روتین پوستی مناسب برای پوست های چرب 

روتین پوستی مناسب برای پوست های چرب 
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webbin

روتین پوستی مناسب برای پوست های چرب  

پوست چرب معمولاً به واسطه افزایش ترشح چربی از غده ‌های چربی پوست، مشکلاتی مانند جوش ‌ها، لکه ‌ها و درخشش زیاد را به همراه دارد. پوست چرب نیاز به مراقبت خاصی دارد تا از افزایش چربی، جلوگیری از جوش ‌ها و بهبود استحکام پوست برخوردار شود. برای مراقبت از پوست چرب، روتین بهداشتی مناسبی لازم است.استفاده از محصولات جولیتا اُستی در روتین پوستی، به علت ترکیبات و فرمولاسیون غنی آن، بسیار مفید واقع شده است. به عنوان یک روتین پوستی مناسب برای پوست چرب، در مرحله ی اول داشتن یک شوینده مناسب و خفیف و مناسب پوست چرب ضروری است.

 ژل شستشوی پوست چرب یک نقش بسیار مهم در روتین بهداشت پوست این افراد دارد. با توجه به تمایل پوست چرب به ترشح چربی بیش از حد، ژل شستشو مخصوص پوست چرب اهمیت خاصی پیدا می‌کند. این ژل‌ها معمولاً حاوی مواد فعالیت ضد باکتری و ضد چربی هستند که به کنترل ترشح چربی، پیشگیری از جوش و افزایش تمیزی پوست کمک می‌کنند. از آنجایی که پوست چرب نیاز به شستشو و تمیزی مرتب دارد، ژل شستشو با فرمولاسیون مناسب می‌تواند علاوه بر حذف آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی، به تعادل میزان رطوبت پوست نیز کمک کند. استفاده منظم از ژل شستشوی پوست چرب می‌تواند به نظم و صحت پوست کمک کرده و از مشکلات ناشی از افزایش چربی و جوش‌ها جلوگیری نماید. ژل شستشوی پوست چرب جولیتا اُستی پیشنهاد بسیار مناسب و قابل استفاده برای پوست های چرب است.

 استفاده از تونر ها و لوسیون های ضد چربی، به عنوان یک مرحله از روتین پوستی کمک می کند که چربی پوست صورت کنترل شود و مشکلاتی از قبیل تشکیل آکنه از بین ببرد. تونر پوست چرب جولیتا اُستی با داشتن خواص آبرسانی و دارا بودن زینک، ترشحات چربی پوست را متعادل می کند واز ایجاد آکنه جلوگیری می نماید. 

برای رطوبت رسانی به پوست، باید از یک مرطوب کننده فاقد چربی و ترجیحا بر پایه ی آب استفاده کرد و آن را مکررا تمدید نمود تا رطوبت پوست حفظ شود. شاید بعضی ها مخالف استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست چرب باشند ، اما درواقع برای حفظ تعادل رطوبتی برای پوست چرب حائز اهمیت است. کرم مرطوب کننده خاص برای پوست چرب معمولاً فرمولاسیون‌های خفیف تر و غیر چرب دارد. استفاده منظم از کرم مرطوب کننده می‌تواند کمک کند تا پوست مرطوب بماند و از افزایش ترشح چربی به دلیل خشکی پوست جلوگیری شود. برخی از کرم‌های مرطوب کننده برای پوست چرب حاوی مواد ضد آکنه و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند به کاهش جوش‌ها و حفظ سلامت پوست کمک کنند. از کرم مرطوب کننده در صبح و شب پس از شستشو پوست به عنوان یک قدم مهم در روتین مراقبت از پوست چرب استفاده کنید تا پوست شما مرطوب شده و آماده برای مقابله با عوامل خارجی باشد.

 معمولا پوست های چرب دارای آکنه می شوند و این آکنه ها از خود لک پوستی بر جای می گذارند. استفاده از آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین c، با مهار رادیکال های آزاد از پوست در برابر آسیب های ایجاد شده جلوگیری می کند و در نتیجه سبب بهبود جای جوش ها می شود و به روشن شدن پوست کمک می کند.

 استفاده هفتگی از ماسک های مناسب پوست چرب، سبب جذب چربی اضافه پوست و کاهش جوش ها می گردد. 

برای جلوگیری از آسیب هایی که اشعه های مضر خورشید می تواند بر روی پوست داشته باشد، داشتن یک کرم ضدآفتاب در روتین پوستی لازم و ضروری است. کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب با حداقل spf 30 مناسب است.

 

 

نظرتان را بنویسید