اخد گواهی صلاحیت معلمان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
moshavergroup2
ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی چیست؟ همانطور که گفته شد، شرط اصلی تدریس در مدارس به صورت حضوری و غیرحضوری در مدارس دولتی و غیردولتی، اخذ گواهی صلاحیت معلمی می باشد. داوطلبان پس از گذراندن مراحل لازم، در آزمون جامع شرکت کرده و در صورت کسب امتیازات لازم موفق به دریافت گواهی صلاحیت معلمی خواهند شد.

مراحل دریافت گواهی صلاحیت معلمی بدین صورت می باشد که، داوطلبان باید هشت هفته نخست دوره آموزش را به مدارس بروند و هشت هفته دوم ، به آموزش‌ در موقعیت‌ های غیر واقعی اختصاص دارد یعنی داوطلبان در پردیس‌ های دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌ بینند.

آزمون جامع مهارت آموزان، آخرین مرحله گذر موفقیت آمیز متقاضیان ورود به حرفه معلمی برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی است. چرا که با استناد به سند تحول بنیادین، افرادی باید وارد حرفه معلمی شوند که بتوانند با پشت سر گذاشتن آزمون جامع، موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی شوند.

آزمون جامع مهارت آموزان مشتمل بر 3 بخش و در مجموع دارای هزار نمره است از این هزار نمره، 275 نمره مربوط به دوره کارورزی مهارت آموز و 275 نمره نیز فعالیت‌‌های فرهنگی مهارت آموز را شامل می‌ شود.

در انتها برای دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی ، داوطلبان در ارزشیابی پایانی، در موقعیت‌ های واقعی تدریس خواهند کرد و عملکرد آنها توسط معلمان کارشناس ارزیابی می‌ شود.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zWBO
نظرتان را بنویسید