وضعیت سربازی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
رئیس اداره سرمایه نیروی انسانی گفت : مشکلی برای شرکت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد 99 وجود ندارد . اما اگر مهلت یکساله آنان پس از آزمون و یا قبل از اعلام نتایج به پایان برسد می بایست اقدامات لازم را انجام دهند .

به دنبال اعلام تعویق در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و برخی نگرانی‌های مطرح شده از سوی متقاضیان مشمول سربازی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را ارائه کرد.

امیر غلامرضا رحیمی پور در گفت وگو با ایسنا، درباره نگرانی برخی از مشمولان سربازی که متقاضی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری بودند، گفت: برابر قانون و مقررات وظیفه عمومی مهلت مقرر در قانون برای فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد یک سال است و این مدت تمدید نشده است. بنابراین در صورت سپری شدن این مدت مشمولان وظیفه باید خود را برای انجام خدمت وظیفه عمومی به دفاتر پلیس +10معرفی کنند.
وی ادامه داد: در مورد کنکور کارشناسی ارشد و دکتری نیز هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد و مشکلی برای شرکت در کنکور برای متقاضیان وجود نخواهد داشت، اما اگر پس از شرکت در کنکور و تا قبل از اعلام نتایج مهلت یک ساله آنان به اتمام رسیده باشد، لازم است که اقدام به تعیین تکلیف خدمت سربازی خود کنند تا وارد غیبت نشوند.
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح افزود: در صورت قبولی این افراد در دانشگاه امکان ادامه تحصیلشان وجود دارد و منعی برای آن نیست. از همین رو نیز توصیه ما به متقاضیان این است که در این خصوص نگرانی نداشته باشند. در صورت لزوم هماهنگی بین ستادکل و مسئولان مربوطه در این بخش نیز انجام خواهد شد.

منبع : وضعیت سربازی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zkjy
نظرتان را بنویسید