند چگونه از کارفرما شکایت می کند؟
راه ها و روش های ارائه شکایت به کارفرما از نظر کارگر متفاوت است، اما اغلب به دلیل عدم دریافت دستمزد و بیمه و حوادث ناشی از کار است که با توجه به نوع شکایت به صورت تخصصی به آنها رسیدگی می شود. هر گونه تعارض کارگر و کارفرما یا کارآموز ناشی از اعمال قانون کار در مرحله اول از طریق صلح و سازش مستقیم بین طرفین بوده و در صورت عدم وجود صلح و سازش به آن رسیدگی و رفع می گردد. یک راه دیگر.

 

بر اساس ماده 171 متخلفان از وظایف مقرر در قانون با توجه به شرایط و امکانات جرم و میزان جرم به مجازات مقرر در قانون مجازات می شوند.
لازم به ذکر است در صورتی که اختلاف کارگر و کارفرما مربوط به عدم پرداخت حقوق وی اعم از عیدی، حقوق، حق بیمه، سنوات و ... باشد، طبق قانون کار در صلاحیت رسیدگی است. از اشتغال بخش ها
وقتی بر سر مسائل کیفری مثل صدمه بدنی یا صدمه ناموسی اختلافی پیش می آید باید به دادگاه مراجعه کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شکایت از کارفرما با کلینیک اداری آسان کار در ارتباط باشید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی ما نیز با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد نحوه شکایت کارگر از کارفرما هستند.

https://asaankar.ir/

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KP3R
نظرتان را بنویسید
نظرات
کلینیک اداری آسان کار بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه میدهد