درمان زگیل های تناسلی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
عامل زگیل های تناسلی ویروس پاپیلومای انسان یا اچ پی وی است ، بیش از 60 نوع مختلف از این نوع ویروس وجود دارد . برخی از آنها باعث رشد زگیل ها در ناحیه تناسلی شده و بعضی هم سبب رشد زگیل در سایر قسمت های بدن می شود . زگیل های تناسلی زائده های گوشتی اضافی هستند که ممکن است در هر قسمت از ناحیه تناسلی زن یا مرد ظاهر شوند . به عبارت دیگر زگیل های تناسلی در واژن یا بخشی از آن ، روی آلت مرد یا مقعد ایجاد می شوند ممکن است بدون درد باشد یا باعث سوزش و خارش شود ، البته برخی زگیل ها قابل مشاهده نیستند .
در این مقاله به بررسی درمان زگیل های تناسلی شامل تشخیص زگیل های تناسلی ، درمان زگیل های تناسلی و نحوه مراقبت از خود در صورت داشتن زگیل های تناسلی می پردازیم .






تشخیص زگیل های تناسلی
آزمایش های طبی برای تشخیص بیماری زگیل های تناسلی ، این است که پزشک یا پرستار می تواند تنها با مشاهده ظاهر زگیل ها آن را تشخیص دهد . اگر احتمال وجود زگیل باشد اما قابل مشاهده نباشد ، پزشک محلول رقیقی مانند سرکه را به ناحیه بیرونی اندام تناسلی اعمال می کند تا زگیل ها به رنگ سفید در آیند . برای بررسی وجود زگیل های پنهان ، ممکن است پزشک یک معاینه داخلی از مهبل یا مقعد انجام دهد . هر زمان که شخصی فکر کرد در معرض تماس با ویروس قرار دارد می تواند برای بررسی و معاینه به پزشک مراجعه کند . در برخی از افراد ممکن است که وجود ویروس در بدن فرد تایید شده باشد اما هنوز در بدن فرد رشد نکرده باشد ، لذا از فرد خواسته می شود جهت معاینه مجدداً به پزشک مراجعه کند .

حتما بخوانید: درمان بیماری ایدز


درمان زگیل های تناسلی
تشخیص و درمان زگیل های تناسلی این است که از آن جا که زگیل تناسلی توسط ویروس ایجاد شده و نه باکتری ، با آنتی بیوتیک ها نمی توان آن را معالجه کرد . داروی عمومی آن یک مایع قهوه ای رنگ به نام ( پودفیلین ) است که بر روی زگیل ها مالیده می شود و بعد از 4 ساعت شسته می شوند . دیگر روش های معمول درمان استفاده از لیزر درمانی و انجماد زگیل ها می باشد .
روش درمان زگیل تناسلی ممکن است خوشایند نباشد اما نباید دردناک باشد ، لذا اگر درمان شخص را آزار می دهد این موضوع را با پزشک در میان بگذارد . در مدت درمان به توصیه های پزشک در باره رابطه جنسی توجه کند . هیچ گاه نباید شخص زگیل های تناسلی را خودش درمان کند . در صورت باردار بودن یا هنگامی که شخص تمایل به بارداری دارد از آنجا که درمان با داروی پودفیلین ممکن است برای جنین خطرناک باشد ، لازم است این موضوع را با پزشک معالج در میان گذاشته شود .

حتما بخوانید: درمان هرپس تناسلی




” هیچ گاه نباید شخص زگیل های تناسلی را خودش درمان کند . “



نحوه مراقبت از خود در صورت داشتن زگیل های تناسلی
نحوه مراقبت از خود در صورت داشتن زگیل های تناسلی شامل موارد زیر است :

شخص باید ناحیه تناسلی خود را تمیز و خشک نگه دارد .
از صابون های معطر و روغن های حمام یا ضد عرق تناسلی استفاده نشود ، زیرا ممکن است موجب تحریک یا سوزش زگیل شود .
هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود هم چنین کلیه سطوح آلت کاملاً پوشیده شود .
همسر فرد نیز برای معاینه به پزشک مراجعه کند ، چون که ممکن است زگیل هایی وجود داشته باشد که قابل مشاهده نباشد .
فرد تا زمان برطرف شدن زگیل ها به طور منظم برای درمان مراجعه کند تا پزشک یا پرستار درمان را بررسی کرده و در صورت لزوم تغییراتی در روش معالجه اعمال کند . در بسیاری از افراد که زگیل آن ها برای بار اول برداشته می شود ، امکان عود مجدد وجود دارد . زگیل ها و دهانه رحم برخی از  انواع ویروس های زگیل ممکن است تغییراتی در سلول های دهانه رحم شده که ممکن است منجر به سرطان شود . هر چند ارتباط مستقیمی بین زگیل های تناسلی و سرطان دهانه رحم وجود ندارد ، اما لازم است که کلیه خانم های بالای 20 سال به طور منظم آزمایش اسمیر دهانه رحمی انجام دهند . در صورت احتمال بروز این مساله ، برای مشاهده سلول های دهانه رحم آزمایش کلپسکپی انجام می شود ، کلپسکپ نوعی تلسکوپ کوچک است که همراه یک چراغ برای مشاهده دهانه رحم به کار می رود . تصویر بزرگ شده از سلول ها می توانند به پزشک ها کمک کند که هرگونه تغییری را مشاهده کند . ممکن است پزشک نمونه کوچکی از سلول ها را برداشته تا در آزمایشگاه با دقت آن را بررسی کنند . کلپسکپی احتمالاً احساس ناخوشایندی نخواهد داشت ، بافت برداری هم احتمالا دردی شبیه درد اواسط قاعدگی به همراه خونریزی خفیف دارد . اگر فردی در دهانه رحم یا مهبل دارای زگیل است ، می تواند آن ها را به وسیله انجماد یا لیزر تحت بیهوشی موضعی درمان کرد .

در ادامه بخوانید: درمان بیماری سوزاک



سوالات متداول


1- تشخیص زگیل های تناسلی چگونه است؟
آزمایش های طبی برای تشخیص بیماری زگیل های تناسلی ، این است که پزشک یا پرستار می تواند تنها با مشاهده ظاهر زگیل ها آن را تشخیص دهد که در متن مقاله شرح داده شده است.




2- درمان زگیل های تناسلی چگونه است؟
تشخیص و درمان زگیل های تناسلی با آنتی بیوتیک رخ نداده بلکه راه های دیگری وجود دارد که در متن مقاله شرح دادیم.




3- نحوه مراقبت از خود در صورت داشتن زگیل های تناسلی چگونه است؟
نحوه مراقبت از خود در صورت داشتن زگیل های تناسلی شامل مواردی مثل استفاده از کاندوم است که در متن مقاله مطرح شده است.

منبع : درمان زگیل های تناسلی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BwP2
نظرتان را بنویسید