نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق 1402

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق منتشر شد. افرادی که مایل به شرکت در آزمون صلاحیت طراحی، اجرا و نظارت در رشته برق هستند، از طریق آشنایی با نمونه سوالات آزمون‌های سال‌های گذشته می‌توانند با آمادگی بیشتری در جلسه حضور یافته و شانس موفقیت خود را افزایش دهند. 

این آزمون معمولاً سه بار در سال برگزار می‌شود. داوطلبان برق با بررسی سوالات آزمون نظام مهندسی برق، می‌توانند راحت‌تر در آزمون حرفه مهنذسان پذیرش شوند. 

منابع نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق

قبل از بررسی سوالات آزمون نظام مهندسی برق و اطلاع از نحوه دانلود نمونه سوالات و پاسخ نامه تشریحی نظام مهندسی برق و همچنین، پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی برق کافی است ابتدا از منابع سوالات اطلاعات لازم ر ا بدست آورید. زیرا منابع مهم‌ترین کلید و سرنخ برای پاسخگویی به سوالات خواهند بود.

در واقع اگر منابع با دقت کافی انتخاب و مطالعه نشوند، قطعاً داوطلب را با مشکلات بسیاری مواجه خواهند کرد. پس در ادامه همراه ما باشید تا از جزییات منابع سوالات آزمون نظام مهندسی برق، اطلاعات لازم و کافی را بدست آورید.


انتخاب منابع درست برای نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق

آزمون نظام مهندسی هیچ تفاوتی با دیگر آزمون‌ها نداشته و دارای منابع متعددی می‌باشد. این منابع کاملاً تخصصی بوده و نیازمند صرف وقت و هزینه بسیاری برای مطالعه می‌باشد. برخی از داوطلبان تصور می‌کنند که باید تمامی این منابع را با جزییات مطالعه کنند که درادامه به شما خواهیم گفت، این تفکر اشتباهی است.

در واقع یکی از فواید بررسی سوالات آزمون نظام مهندسی برق، درست در همین جا مشخص می‌شود که شما با استفاده از سوالات آزمون نظام مهندسی برق، می‌توانید منابع مهم‌تر را برای طراحی سوالات تشخیص دهید. پس از تشخیص منابع مهم‌تر، باید بیشتر وقت و انرژی خود را برای مطالعه آن‌ها بگذرانید. البته منابع دیگر را نیز می‌توانید به صورت روزنامه وار مطالعه کنید که چیزی را از دست نداده باشید.

دانلود نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق طراحی

داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون صلاحت برق طراحی هستند، با دانلود نمونه سوالات آزمون سال‌های قبل، می‌توانند به راحتی به سوالات پاسخ داده و برای آزمون آماده شوند. با دریافت نمونه سوالات، شما می‌توانید به پاسخ‌های تستی انتهای دفترچه نیز دسترسی داشته باشید. 

آزمون ورودی حرفه مهندسان دارای 60 سؤال است که در مدت 150 دقیقه باید به آنها پاسخ دهید. از انجا که نمونه سوالات سال 1402 هنوز منتشر نشد است، در ادامه لینک دانلود سوالات سال قبل را قرار داده‌ایم تا با ارزیابی این سوالات به شکل بهتری برای آزمون آماده شوید. 

دانلود نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق نظارت

افرادی که قصد شرکت در آزمون ورودی صلاحیت نظام مهندسی برق نظارت را دارند، می‌توانند از طریق ارزیابی و بررسی سوالات سال‌های گذشته، برنامه ریزی دقیق‌تری برای مطالعه خود داشته باشند. مدت زمان پاسخگویی به 60 سؤال مطرح شده این آزمون 150 دقیقه است. در ادامه لینک مربوط به دانلود نمونه سوالات سال قبل ارائه شده است. 

دانلود نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق اجرا

بسیاری به دنبال دریافت نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق اجرا هستند تا بتوانند با آمادگی بیشتری در این آزمون حضور یابند. آزمون ورودی نظام مهندسی برق اجرا هر سال در سه نوبت برگزار می‌گردد و افراد باید در مدت 150 دقیقه به 60 سؤال آزمون پاسخ دهند. جهت سهولت دسترسی به نمونه سوالات، در ادامه سوالات سال‌های گذشته را ارائه کرده‌ایم. 

لیست منابع نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق

لیست مهم‌ترین منابع برای نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق به شرح زیر می‌باشند:

  • مبحث 13 مقررات ملی ساختمان
  • مبحث 15 مقررات ملی ساختمان
  • نشریه 110
  • راهنمای مبحث 13
  • قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

مبحث 13 و مبحث 15 مقررات ملی منابع اختصاصی هستند.

منابع عمومی نیز شامل، مباحث اول، دوم، سوم، دوازدهم، نوزدهم، بیست و یکم و بیست و دوم قانون نظام مهندسی خواهند بود.

منابع فرعی هم راهنمای مبحث 13 و نشریه 110 خواهند بود.

اگر به دنبال منابع غیر رسمی هستید، نیز می‌توانید از وبسایت های مختلف، نام آن‌ها را استخراج کنید. ما در ادامه نحوه طراحی سوالات از این منابع را نیز بررسی خواهیم کرد. به صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم، بیشتر از 60 درصد سوالات از منابع اختصاصی بوده و بیشتر از 10 درصد آن‌ها از منابع فرعی طرح خواهند شد.

منبع: https://B2n.ir/p31160

نظرتان را بنویسید