اشتباهات بزرگ در زمان شروع کسب و کارهای اینترنتی

اشتباهات بزرگ در زمان شروع کسب و کارهای اینترنتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
درآمد برتر

اشتباهات بزرگ در زمان شروع کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و درآمد اینترنتی این روزها توجه افراد بسیاری بخصوص جوان ها را به خود جلب کرده اند و احتمالا شما که در حال مطالعه این مقاله هستید نیز قصد دارید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید.

پس حتما در ادامه این مطلب از درآمد برتر با ما همراه باشید تا چند اشتباه بزرگ برای شروع کسب و کارهای اینترنتی را به شما معرفی کنیم تا با شناخت این اشتباهات و جلوگیری از آنها، ریسک راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را به پایین ترین حد برسانید و بدین ترتیب میزان موفقیت شما افزایش یابد.

 

 

 

ولخرجی و اتلاف هزینه ها

با وجود اینکه یکی از مزایای کسب و کار اینترنتی این است که می توانید با هزینه بسیار کمی این فعالیت را شروع کنید؛ اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در صورتی که در شروع کسب و کار برای آن سرمایه مالی در نظر گرفته باشید، می توانید یک شروع قدرتمندتر را تجربه کنید و زودتر به نتیجه مطلوب برسید.

با این حال باید در صرف هزینه ها از ولخرجی و هدر دادن آنها جلوگیری کنید و همیشه قبل از شروع هر کسب و کاری، هزینه های احتمالی آن را برآورد کنید و حتی بهتر است که از افراد فعال در آن حوزه مشاوره بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد هزینه های لازم و هزینه های غیرضروری کسب و کارتان داشته باشید.

ضمنا پس از بررسی و برآورد هزینه ها می توانید آنها را به بخش ها و مراحل مختلف تقسیم کنید و در هر مرحله از کسب و کارتان، به میزان سرمایه ای که برای آن بخش هزینه کرده اید توجه داشته باشید و اجازه ندهید که هزینه های شما از برآورد اولیه بیشتر باشد.

 

 

قرض گرفتن زیاد

نداشتن سرمایه اولیه لازم یکی از مشکلات رایج در شروع بسیاری از کسب و کارها و حتی کسب و کارهای اینترنتی محسوب می شود که اکثر اوقات در چنین مواقعی سرمایه اولیه بوسیله قرض کردن از دوستان و آشنایان و یا وام گرفتن تامین می شود.

البته این کار در حالت نرمال هیچ مشکلی ندارد و پیشنهاد ما نیز این است که در صورتی که در مورد فعالیت مورد نظرتان تحقیقات لازم را انجام داده اید و درصد موفقیت خود را مناسب برآورد کرده اید، حتما آن کسب و کار را شروع کنید؛ حتی در صورتی که برای تامین سرمایه نیاز به وام گرفتن یا قرض گرفتن از دوستان دارید.

اما نکته مهم اینجاست که شما باید برای بازپرداخت مبلغی که دریافت کرده اید نیز برنامه ریزی درستی داشته باشید و حتما منابع لازم برای بازپرداخت آن را در نظر گرفته باشید.

 

 

استعفا از شغل قبلی

اما بسیاری از افراد نیز هستند که در یک شغل در حال فعالیت هستند و برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودشان، از شغل قبلی استعفا می دهند؛ که در صورتی که این کار بدون برنامه ریزی و بدون در نظر گرفتن شرایط آتی، صورت پذیرد، می تواند مشکلات زیادی را برای مدیر آن کسب و کار به همراه داشته باشید.

بروز مشکل در چنین شرایطی دلایل مختلفی دارد.

اولین دلیل مهم اینکه همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، راه اندازی کسب و کار نیاز به سرمایه دارد، پس بهتر است تامین این سرمایه از طریق شغل خود فرد انجام شود تا آرامش بیشتری در اداره کسب و کارش داشته باشد.

و دلیل مهم بعدی این است که با توجه به اینکه چنین فردی قبلا درآمد داشته و احتمالا هزینه های خود را متناسب با درآمدش در نظر گرفته؛ در صورتی که از شغل قبلی خود استعفا دهد، درآمد آن را نیز از دست خواهد داد و هم برای تامین هزینه های شخصی و هم برای تامین هزینه های کسب و کارش، به مشکل خواهد خورد. البته با در نظر گرفتن این موضوع که تقریبا همه کسب و کارها در ابتدای کار نمی توانند درآمد قابل توجهی داشته باشند و برای رسیدن به درآمد اصلی نیاز به طی فرایندهای لازم دارند.

 

 

شروع بدون تخصص

شاید بتوان گفت که نداشتن تخصص، یکی از مهمترین و بزرگترین اشتباهات در شروع هر کسب و کاری می باشد.

فردی که تخصص لازم را در کسب و کارش نداشته باشد، نمی تواند به درستی هزینه های آن کار را برآورد کند و طبیعتا ممکن است در تامین سرمایه اولیه و یا در زمان هزینه کرد منابع، تصمیم درستی بگیرد و این عدم توانایی می تواند وی را با سختی های زیاد مواجه کرده و شروع کسب و کار جدیدش برای او بسیار گران تمام شود.

اما نداشتن تخصص در کسب و کار، مشکل بسیار بزرگ دیگری نیز به همراه دارد. در چنین شرایطی فرد نمی تواند روش های اصولی و ترفندهای کسب درآمد از آن کسب و کار اینترنتی را عملی کرده و در نتیجه احتمال رسیدنش به درآمد نیز بسیار کاهش خواهد داشت.

 

با این حال کسب تخصص برای شروع کسب و کار اینترنتی، آن چنان هم سخت و دشوار نیست و می توانید از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید و حتی در بعد از شروع فعالیتتان نیز از مشاوره افراد با تجربه بهرمند شوید تا با کمترین اشتباه، فعالیت خود را ادامه داده و به موفقیت و کسب درآمد مطلوب برسید.

 

 

تجربیات خود را به اشتراک بگذارید

در صورتی که شما هم تجربه ای در خصوص اشتباهات رایج در شروع کسب و کارهای اینترنتی دارید، می توانید تجربیات خود را از قسمت نظرات این مطلب، با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا به آنها برای جلوگیری از این اشتباهات کمک کرده باشید.

 

 

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مطلب، حتما سایر مقالات مرتبط با راه اندازی و شروع کسب و کار اینترنتی را مشاهده کنید.

راه اندازی کسب و کار پولساز بدون نیاز به سرمایه اولیه

چرا کسب درآمد از اینترنت جذاب است؟

مزایای روش های کسب درآمد بدون نیاز سرمایه

چقدر زمان لازم است تا کسب درآمد از اینترنت شروع شود؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LQrX
نظرتان را بنویسید