درمان بیماری ایدز

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
اچ آی وی ویروسی است که می تواند سامانه دفاعی بدن را تخریب کرده به گونه ای که بدن نتواند با بیماری های خاصی مقابله کند. چنانچه شخص مبتلا به این ویروس دچار بیماری های خاصی شود به این حالت ایدز گفته می شود . اچ آی وی مخفف ویروس ضد دفاعی انسانی است . عبارت ایدز مخفف سندروم ضعف ایمنی اکتسابی است ، نشانه ها و علایم خاصی برای عفونت اچ آی وی وجود ندارد . بسیاری از افراد که به این ویروس آلوده است  متوجه آن نمی شوند . اگر چه بسیاری از افراد بعد از آلودگی به این ویروس ، دچار کسالتی شبیه سرماخوردگی می شوند . افرادی که به ویروس ایدز مبتلا شده باشند ممکن است کاملاً سالم و سرحال به نظر برسند ، در صورتی که ممکن است سامانه دفاعی بدنشان آسیب دیده باشد . باید توجه داشت که شخص آلوده به این ویروس علی رغم سرحال به نظر رسیدن ممکن است ناقل این بیماری باشد . با گذشت زمان سامانه دفاعی آسیب بیشتری می بیند . با به خطر افتادن سامانه دفاعی بدن ، شخص در برابر بیماری های که همیشه اطراف او بوده و با یک سامانه دفاعی سالم به راحتی برطرف می شد ، آسیب پذیر می شوند . همچنین در اثر آسیب دین سامانه دفاعی بدن ممکن است غده ها یا سرطان های ایجاد شده که باعث آسیب دیدن مغز و سامانه عصبی شود . البته این عوارض مستقیماً توسط ویروس اچ آی وی ایجاد نشده بلکه توسط عوامل بیماری زای دیگر اتفاق می افتد .
در این مقاله به بررسی درمان بیماری ایدز و تشخیص بیماری ایدز می پردازیم .






تشخیص بیماری ایدز
آزمایش های طبی برای تشخیص بیماری برای تشخیص بیماری ایدز وجود پادتن های اچ آی وی در خون فرد بررسی می شود . در صورتی که بدن فرد در برابر اچ آی وی پادتن آزاد کرده باشد به معنی آن است ، که وی به این ویروس آلوده شده است . برای بسیاری از افراد سه ماه طول می کشد که این پادتن ها تولید شود و ممکن است در مواردی تا 6 ماه طول بکشد.

البته احتمال آنکه تولید این پادتن ها بیش از 6 ماه طول بکشد خیلی کم است . چنانچه آزمایش در مدت سه ماه اول ابتلا به این ویروس انجام شود ، نتایج آن ممکن است مبهم باشد ، زیرا بدن فرد مبتلا پادتن تولید نکرده است . و به این ترتیب تنها روش تشخیص ویروس اچ آی وی انجام آزمایش پادتن آن است و نمی توان از روی هیچ علامت دیگر بیماری را تشخیص داد .

حتما بخوانید: درمان کلامیدیا


درمان بیماری ایدز
 در حال حاضر هیچ گونه روش درمانی برای بیماری مقاربتی ایدز وجود ندارد . اما برای بسیاری از  بیماری ها که افراد مبتلا به این ویروس مستعد آن هستند ، یک سری مراقبت ها و روش های پیشگیری وجود دارد . همچنین بسیاری از بیماران با برخی روش های مراقبت ترکیبی می توانند بهبود محدود و سودمندی را تجربه کنند . دارو های این بیماری میزان ویروس اچ آی وی موجود در خون را کاهش داده و پیشرفت بیماری ایدز را به تاخیر می اندازد .

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از بیماران با بهره گیری از مراقبت ها بهتر و بیشتر زندگی  می کنند . البته این داروها ممکن است عوارض جانبی نامطلوبی داشته و داروهای زیادی مصرف شود ، که برخی از آنان نمی توانند از عهده آن ها بر آیند . تاثیر دراز مدت روش های مراقبت ترکیبی هنوز شناخته نشده است .

در ادامه بخوانید: درمان بیماری جنسی سوزاک



” در حال حاضر هیچ گونه روش درمانی برای بیماری ایدز وجود ندارد . “




سوالات متداول


1- نحوه عملکرد اچ ای وی چیست؟
اچ آی وی ویروسی است که می تواند سامانه دفاعی بدن را تخریب کرده به گونه ای که بدن نتواند با بیماری های خاصی مقابله کند که در متن مقاله شرح داده شده است.




2- تشخیص بیماری ایدز چگونه است؟
آزمایش های طبی برای تشخیص بیماری برای تشخیص وجود پادتن های اچ آی وی در خون فرد بررسی می شود که در متن مقاله شرح دادیم.




3- درمان بیماری ایدز چگونه است؟
در حال حاضر هیچ گونه روش درمانی برای بیماری مقاربتی ایدز وجود ندارد که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.

منبع : درمان بیماری ایدز
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yVlW
نظرتان را بنویسید