زمان شروع مدارس

زمان شروع مدارس
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
هرساله زمان شروع مدارس بعد از تعطیلات تابستان یکم مهرماه و بعد از تعطیلات عید نوروز 14 فروردین ماه است . این زمان معمولا برای شروع نیمسال اول در بعضی مدارس زودتر و همچنین در نیمسال دوم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا کمی دیرتر خواهد بود .


ثبت نام دانش آموزان در مدارس اعم از دوره ابتدایی و متوسطه ، آغازی مهم و سرنوشت ساز برای کسب موفقیت روزافزون آن ها در مقاطع مختلف تحصیلی است و مطابق با آیین نامه اجرایی مدارس و آیین نامه ‌های آموزشی مصوب مربوط به هر یک از دوره‌ های تحصیلی انجام می شود که با انتشار ویروس کرونا در جهان این برنامه های زمانی با تغییراتی روبه رو شده است .

به طوریکه یکی از دغدغه های اخیر دانش آموزان تعطیلی مدارس است که با شیوع ویروس کرونا از بهمن ماه 98 شکل گرفت و سبب شد که این تعطیلی به بعد از تعطیلات نوروز 99 هم کشیده شود و داغ ترین اخبار در پی شیوع ویروس کرونا تعطیلی مراکز آموزشی از جمله مدارس و زمان بازگشایی آن بعد از تعطیلات عید 99 باشد . با توجه به سوالات مکرر دانش آموزان از جمله ( مدرسه ها کی باز می شود ؟ و یا کی به مدرسه می رویم ؟ ) در این خصوص در ادامه به بررسی زمان باز گشایی مدارس بعد از تعطیلات عید 99 و همچنین زمان شروع مدارس برای سال تحصیلی 99 - 1400 پرداخته شده است  .


زمان بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات عید 99
هر سال بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز مدارس در سراسر کشور باز و دانش آموزان طبق برنامه کلاسی خود سر کلاس درس حاضر می شدند . اما با اتفاقات اخیر و شیوع ویروس کرونا در سراسری جهان کلیه برنامه درسی دانش آموزان و باز گشایی مدارس با تغییراتی رو به رو شد و به جهت کنترل این ویروس مدارس از بهمن ماه 98 به تعطیلی کشانده شدند .

با توجه به شیوع سریع این ویروس و عدم مهار آن تا این لحظه امکان باز گشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز 99 امکانپذیر نباشد و رایزنی های مختلفی در خصوص باز گشایی مدارس و برگزاری کنکور 99 در مجلس شورای اسلامی در پی وقوع است و هنوز اطلاعیه دقیقی مبنی بر زمان دقیق باز شدن مدارس در تعطیلات بعد از عید 99 منتشر نشده است . اما در این بخش به منظور آگاهی دانش آموزان ، تصمیمات و رایزنی های مختلف مجلس در خصوص زمان بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات عید 99  ارائه شده است .



حالت اول :​ اگر مدارس تا پایان فروردین تعطیل باشند :

 با توجه به اینکه بنابر اظهار نظرهای مسئولان وزارت آموزش و پرورش تاکنون تدریس حدود 70 درصد محتوی آموزشی کتاب‌های درسی تحقق یافته است و تنها حدود 30 درصد حجم کتاب‌های درسی مانده است.

اگر مدارس در پایان فروردین امکان بازگشایی یابند می‌توان بدون تغییر تقویم آموزشی یعنی تا پایان اردیبهشت ماه و با احتساب دایر بودن کلاس های درس در روزهای پنج شنبه و ساعات اضافه آموزشی دیگر روزهای هفته حجم باقیمانده کتاب‌های درسی را به پایان برد و امتحانات را نیز در خردادماه برگزار کرد . آزمون سراسری کنکور نیز حداقل دو هفته بعد در تیرماه برگزار می‌شود .


لازم به ذکر است که تا زمان بازگشایی مدارس آموزش از طریق شبکه های اجتماعی توسط مدارس ادامه خواهد داشت . دانش آموزان برای اطلاع از پیام رسان مربوط به مدرسه خود باید در سایت شاد احراز هویت نمایند .

بیشتر بخوانید: ورود به سایت شاد
 حالت دوم : اگر مدارس تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل باشند :

در صورتی که مدارس تا نیمه یا پایان اردیبهشت ماه تعطیل باشند با توجه به حجم باقیمانده از محتوی کتاب های درسی ، نمی‌ توان سال تحصیلی را پایان یافته تلقی کرد و نیاز به ادامه آموزش حضوری حداقل به مدت یک ماه در خردادماه با احتساب برگزاری کلاس‌های درس در روز های پنجشنبه است .

ازسوی دیگر ، از آنجایی که براساس قانون بازگشایی مدارس در آغاز مهر ماه هر سال مصوب سال 1376 سال تحصیلی تا پایان اردیبهشت ماه پایان می‌ یابد و امتحانات در خردادماه برگزار می‌شوند ، بنابراین وزارت آموزش و پرورش ، باید اجازه برگزاری کلاس های درسی در خردادماه را از مجلس شورای اسلامی اخذ کند .

کلاس‌های درسی در خردادماه و امتحانات پایانی در این حالت در تیرماه برگزار می‌شود و با توجه به تاریخ آخرین امتحان نهایی پایه دوازدهم ، آزمون کنکور سراسری در نیمه اول مردادماه برگزار می‌شود .





لازم به توضیح است که تا زمان شروع مدارس آموزش روزانه دانش آموزان از طریق رسانه ملی تلویزیون ادامه خواهد داشت .

 حالت سوم : اگر مدارس تا پایان خردادماه تعطیل باشند :

در صورتی که کلاس‌های درس تا نیمه یا پایان خردادماه تعطیل باشند ، از یک سو نظام آموزشی تا این تاریخ بیش از سه ماه تعطیل شده است و از سوی دیگر آموزش‌های از راه دور وزارت آموزش و پرورش طی این مدت بخشی از افت تحصیلی و عقب ماندگی دانش آموزان را جبران کرده است ، بنابراین به مدت یک ماه ( حدوداً تا پایان تیرماه ) با احتساب روزهای پنج شنبه کلاس‌های جبرانی ، رفع اشکال و پرسش و پاسخ برگزار شود و امتحانات نیز بلافاصله در مردادماه یا شهریورماه برگزار شوند .

در این صورت به مدت دو هفته بعد از آخرین امتحان نهایی پایه دوازدهم ( حدود دهم شهریورماه ) ، آزمون کنکور سراسری برگزار می‌شود . با توجه به برگزاری دیر هنگام کنکور سراسری ، می‌توان پذیرش دانشجویان جدیدالورود را به آبان ماه یا نیمسال تحصیلی دوم منتقل کرد .

در صورت تصویب نهایی یکی از حالات مذکور در خصوص باز گشایی مدارس و زمان برگزاری کنکور 99 مقاله به روز رسانی می شود



توصیه می شود برای اطلاع از به روز ترین اخبار مربوط به زمانبندی دقیق شروع مدارس پایه های مختلف عضو صفحه اینستاگرام مدارس هیوا و یا کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا پیج اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید .



زمان شروع مدارس برای سال تحصیلی 99 - 1400
دوره ابتدایی 
دوره ابتدایی شامل شش پایه است و متقاضیان تحصیل در این پایه ها باید در بازه زمانی مشخص که معمولا از اوایل تیر تا اواخر شهریور ماه می باشد ، جهت ثبت نام به مدرسه مورد نظر خود مراجعه نمایند . زمان شروع سال تحصیلی مدارس دوره ابتدایی 99 - 1400 به شرح زیر است :


 شروع مدارس پایه اول ابتدایی بعد از تعطیلات تابستان : تاریخ شروع مدارس ابتدایی 99 - 1400 برای دانش آموزان اول ابتدایی بر خلاف دیگر پایه ها 31 شهریور ماه خواهد بود که هر ساله این امر جهت آشنایی بیشتر با محیط مدراس برای نونهالان صورت می گیرد .

 شروع مدارس پایه دوم تا ششم ابتدایی بعد از تعطیلات تابستان : هر ساله آغاز سال تحصیلی مدارس دوره ابتدایی پایه های دوم تا ششم از 1 مهر ماه بوده است .





متوسطه اول و دوم
مدارس دوره متوسطه اول و دوم ، شامل پایه های هفتم ، هشتم ، نهم ، دهم ، یازدهم و دوازدهم می باشد که دانش آموزان باید پس از پایان امتحانات نوبت دوم خود با مراجعه به مدرسه مورد نظر تا پایان شهریور ماه جهت ثبت نام اقدام نمایند .

پس از طی نمودن مراحل ثبت نام متقاضیان تحصیل در هر یک از پایه های عنوان شده می بایست در زمان شروع مدارس دوره متوسطه که معمولا 1 مهر ماه است برای آغاز سال تحصیلی مدارس متوسطه 99 - 1400 به مدرسه مربوطه مراجعه کنند .

لازم به ذکر است که زمان شروع مدارس معمولا برای دانش آموزان پایه دوازدهم به دلیل برنامه ریزی جهت شرکت در کنکور سراسری 1400 در بعضی از مدارس زودتر آغاز می شود .



توصیه می شود برای اطلاع از به روز ترین اخبار مربوط به زمانبندی دقیق شروع مدارس پایه های مختلف عضو صفحه اینستاگرام مدارس هیوا و یا کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا پیج اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید .


مشاوره شروع سال تحصیلی 99 - 1400
دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوم در زمان ثبت نام مدارس باید جهت تهیه کتاب های خود پس از اطلاع از قیمت خرید کتب درسی به سایت ثبت نام و سفارش کتاب های درسی به نشانی irtextbook.ir و یا irtextbook.com  مراجعه نمایند .

همچنین وزارت آموزش و پرورش جهت هوشمندسازی مدارس کشور و اطلاع رسانی بهتر رویداد های مختلف مربوطه ، اقدام به راه اندازی سامانه همگام مدارس نموده است که دانش آموزان می توانند با مراجعه به این سایت با استفاده از کدملی و رمز عبور همگام وارد پرتال دانش آموزی خود شده و از امکانات ارائه شده در آن استفاده نمایند .

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند در هر کجای ایران که هستید شما را در زمینه ثبت نام مدارس دوره ابتدایی و متوسطه راهنمایی نمایند . برای برقرای ارتباط با این مرکز کافیست از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

سوالات متداول

1- زمان شروع مدارس در شرع سال تحصیلی در چه تاریخی است ؟
این زمان برای اکثر پایه های تحصیلی ، یکم مهر ماه است که در این مقاله زمان دقیق هر کدام از پایه ها ارائه شده است .

2- مدارس بعد از تعطیلات عید نوروز در چه تاریخی آغاز می شوند ؟
این زمان معمولا 14 فروردین ماه است که ممکن است به دلایلی تغییر کند و در این مقاله زمان شروع مدارس بعد از عید نوروز امسال ارائه شده است .

3- ثبت نام کتب درسی مدارس در چه سایتی انجام می شود ؟
همانطور که در این مقاله گفته شد ،  سایت ثبت نام و سفارش کتاب های درسی به نشانی irtextbook.ir و یا irtextbook.com ​است .

منبع : زمان شروع مدارس
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1oNZ
نظرتان را بنویسید