آیا درمان ریزش مو ممکن است؟

آیا درمان ریزش مو ممکن است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

برای درمان ریزش مو چکار باید کرد؟

اگر بعد از بارداری دچار ریزش مو شدید، مطمئن باشید که تا چند ماه دیگر موهایتان دوباره رشد خواهند کرد. این عرضه طبیعی است و راه خودش را می رود. در دوران بارداری و شیردهی به دلیل خطرات و یا عوارض داروهای ضد ریزش مو مصرف آنها توصیه نمی شود، بهترین راه حل در این دوران داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب است.

 مصرف زیاد ویتامین A.


طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، استفاده بیش از حد از مکمل ها یا داروهای حاوی ویتامین A می تواند باعث ریزش مو شود. میزان مجاز مصرف روزانه ویتامین A 5000 واحد بین المللی (IU) در روز برای بزرگسالان و کودکان بالای 4 سال است. مکمل ها حاوی 2500 تا 10000 IU هستند.

 بنابراین، ممکن است با مصرف مکمل های بیش از حد مجاز وارد بدن شما شود. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که قطع یکباره این ویتامین یا کاهش بیش از حد آن مضرات زیادی را برای بدن به همراه خواهد داشت.
یک خبر خوب برای کسانی که قصد انجام درمان ریزش مو را دارند.

این نیز دلیلی است که روند ریزش مو نیاز به درمان خاصی ندارد و به محض قطع ویتامین A اضافی، موها شروع به رشد می کنند. و باید به دنبال درمان ریزش مو باشید.

کمبود پروتئین در رژیم غذایی


شما با خوردن گوشت و تخم مرغ پروتئین زیادی دریافت می کنید، اما می توانید پروتئین را از انواع غذاهای دیگر مانند برخی حبوبات نیز دریافت کنید. اما اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید، طبق تحقیقات علمی با دستان خود و اتخاذ یک رژیم غذایی اشتباه، چرخه رشد طبیعی مو را مختل کرده اید که در نهایت باعث ریزش مو می شود. این می تواند حدود دو تا سه ماه پس از از دست دادن پروتئین در بدن رخ دهد.


منابع بسیار خوبی از پروتئین از جمله ماهی، گوشت و تخم مرغ وجود دارد. اگر گوشت و فرآورده های حیوانی مصرف نمی کنید، باید منبع پروتئین گیاهی را شناسایی کرده و آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 طاسی با الگوی مردانه و زنانه


علت ریزش مو گاهی اوقات به دلیل الگوی طاسی مردانه و زنانه و ژنتیک است. در مورد طاسی با الگوی مردانه، نوعی ریزش مو به دلیل ترکیبی از عواملی مانند عوامل ژنتیکی و هورمون های جنسی مردانه دخیل است. 

ژنتیک در الگوی طاسی زنان موثرتر است. این نوع ریزش مو (هم در مردان و هم در زنان) زمانی رخ می دهد که فولیکول مو به مرور زمان کوچک می شود و باعث توقف رشد مو می شود. در آقایان این علت ریزش مو با طاسی در ناحیه سر و شقیقه ها و... بروز می کند.

 بنابراین اگر از خانواده ای هستید که مردان یا زنان در سن خاصی دچار ریزش مو می شوند، ممکن است مستعد ریزش مو باشید.


چکاری باید انجام داد؟

تنها درمان تایید شده برای این ماینوکسیدیل است. اما اگر این درمان اثر مطلوب را نداشته باشد، پزشک ممکن است داروهای خوراکی مانند فیناستراید را تجویز کند که می تواند ریزش مو را متوقف کند یا حتی باعث رشد برخی از آنها شود. جراحی برای کاشت یا کاشت مو نیز گزینه خوبی است.

تغییرات هورمونی


گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی یکی از دلایل نازک شدن مو است. سطح هورمون در زنان به دلایل مختلفی تغییر می کند. همانطور که تغییرات هورمون بارداری می تواند باعث ریزش مو شود، قرص های ضد بارداری نیز می توانند باعث تلوژن افلوویوم شوند و اگر سابقه خانوادگی دارید، احتمال ریزش مو در شما بیشتر است.عدم تعادل هورمونی که در دوران یائسگی رخ می دهد نیز ممکن است اثر مشابهی داشته باشد.


تغییرات هورمونی باعث فعال شدن گیرنده های آندروژن (هورمون های مردانه) در پوست سر می شود. فولیکول های مو کوچک می شوند و شما شروع به ریزش موهای بیشتری می کنید.

نظرتان را بنویسید