درمان بیماری جنسی کلامیدیا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
بیماری کلامیدیا یکی از انواع بیماری های جنسی است که توسط باکتری کلامیدیا تراکوماتیس ایجاد می شود . بسیاری از مبتلایان به این بیماری نشانه ای ندارند . ایجاد علائم ممکن است چند هفته پس از ایجاد عفونت رخ دهد . نشانه این بیماری در زنان شامل ترشحات واژن و سوزش ادرار می باشد ، در مردان نشانه هایی مانند ترشحات اندام جنسی ، تورم و درد یک یا هر دو بیضه ، سوزش ادرار دیده می شود . گسترش عفونت در زنان می تواند باعث ایجاد بیماری التهابی لگن شود که باعث نازایی و حاملگی خارج رحمی می شود . گسترش عفونت کلامیدیا به چشم باعث تراخم می شود که شایع ترین علت کوری در کشورهای توسعه یافته است .
در این مقاله به بررسی درمان بیماری جنسی کلامیدیا شامل راه های انتقال بیماری جنسی کلامیدیا ، راه های تشخیص بیماری جنسی کلامیدیا و درمان بیماری کلامیدیا می پردازیم  . 





” شایع ترین علت کوری در کشورهای توسعه یافته بیماری کلامیدیا است . “



راه های انتقال بیماری جنسی کلامیدیا
راه های انتقال بیماری جنسی کلامیدیا غالباً به صورت زیر است :

آمیزش جنسی با همسر مبتلا

سرایت از مادر به کودک

گاهی نیز عفونت از طریق انگشتان از ناحیه تناسلی به چشم ها منتقل می شود .

حتما بخوانید: درمان زگیل تناسلی




راه های تشخیص بیماری جنسی کلامیدیا
راه های تشخیص بیماری جنسی کلامیدیا شامل موارد زیر است :

معاینه ناحیه تناسلی که توسط پزشک انجام می گیرد .

با استفاده از دستمال پنبه ای – پشمی یا اسفنجی که نمونه هایی از قسمت های که ممکن است آلوده باشد گرفته می شود .

در مورد مردان یک معاینه اهری از بیضه ها صورت می گیرد تا سالم بودن آنها مورد بررسی قرار گیرد .

نمونه گیری ادرار انجام می گیرد .

هیچ یک از آزمایشات توام با درد نیست ، اما گاهی ممکن است راحت نباشد . این بیماری ها چند روز بعد از ابتلا در آزمایشات قابل تشخیص است . تشخیص و درمان نمونه های تهیه شده هنگام معاینه ، به آزمایشگاه ارسال شده و نتیجه آن معمولاً در طی یک هفته آماده می شود . اگر فردی به آنتی بیوتیک ها حساسیت داشته باشد یا احتمال بارداری وجود داشته باشید باید با پزشک در این مورد صحبت کند . هم چنین کامل کردن دوره درمان نیز ضروری است و اگر متوقف شد باید درمان را از سر بگیرید .

اگر ابتلای فرد به کلامیدیا تایید شود ، یک مشاور درمانی با فرد در باره این عفونت صحبت می کند و به پرسش های او پاسخ می دهد . هم چنین احتمالا سوالاتی درباره همسرش از او می پرسد  تا در صورت لزوم او نیز تحت درمان قرار گیرد . تا مراجعه دوباره به مرکز درمانی و اطمینان از برطرف شدن کامل عفونت و تایید توسط پزشک فرد باید از رابطه جنسی خودداری کند در این مدت پزشک به فرد توضیح می دهد که چه فعالیت های جنسی را می تواند انجام دهد .

حتما بخوانید: درمان سوزاک


درمان بیماری کلامیدیا
پزشک برای درمان بیماری کلامیدیا آنتی بیوتیک تجویز می کند ( قبل از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها باید به پزشک مراجعه کرد و زیر نظر پزشک دارو مصرف کرد ) . هم چنین پزشک توصیه می کند که شریک جنسی برای تشخیص و درمان کلامیدیا هم به او مراجعه کند ، تا از بروز مجدد و شیوع پیشگیری شود . با کمک روش های درمانی عفونت در طی یک یا دو هفته از بین می رود . امکان دارد خانم های مبتلا به این بیماری مجبور به بستری و استفاده از آنتی بیوتیک های تزریقی و مسکن ها شود . بعد از طی کردن دوره درمانی انجام مجدد آزمایش برای اطمینان از برطرف شدن کامل عفونت لازم است . به ویژه اگر هنوز مطمئن نیستید که شریک جنسی به صورت کامل درمان شده است . تا اطمینان کامل از درمان هر دو شریک جنسی نباید رابطه جنسی داشته باشند . 

در ادامه بخوانید: درمان ایدز





سوالات متداول


1- راه های انتقال بیماری جنسی کلامیدیا چیست؟
راه های انتقال بیماری جنسی کلامیدیا بیش از همه از طریق رابطه جنسی است که در متن مقاله سایر موارد را نام برده ایم.




2- راه های تشخیص بیماری جنسی کلامیدیا چیست؟
راه های بسیاری برای تشخیص بیماری های جنسی از جمله کلامیدیا وجد داشته که در متن مقاله شرح داده شده است.




3- درمان بیماری کلامیدیا چگونه است؟
معمولا پزشک برای درمان بیماری کلامیدیا آنتی بیوتیک تجویز می کند که در متن مقاله شرح آن ارائه شده است.

منبع : درمان بیماری جنسی کلامیدیا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jzqz
نظرتان را بنویسید