تکمیل ظرفیت ارشد بهداشت

تکمیل ظرفیت ارشد بهداشت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشگاه های علوم پزشکی پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد وزارت بهداشت 1401، ممکن است در صورت  ظرفیت خالی در برخی از رشته های خود اقدام به اعلام تعداد صندلی های خالی برای پذیرش دانشجو نمایند. سال گذشته زمان برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد از 8 لغایت 11 آذر ماه بود، احتمال دارد امسال نیز زمان تکمیل ظرفیت از اوایل آذر ماه باشد.

 

معمولا طبق سال های گذشته پس از اتمام ثبت نام داوطلبان در محل قبولی، دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می توانند ظرفیت خالی رشته های خود را اعلام نمایند. همچنین، لیست این رشته ها در قالب دفترچه تکمیل ظرفیت توسط سازمان سنجش پزشکی منتشر می شود. لذا، متقاضیانی که موفق به انجام انتخاب رشته نشده و یا انتخاب رشته نموده، اما از نتیجه آن راضی نبوده و یا مردود شده اند می توانند دفترچه تکمیل ظرفیت را مطالعه نموده تا از ظرفیت خالی کد رشته ها مطلع شوند.

شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت پس از اعلام نتایج نهایی و ثبت نام متقاضیان در محل قبولی شان است و از آنجایی که این مرحله می تواند تأثیر بسزایی در آینده تحصیلی و شغلی داوطلبان داشته باشد، در ادامه مطلب به توضیح تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 و نحوه انجام آن می پردازیم.

 

زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

تعداد ظرفیت های خالی هر رشته توسط دبیرخانه‌ های رشته‌ های مختلف علوم پزشکی به سازمان وزارت بهداشت اعلام می شود. تعداد ظرفیت های خالی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 در لیست رشته های منتشر شده در این سایت اعلام شده است.

 

 

سال گذشته تعدادی ظرفیت خالی در زمان تکمیل ظرفیت ارشد برای انتخاب رشته مجدد برای داوطلبان در تاریخ 8 آذر ماه درنظر گرفته شده بود. امسال نیز ممکن است افراد واجد شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در اوایل آذرماه اقدام به انتخاب رشته مجدد خود نمایند.

 

 

به محض اعلام زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

داوطلبان برای اطلاع از زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 می توانند در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا عضو شوند.

 

متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ از ظرفیت خالی رشته های برخی دانشگاه ها مطلع شوند و در صورت علاقه اقدام به انتخاب رشته مجدد نمایند.

بیشتر بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت



 

شرایط تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ بهتر است قبل از ثبت نام در سامانه سنجش پزشکی شرایط و ضوابطی که طی اطلاعیه ای در اختیار داوطلبان قرار می گیرد را به دقت مطالعه کنند، سپس با کد رهگیری خود وارد سایت شده و جدول لیست رشته ها دارای ظرفیت را مشاهده کنند.

 

 

 به محض انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت 1401، لینک دانلود دفترچه در این مقاله گذاشته می شود.

 

 

شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

 

کلیه افراد اعم از قبولی یا مردودی که در مرحله نخست مجاز به انتخاب رشته محـل بـوده انـد، مجـاز بـه شـرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می باشند.

 

اگر داوطلبان در مرحله نخست انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت پذیرفته شده و مجددا در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد شرکت کرده اند، در صورت قبولی در هر یک از دوره های عادی یا شهریه پرداز، پذیرش قبلی آن ها لغو شده و قابل بازگشت نمی باشد. دانشگاه های محل پذیرش اولیه نیز موظف به همکاری با محل پذیرش جدید هستند.

 

افرادی که در آزمون ارشد پزشکی سال جاری دوره های رایگان پذیرفته شده ولی ثبت نام نکرده یا انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون سال ۱۴۰۱ نمی باشند، بنابراین افرادی که در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت در دوره های رایگان پذیرفته می شوند در صورت عدم ثبت نام یا انصراف مشمول محرومیت یک ساله خواهند شد.

 

هرگونه انتقال، تغییر رشته و جا به جایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ممنوع می باشد.

 

 

آن دسته از داوطلبانی که شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 را ندارند و یا پس از ثبت نام و مشاهده نتیجه در هیچ یک از کد محل ها قبول نشده اند، می توانند خود را برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد بهداشت سال بعد آماده نمایند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 را دارند باید مراحلی را طبق راهنمای تصویری زیر طی نمایند تا موفق به ثبت کد رشته های جدید شوند.

 

ابتدا به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه نموده و از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید.

 

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت-1

 

در صفحه باز شده، گزینه " انتخاب رشته محل تحصیل، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت " را بزنید.

 

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت-2

 

مجددا بر روی " انتخاب رشته محل تحصیل، ویرایش انتخاب ها و تکمیل ظرفیت " کلیک نموده و کد رهگیری خود را وارد نمایید. پس از این مرحله می توانید انتخاب های خود را ثبت نموده و کد رهگیری انتخاب رشته را دریافت نمایید.

 

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت-3

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا پاسخگوی سوالات شما در مورد تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا هستند. همچنین برای دریافت اخبار مرتبط با این حوزه می توانید عضو کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی هیوا شوید.

 

 

پس از اعلام نتایج نهایی برای داوطلبان امکان انتخاب رشته مجدد از دانشگاه های دارای ظرفیت فراهم می شود. برای اطلاع از زمان و شرایط تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد به لینک مقاله زیر مراجعه نمایید.

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چه رشته هایی در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ارائه می شود؟

✔️ لیست رشته ها دارای ظرفیت خالی در سایت سازمان سنجش پزشکی منتشر خواهد شد و لینک آن در متن مقاله قرار خواهد گرفت.



 

2- ✔️ تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به چه نحوی انجام می شود؟

✔️ تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به صورت اینترنتی بوده و راهنمای تصویری مراحل ثبت نام آن در متن مقاله موجود می باشد.



 

3- ✔️ آیا امکان ادامه تحصیل در رشته پذیرفته شده اولیه قبل از شرکت در تکمیل ظرفیت وجود دارد؟

✔️ با توجه به شرایط تکمیل ظرفیت که در مقاله ذکر شده در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت پذیرش قبلی شما لغو می شود.

منبع : تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5ZXY
نظرتان را بنویسید