تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور ارشد 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش در اطلاعیه ای دستورالعمل بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی شرکت در آزمون کنکور کارشناسی ارشد 99 و نحوه برگزاری آزمون داوطلبان مبتلا به کرونا را اعلام کرد .
باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای کشور و به تبع آن نظام آموزش عالی ، دستورالعمل های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، برای اجرا به دانشگاه ها و موسسات آموزشی مجری آزمون کارشناسی ارشد ابلاغ شده است و مقرر گردید این شرایط خاص را مد نظر قرار دهند و تمهیدات لازم جهت ایجاد محیطی امن برای برگزاری مطلوب آزمون ها را فراهم نمایند که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره خواهد شد .

لازم به توضیح است که نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی ، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک ، این سازمان را در برگزاری مطلوب آزمون ها یاری نمایند .

ذکر این نکنه نیز حائز اهمیت می باشد که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با هماهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تنظیم و توسط ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تصویب و ابلاغ شده است .

به منظور مساعدت بیشتر به داوطلبان، تعداد حوزه های برگزاری آزمون ها در سال 1399 افزایش داشته است که در جدول زیر مشاهده می شود :



موضوع دکتری کارشناسی ارشد
آمار داوطلبان سال 98 196437 655432
سال 99 179704 694417
تعداد حوزه های برگزاری سال 98 105 164
سال 99 143 236


آمار توزیع داوطلبان و رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک هر نیمروز برگزاری بصورت جدول زیر می باشد .


ردیف نیمروز تاریخ تعداد داوطلبان
1 صبح پنجشنبه 99/05/02 321504
2 عصرپنجشنبه 89499
3 صبح جمعه 99/05/03 283414


عوامل اجرايی و حفاظتی در صحت کامل سلامتی در اجرای آزمون همکاری خواهند داشت .



عوامل اجرايی در طول زمان برگزاری آزمون با رعایت فاصله بهداشتی و با ماسک و دستکش به اجرای آزمون خواهند پرداخت .



یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت که تخصص های لازم را داشته باشد ، تعیین شده است تا برای ارائه مشاوره های بهداشتی در حوزه فعالیت نماید .



مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده از نوعی است که واکنش آلرژیک داوطلبان و عوامل اجرایی را به دنبال نداشته باشد .



انتخاب سالن آزمون ، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی ها با فاصله 160 سانتی متر از هم ، چیده شده است .



با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگي هوا ، جهت بهبود وضعيت تنفس افراد ، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب ، باز کردن درب و پنجره ها و ... اندیشیده شده است .



محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان ، به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامتگذاری شده است و داوطلبان می بایست روی هر خط و با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده (حداقل یک متر) برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند .



حوزه و کلیه تجهیزات ، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می شود .



استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا در هر استان و آماده باش مراکز بهداشتی و درمانگاه های شهرستان ها ، در روزهای برگزاری آزمون و حوزه های رفع نقص کارت داوطلبان پیش بینی شده است .



در خصوص بازرسی بدنی داوطلبان ، فرد متولی به لباس گان ، ماسک سه لایه ، شیلد و دستکش لاتکس مجهز خواهد بود .



اشياء و سطوحي که اغلب لمس می شود نظير صندلی ها ، دستگيره درها و شیرآلات سرويس بهداشتی و... قبلا تميز و ضدعفونی شده است و اين عمل در طول برگزاری آزمون در هر نوبت انجام می شود .



پاکسازی و ویروس زدائی مخازن اصلی و فرعی سوالات در استان ها و شهرستان ها ، از طریق نمایندگان تام الاختیار و با نظارت حفاظت آزمون استان ها ، حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام می­ شود .



درصورتی که داوطلبان در داخل حوزه امتحانی ، بسته به شرایط محل برگزاری آزمون ، با سرویس عمومی ( اتوبوس ، مینی بوس و یا سواری ون ) جابجا شوند ، صندلی ها و فضای داخلی این وسایل نقلیه در هر نوبت آزمون ضدعفونی شده و برای رعایت فاصله گذاری ، از یک سوم تا یک چهارم ظرفیت خودرو استفاده می­ شود .



فضای مناسب برای داوطلب دارای معلولیت با رعایت فاصله گذاری در نظر گرفته می شود .



منشی داوطلبان نابینا ، معلول ، ناشنوا و ...ضمن رعایت نکات بهداشتی ، حداقل یک متر از داوطلب فاصله خواهند داشت و این داوطلبان با فاصله مناسب از یکدیگر امتحان می دهند .



به تعداد کافی سطل زباله ( ترجیحاً دارای درب پدالی با پا ) در قسمت ورودی و خروجی حوزه و همچنین مسیرهای پرتردد ، در سالن ها و یا کلاس های محل برگزاری آزمون پیش بینی شده است .



به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در زمان بازرسی داوطلبان ، درب حوزه های امتحانی زودتر و از ساعت 6:30 صبح باز می شود .



ضدعفونی مستمر سرویس های بهداشتی در طول آزمون انجام می­ شود .



پذیرایی از داوطلبان به صورت سلف سرویس و ضدعفونی شده در فضای مناسبی که باعث تجمع نشود ، انجام و وسایل پذیرایی از قبل ضدعفونی می ­شود .



عوامل اجرایی در هنگام تحویل بسته های سوال و پاسخنامه ، از ماسک و دستکش استفاده می کنند و مرتب دستهای آنها ضد عفونی می شود .



مراقبان ضمن رعایت نکات بهداشتی ، از دستکش و ماسک استفاده می نمایند و فاصله آنها با داوطلبان ( حداقل یک متر ) خواهد بود .



دفترچه­ های سوال و پاسخنامه ، درجلسه آزمون به داوطلب تحویل داده می شود و روی زمین قرار نمی گیرد .



مسئول اخذ اثرانگشت از داوطلبان ، ضمن رعایت نکات بهداشتی از دستکش و ماسک استفاده می­نماید و بعد از اخذ اثر انگشت از هر داوطلب ، یک پدَ الکلی ( که توسط سازمان به حوزه ها ارسال شده است ) را برای ضدعفونی دست­ ها ، به داوطلب تحویل می نماید .



بعد از جمع آوری پاسخنامه ها و دفترچه های آزمون ، داوطلبان با مدیریت صحیح زمان و با فاصله مناسب ، برای خروج از محل آزمون هدایت و راهنمایی می شوند .


منبع :تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور ارشد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0KnN
نظرتان را بنویسید