شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان شرکت در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری 99 می بایست واجد شرایطی که از سوی وزارت علوم اعلام می شود باشند . یکی از مهم ترین شرایط امکان استفاده این امتیاز تنها برای یکبار است لذا داوطلبان باید از تمامی نکات و ضوابط مطلع بوده تا دچار اشتباهی در این فرآیند نشوند .




پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون 99 ویژه داوطلبانی است که جزو استعداد درخشان در مقطع لیسانس بوده و دوران تحصیل خود را با معدل بالاتری نسبت به سایر دانشجویان هم رشته ای خود سپری کرده اند . این دسته از داوطلبان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند .

شرایطی که در آیین نامه پذیرش دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان کارشناسی ارشد ذکر شده اجازه شرکت همه داوطلبان در این پذیرش را نداده و تنها واجدین شرایط می توانند در این فرآیند ثبت نام کنند . برای فهمیدن این موضوع که آیا شما نیز جزو واجدین شرایط ارشد بدون آزمون 99 هستید یا خیر قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی این شرایط بپردازیم .



شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور 99
متقاضیان استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد 99 در صورتی که واجد شرایط ارائه شده در زیر باشند امکان شرکت در ارشد بدون آزمون را خواهند داشت .



 داوطلب شامل 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته ای و هم ورودی خود باشد .

بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از لیسانس قصد ادامه تحصیل در ارشد را داشته باشد .

استفاده از این سهمیه تنها برای یکبار امکان پذیر است .

تحصیل در رشته انتخابی داوطلب به تصمیم گیری دانشگاه بستگی دارد .

 تغییر رشته و انتقال به محیطی دیگر برای پذیرفته شدگان استعداد درخشان امکان پذیر نیست .

شرایط آیین نامه فوق برای دانشگاه های روزانه و غیر انتفاعی کاربرد دارد و تنها بخشی از شرایط پذیرش را شامل می شود . داوطلبان یرای اطلاع از سایر شرایط باید فراخوان دانشگاه مورد نظر خود را مطالعه نموده و سپس با مراجعه به مقاله زیر از سایر مراحل ثبت نام این فرآیند آگاه شود .

کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا تمام فراخوان های مربوط به پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسر کشور را به اطلاع داوطلبان می رساند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 99









زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور 99
فراخوان های پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه های سراسری به صورت جداگانه در زمان های مختلف منتشر شده و بر روی سایت دانشگاه ها قرار می گیرد . از این رو نمی توان زمان خاصی را برای شرکت در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری در نظر گرفت .

طبق تجربه های کسب شده از سال های پیش فراخوان پذیرش استعداد درخشان از آبان هر سال منتشر شده و تا اواسط مرداد ماه سال بعد ادامه پیدا می کند . شروع زود هنگام این فرآیند معمولا به این علت است که دانشگاه ها فرصت کافی برای بررسی مدارک و یا انتشار فراخوان های تکمیلی برای جذب استعداد درخشان داشته باشند .

دانشگاه آزاد نیز سهمیه ای را برای دانشجویان فارغ التحصیل همان دانشگاه در نظر گرفته که متقاضیان بتوانند در ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد 99 ثبت نام کنند . اگر متقاضیان به هر دلیلی در پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد مردود شدند بهتر است با برنامه ریزی درست منابع کنکور ارشد را مطالعه کرده و در آزمون سال بعد شرکت کنند .

علاوه بر این می توانید با مشاوران سامانه مشاره هیوا تماس گرفته و پاسخ سوالات خود درباره پذیرش استعداد درخشان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی دریافت کنید .

در ادامه بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400











سوالات متداول


1- شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد چیست ؟
 از جمله شرایط ثبت نام فارغ التحصیلی داوطلبان تا 8 نیمسال تحصیلی است . سایر شرایط در متن مقاله نوشته شده است .




2- ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری چه زمانی منتشر می شود ؟
با توجه به متن مقاله زمان انتشار ارشد استعداد درخشان از آبان تا مرداد ماه هر سال متغیر است .




3- آیا دانشگاه آزاد نیز پذیرش استعداد درخشان کارشناسی ارشد دارد ؟
بله ، دانشگاه آزاد نیز برای فارغ التحصیلان خود امتیاز استعداد درخشان را قرار داده که با مراجعه به متن و مطالعه مقاله ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانید از آن مطلع شوید .

منبع : شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4OrJ
نظرتان را بنویسید