نحوه ثبت نام در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

نحوه ثبت نام در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

 سازمان نظام روانشناسی، یک سازمان غیر دولتی است که به روانشناسان و مشاوران با صدور پروانه کار و شماره عضویت برای شروع به کار درمان در کلینیک تاسیس شده خودشان کمک می نماید. این سازمان با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت از روانشناسان، مشاوران و حقوق مراجعه کنندگان در زمینه ارائه خدمات روانی در سایت pcoiran.ir حمایت می نماید.

 

 

 

فارغ التحصیلان رشته های مشاوره و روانشناسی می بایست در صورت علاقه به ادامه فعالیت حرفه ای در سازمان نظام روانشناسی اقدام به ثبت نام نمایند. در واقع با عضویت در این سازمان و رعایت شرایط لازم امکان اخذ مجوز برای تاسیس کیلینیک و یا شروع به کار درمان وجود خواهد داشت.

 

افرادی که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و مشاوره از وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند در صورتی که در آزمون علمی حرفه ای سازمان نظام روانشناسی قبول شوند می توانند به عضویت در این سازمان درآیند. در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان به توضیح شرایط و نحوه عضویت در سازمان نظام پزشکی می پردازیم.

 

شرایط و نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی

روانشناسان و مشاوران می بایست حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته راهنمایی و مشاوره و یا روانشناسی بوده و سپس از طریق تکمیل فرم زیر و پرداخت هزینه مربوطه عضو سازمان شوند. عضویت در سازمان به معنای اخذ مجوز برای اشتغال در این حوزه نبوده و برای شروع کار یا تاسیس مطب باید در آزمون نظام روانشناسی شرکت نمود.

 

نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی

 

برای عضویت در سازمان نظام روانشناسی ابتدا وارد سایت pcoiran.ir شده و اطلاعات پیش از ثبت نام را مطالعه نمایید.

 

ثبت نام نظام روانشناسی و مشاوره

 

پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام، به صفحه زیر هدایت می شوید.

 

فرم تقاضا عضویت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
نحوه عضویت در سازمان نظام و روانشناسی

 

پس از ثبت اطلاعات خواسته شده در سیستم، متقاضیان به عضویت در سازمان نظام روانشناسی در می آیند. برای دریافت پروانه اشتغال تنها عضویت در این سازمان کافی نبوده و متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی نامرتبط قبل از سال 93 هستند می بایست در آزمون علمی نظام روانشناسی نیز موفق شود.



 

پروانه اشتغال روانشناسی و مشاوره به فارغ التحصیلان در مقطع ارشد و بالاتر از سوی سازمان نظام روانشناسی داده می شود. متقاضیان این مجوز پس از عضویت در سامانه نظام روانشناسی می بایست خود را برای آزمون اخذ پروانه روانشناسی آماده نمایند. لذا، در ادامه این مقاله، برای راهنمایی بیشتر به مواد امتحانی این آزمون پرداخته ایم.

 

آزمون اخذ پروانه روانشناسی معمولا دوبار در سال برگزار شده و مواد امتحانی آن عبارت است از :

 

روانشناسی رشد و روانشناسی یادگیری

آسیب شناسی روانی کودک و بزرگسال

نظریه های مشاوره و روان درمانی

تهیه و کاربرد آزمون های روان شناختی

اخلاق حرفه ای

 

متقاضیان دریافت پروانه حرفه ای می بایست در مصاحبه سازمان نظام روانشناسی که در گرایش های مختلف این رشته برگزار می شود، نیز امتیاز لازم را به دست آورند. به طور مثال فردی که متقاضی دریافت پروانه در گرایش روانشناسی تحصیلی است باید بر همه مهارت های ارتباطی اشراف داشته و در تشخیص مشکلات دانش آموزان و دانشجویان توانمند باشد.

 

 

برای آشنایی بیشتر با اخذ پروانه روانشناسی به مقاله زیر مراجعه نموده و از جزئیات مختلف آن مطلع شوید. برای دریافت اخبار و اطلاعیه های بیشتر نیز می توانید عضو کانال تلگرامی یا اینستاگرامی هیوا شوید.

بیشتر بخوانید: اخذ پروانه روانشناسی و مشاوره

 

 

 

 

 

شرایط دریافت پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی

پس از عضویت و قبولی در آزمون سازمان نظام روانشناسی، متقاضیان می بایست تمام مدارک خواسته شده را به کمیسیون مربوطه ارسال نمایند. به طور کلی می توان گفت شرایط اخذ پروانه اشتغال عبارت است از :

 

داشتن مدرک فوق لیسانس و یا بالاتر در رشته های روانشناسی و مشاوره

عضویت در سازمان نظام روانشناسی

گذشت حداقل یک سال از فارغ التحصیلی

داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان

 

داشتن گواهی گذراندن طرح انسانی و یا کارآموزی الزامی نیست ولی در صورت نیاز توسط کمیسیون به متقاضی اعلام می شود.

 

متقاضیان در صورت هر گونه سوال درباره اخذ پروانه اشتغال سازمان نظام روانشناسی، می توانند با کارشناسان مشاوره هیوا تماس بگیرند و از راهنمایی مشاوران ما از طریق سیستم مشاوره تلفنی هیوا استفاده نمایند.

 

متقاضیان تاسیس مراکز روانشناسی و مشاوره با مطالعه مقاله زیر می توانند از شرایط و جزئیات تاسیس کلینیک روانشناسی مطلع شده و اقدامات لازم را به عمل آورند.

در ادامه بخوانید: شرایط تاسیس مرکز مشاوره و روانشناسی

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ شرایط دریافت پروانه روانشناسی چیست؟

✔️  از جمله شرایط دریافت پروانه اشتغال، داشتن حداقل مدرک فوق لیسانس که به صورت کامل در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ فرم ثبت نام عضویت در سازمان نظام روانشناسی شامل چه اطلاعاتی است؟

✔️ فرم ثبت نام در سازمان نظام روانشناسی همراه با تمامی اطلاعات خواسته شده در متن مقاله موجود است.



 

3- ✔️ منابع امتحانی آزمون دریافت پروانه روانشناسی و مشاوره چیست؟

✔️ تمامی منابع مهم آزمون نظام روانشناسی در متن مقاله توضیح داده شده است. لذا، متقاضیان می توانند به مقاله مراجعه نمایند.

منبع : نحوه ثبت نام در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RzkO
نظرتان را بنویسید