ثبت نام طرح نیروی انسانی پزشکی

ثبت نام طرح نیروی انسانی پزشکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی که دارای طرح خدمت نیروی انسانی هستند، می بایست طرح خود را در مناطق و بیمارستان های تحت نظر وزارت بهداشت بگذرانند. ثبت نام طرح پزشکی در سایت تامین و توزیع نیروی انسانی و در زمان های مشخصی که تقریبا هر دو ماه یکبار است انجام می شود.

 

 

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندانپزشکی مقاطع دیپلم و بالاتر پس از دانش آموختگی می بایست طرح خدمت خود را  در بیمارستان ها و مناطق انتخاب شده توسط وزارت بهداشت بگذارنند. ثبت نام در این طرح اجباری بوده و تمامی فرآیند های آن نظیر ثبت نام و تاریخ اعلام نتایج طبق جدول زمان بندی که در سایت رشد یا همان توزیع نیروی انسانی قرار دارد، انجام می شود.

اعزام مشمولان طرح پزشکی به دو صورت مستقیم و ادواری صورت می گیرد. متقاضیانی که به هر دلیلی در تاریخ های مشخص شده ثبت نام نکرده اند می بایست خود را برای دوره بعدی آماده نمایند، البته شرایطی نیز برای ارائه درخواست معافیت از اجرای طرح پزشکی وجود دارد که در ادامه برای راهنمایی بیشتر داوطلبان به بررسی این طرح و ضوابط مربوط به آن می پردازیم.

 

زمان ثبت نام طرح پزشکی

ثبت نام طرح پزشکی مشمولان خدمت نیروی انسانی وزارت بهداشت به صورت اینترنتی و در سایت تامین نیروی انسانی صورت می گیرد. زمان بندی ثبت نام هر دو ماه یک بار و بر اساس اطلاعات ارسالی اداره دانش آموختگان از تعداد فارغ التحصیلان رشته های پزشکی تعیین می گردد. زمان ثبت نام و اعلام نتایج طرح پزشکی به شرح جدول زیر است.

 

نام دورهشروع دورهپایان دورهاعلام نتایج
دوره اول1400/1/281400/2/61400/2/11
دوره دوم1400/3/261400/4/61400/4/9
دوره سوم1400/5/271400/6/71400/6/10
دوره چهارم1400/7/211400/8/11400/8/5
دوره پنجم1400/9/241400/10/41400/10/7
دوره ششم1400/11/201400/12/11400/12/4

 

داوطلبانی که امکان ارائه خدمات پزشکی را ندارند در ابتدا باید از شرایط معافیت طرح نیروی انسانی آگاه شده و در صورتی که واجد آن شرایط بودند نسبت به ثبت درخواست معافیت از طرح پزشکی اقدام نمایند. علاوه بر این، داوطلبان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام طرح نیروی انسانی و اقدامات لازم پیش از ثبت نام می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

 

داوطلبان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام طرح نیروی انسانی و اقدامات لازم پیش از ثبت نام می توانندمقاله زیر را مطالعه نمایند. با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا می توانید از اخبار طرح پزشکی مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام طرح وزارت بهداشت



 

نحوه ثبت نام طرح پزشکی

نحوه ثبت نام و بکارگیری مشمولین طرح نیروی انسانی به صورت اینترنتی و طبق دستور العمل وزارت بهداشت انجام می شود. همان طور که گفته شد ثبت نام طرح پزشکی در سایت رشد یا همان سایت طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت انجام می شود. در ادامه برای آشنایی بیشتر به جزئیات نحوه ثبت نام طرح پزشکی می پردازیم.

 

داوطلبان ابتدا به سایت مراجعه نموده و گزینه ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشک دارای طرح را کلیک نمایند. در این قسمت توضیحاتی درباره ثبت نام مستقیم و ادواری طرح پزشکی ارائه شده است. در اعزام مستقیم امکان ثبت نام برای استان هایی که نیاز فوری به پزشک دارند فراهم است، اما در اعزام ادواری پذیرش بر اساس فرم امتیاز بندی متقاضیان و بر اساس الویت های آن ها مشخص می شود.

 

مراحل ثبت نام طرح ثبت نام پزشکی-1

 

پس از مطالعه مطالب ذکر شده در سایت، مانند تصویر زیر بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

 

مرحله ثبت نام طرح پزشکی-2

 

در صفحه پیش رو، دوره ای که مایل به خدمت در آن هستید را انتخاب نموده و با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد خود بر روی گزینه شروع ثبت نام کلیک نمایید.

 

نحوه ثبت نام طرح نیروی انسانی پزشکی پزشکی-3

 

 

لیست رشته های مشمول طرح نیروی انسانی در سایت تامین و توزیع نیروی انسانی علوم پزشکی قرار می گیرد. برای آشنایی با لیست رشته های دارای طرح به لینک مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های مشمول طرح وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

با استفاده از کد رهگیری که در انتهای فرآیند ثبت نام به متقاضی داده می شود می توانید در زمان اعلام نتایج طرح، به سایت نیروی انسانی مراجعه نموده و از نتیجه اعزام طرح پزشکی خود مطلع شوید.

 

متخصصان سامانه مشاوره هیوا نیز در تمامی این مراحل همراه داوطلبان بوده تا در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهامی به شما کمک نمایند، متقاضیان می توانند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مربوطه تماس گرفته و پاسخ خود را دریافت نمایند.

 

پس از پذیرش داوطلبان توسط دانشگاه های علوم پزشکی داوطلبان می بایست با محل اعزام خدمت خود موافقت نمایند، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج نیروی انسانی رشته پزشکی

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان ثبت نام طرح پزشکی وزارت بهداشت در چه تاریخی است؟

✔️ جدول زمان بندی ثبت نام طرح پزشکی در متن مقاله موجود است، این زمان هر دو ماه یکبار تکرار شده و نتایج آن حدودا پس از 4 روز اعلام می شود.



 

2- ✔️ نحوه ثبت نام طرح پزشکی چگونه است؟

✔️ راهنمای تصویری ثبت نام طرح پزشکی در متن مقاله موجود است،لذا، با مراجعه به متن مقاله مراحل ذکر شده را سپری نمایید.



 

3- ✔️ شرایط معافیت از طرح پزشکی چیست؟

✔️ معافیت از طرح پزشکی وزارت بهداشت بر اساس شرایط خاصی صورت می گیرد که توضیحات آن در لینک مقاله ای که در متن قرار دارد ارائه شده است.

منبع : ثبت نام طرح نیروی انسانی پزشکی

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WG9X
نظرتان را بنویسید