ثبت نام طرح رشته پرستاری

ثبت نام طرح رشته پرستاری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانش آموختگان رشته پرستاری برای گذراندن طرح خود می بایست در مدت زمان تعیین شده به سامانه توزیع نیروی انسانی مراجعه نموده و مشخصات و مدارک خود را جهت ثبت نام در طرح نیروی انسانی ارسال نمایند. همچنین، در صورتی که متقاضیان در زمان مقرر ثبت نام ننمایند، مشمول اضافه خدمت 3 تا 6 ماهه می شوند.

 

 

برخی رشته های علوم پزشکی مانند رشته پرستاری دارای طرح اجباری هستند، که دارندگان  این مدرک پس از دانش آموختگی موظفند تا در مناطق محرومی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود خدمت نمایند. لذا، فارغ التحصیلان این رشته ملزم به گذراندن دوره ای حدودا تا دو سال در بیمارستان ها و درمانگاه های برخی مناطق کشور هستند.

 

فارغ التحصیلان رشته های پرستاری که هم اینک باید طرح نیروی انسانی خود را سپری نمایند احتیاج به دانستن اطلاعاتی نظیر زمان ثبت نام، نحوه ثبت نام و سایت ثبت نام طرح پرستاری دارند تا با تاخیر در این روند مشمول جریمه نشوند. به همین دلیل در ادامه مقاله قصد داریم زمان و نحوه ثبت نام طرح پرستاری را مورد بررسی قرار دهیم.

 

زمان ثبت نام طرح پرستاری

سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی برای رشته های پرستاری همیشه در دسترس است و داوطلبان امکان ثبت نام در هر زمانی را دارند. اما از آنجایی که رشته پرستاری دارای طرح اجباری است، داوطلبان پس از فارغ التحصیلی لیسانس یا ارشد پرستاری تنها تا 3 ماه فرصت ثبت نام در این طرح را دارند در غیر این صورت مشمول جریمه شده و باید 3 الی 6 ماه بیشتر از حد مجاز در مراکز درمانی خدمت نمایند.

 

 

زمان ثبت نام طرح پرستاری نهایتا تا 3 ماه پس از فراغت از تحصیل می باشد.

 

 

داوطلبان برای آشنایی با طرح نیروی انسانی و سایر شرایط ثبت نام رشته های دارای طرح اجباری می توانند به مقاله زیر مراجعه نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا می توانید از سایر اطلاعیه های مرتبط آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام طرح نیروی انسانی



 

نحوه ثبت نام طرح پرستاری

افراد مشمول خدمت نیروی انسانی برای ثبت نام و تعیین محل خدمت خود می بایست به سامانه توزیع نیروی انسانی مراجعه نمایند. همچنین، لازم به ذکر است که متقاضیان باید قبل از ثبت نام، دفترچه ثبت نام منتشر شده از سوی وزارت بهداشت را مطالعه نموده تا از شرایط و مدارک لازم مطلع شوند. لذا، در ادامه برای آشنایی مشمولان این طرح به نحوه ثبت نام در طرح پرستاری می پردازیم.

 

برای ثبت نام طرح پرستاری ابتدا باید به سایت رشد وزارت بهداشت مراجعه نموده و گزینه ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشک را که در تصویر زیر نیز به نمایش در آمده است، کلیک نمایید.

 

نحوه ثبت نام طرح پرستاری-1

 

در صفحه باز شده اطلاعاتی درباره ثبت نام و حوزه های خدمت طرح نیروی انسانی ارائه شده است که پس از مطالعه آن می بایست بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

 

مرحله ثبت نام طرح پرستاری-2

 

در این صفحه ابتدا باید دوره خدمت خود را از میان گزینه های ارائه شده انتخاب نموده و سپس کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کرده و بر روی گزینه شروع ثبت نام کلیک نمایید.

 

ثبت نام طرح نیروی انسانی پرستاری

 

فارغ التحصیلان رشته پزشکی و پیراپزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی می توانند در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ثبت نام نمایند. برای اطلاع از جزئیات ثبت نام متن مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

در آخر یک کد رهگیری به داوطلب داده شده که باید تا موقع اعلام نتایج طرح پرستاری آن را نزد خود نگه دارد. مدتی پس از قرار گرفتن در نوبت بکارگیری و جمع امتیازات، نتیجه بررسی مدارک وی از طریق پیامک و یا سامانه طرح نیروی انسانی به اطلاع داوطلب می رسد. طرح پرستاری از جمله طرح هایی است که در شرایط خاص امکان تمدید آن وجود دارد. منظور از تمدید طرح پرستاری، تداوم خدمت پس از اتمام طرح نیروی انسانی است که در موقیت های خاصی صورت می گیرد.

 

داوطلبانی که در رشته های پزشکی تحصیل نکرده ولی علاقه مند به شرکت در دوره های پرستاری هستند می توانند با مراجعه به سایت دوره کمک پرستاری به ثبت نام دوره های بهیاری و پرستاری پرداخته و گواهینامه پرستاری دریافت نمایند.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند اطلاعات لازم را در اختیار مشمولان دارای طرح نیروی انسانی از جمله طرح پرستاری گذاشته و آن ها را برای ثبت نام در این طرح از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند.

 

قبولی در رشته پرستاری تعهدی گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند از حقوق و مزایا آن بهره ببرند و در عین حال محل خدمت برایشان اهمیتی ندارد. همچنین این رشته گزینه بسیار خوبی برای داوطلبان پشت کنکور و مشمولان سربازی محسوب می شود، چرا که افراد کمتری پرستاری تعهدی را انتخاب می کنند.

در ادامه بخوانید: پرستاری تعهدی

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام طرح پرستاری چه زمانی است؟

✔️ ثبت نام طرح پرستاری تا 3 ماه پس از فارغ التحصیلی است که با توجه به توضیحات متن مقاله در صورت عدم ثبت نام مشمول جریمه خواهند شد.



 

2- ✔️ نحوه ثبت نام طرح پرستاری وزارت بهداشت چگونه است؟

✔️ ابتدا به سایت ثبت نام مراجعه نموده و سپس با توجه به راهنمای تصویری داخل متن مقاله اقدام به ثبت اطلاعات خود نمایید.



 

3- ✔️ سایت ثبت نام طرح پرستاری چیست؟

✔️ ثبت نام طرح پرستاری در سامانه توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت که لینک آن در متن مقاله آورده شده، انجام می شود.

منبع : ثبت نام طرح رشته پرستاری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VEV9
نظرتان را بنویسید