سوالات مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ + راهنمای جامع قبولی

سوالات مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ + راهنمای جامع قبولی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

سوالات مصاحبه دکتری یکی از مراحلی است که کلیه داوطلبین تحصیل در دوره دکتری برای پذیرفته شدن باید بگذراند، مراحلی که داوطلبین آزمون دکتری باید طی کنند اعم از شرکت در آزمون کتبی و پس از آن قبولی مصاحبه دکتری است، تمامی داوطلبین می‌بایست پیش از شرکت در آزمون نسبت به آماده شدن در این مصاحبه آماده شوند.

نمره مصاحبه در آزمون دکتری از تاثیر 50 درصدی برخوردار است و دارای اهمییت بالایی است که موجب می‌شود تا کلیه داوطلبین پس از تمام شدن آزمون کتبی برای کسب موفقیت در مصاحبه و اطلاع از پیدا کردن سوالات به دنبال راهکارهای موفقیت در این زمینه باشند. در صورتی که قصد داشته باشید در مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ شرکت کنید، نخست باید برخی نکات را رعایت کنید تا در نهایت بتوانید در آن موفق شوید.

زمان مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲

بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دکتری مشخص گردید، سازمان سنجش اطلاعیه ای منشتر کرده و اسامی قبول شدگان را در این مرحله اعلام می نماید که افراد باید با مدارک اعلام شده خود را برای مصاحبه آماده کرده و در زمان مصاحبه حضور پیدا نماید. مصاحبه آزمون دکتری توسط هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار میگردد. زمان مصاحبه آزمون دکتری در سال جاری هنوز مشخص نشده است و به محض انتشار اطلاعیه، در این مقاله اطلاع رسانی می شود اما با توجه به سال گذشته که در اردیبهشت بود، احتمال می رود زمان  اهلام نتاج مصاحبه د سال جاری نیز در اردیبهشت ماه باشد.

پس از اعلام نتایج مصاحبه در سامانه سنجش به نسانی sanjesh.org، فرد پذیرفته شده باید در بازه زمانی مشخص شده وارد سایت دانشگاه مد نظر شده و زمان دقیق مصاحبه خود را مشاهده نماید و با مدارک خواسته شده در آن زمان برای مصاحبه حضور پیدا نماید.

سوالات مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

اصلا نمی توان گفت که سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه موارد مشخص و یکسان در بین متقاًضیان است اما بصورت کلی معمولا سوالات به چند دسته تقسیم می شوند:

🔶 سوالات تخصصی مربوط به رشته داوطلب و پرسش هایی در حیطه روش تحقیق وی

🔶 سوالاتی به زبان انگلیسی که باید انگلیسی نیز جواب داده شود .

🔶 سوالات عمومی

🔶 سوالات مربوط به رزومه مشخص که بخش پژوهشی اعم از پژوهش های انجام شده در پایان نامه است کارشناسی ارشد ، مقالات کتب و موضوعات که برای رساله دکتری مهم است .

🔶 سوالات عقیدتی و مذهبی

منبع: https://b2n.ir/m23755

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر