خرید کتاب درسی دبستان اینترنتی

خرید کتاب درسی دبستان اینترنتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

کلیه والدین می توانند با ورود به سایت ثبت نام اینترنتی کتب درسی ابتدایی برای خرید کتاب درسی دبستان اقدام کنند. در گذشته والدین و دانش آموزان می بایست برای خرید کتاب درسی خود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس اینترنتی irtextbook.com مراجعه می کردند، اما در حال حاضر این خدمت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی اینترنتی my.gov.ir نیز امکان پذیر شده است. والدین گرامی می بایست در بازه زمانی اعلام شده به سامانه مذکور مراجعه کرده و جهت خرید کتاب درسی دبستان فررند خود اقدام کنند. برای راهنمایی هر چه بیشتر شما کاربران گرامی در ادامه این مقاله راهنمای تصویری چگونگی خرید کتاب را شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

آشنایی با سامانه خرید کتاب درسی دبستان

وزارت آموزش و پرورش کشور برای نظارت داشتن سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی این وزارت خانه و راحت تر کردن دسترسی دانش آموزان، والدین و مدیران مدارس برای خرید کتب درسی، سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را به نشانی اینترنتی irtextbook.com و یا irtextbook.ir راه اندازی کرده است. این سامانه امکان خرید انفرادی یا گروهی کتاب های درسی را به متقاضیان آن می دهد. همچنین امکان خرید کتاب تک جلدی نیز در این سامانه فراهم شده است. 

اگر فرزند شما در سال تحصیلی 1402 – 1403 شروع به تحصیل در مقطع دبستان خواهد کرد، می بایست شما و یا مدیر مدرسه ای که در آن ثبت نام کرده اید، در تاریخ مقرر شده وارد سامانه های مذکور شده و نسبت به خرید کتاب درسی دبستان اقدام کنید. لازم به ذکر است که در اطلاعیه جدید وزارت آموزش و پرورش علاوه بر سامانه فروش و توزیع مواد درسی irtextbook، دو سامانه دیگر پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی های my.medu.ir و سایت sso.my.gov.ir نیز معرفی شده اند که همگی در نهایت شما را به سامانه irtextbook.ir منتقل خواهند کرد.

‼ نکته مهم: اگر فرزند شما در مقطع اول دبستان شروع به تحصیل خواهد کرد و می خواهید مراحل خرید کتاب درسی دبستان وی را خودتان انجام دهید، حتما مطمئن شوید که اطلاعات وی قبلا توسط مدیر مدرسه در سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) به نشانی اینترنتی sida.medu.ir ثبت شده و به اتمام رسیده است. زیرا تنها در این صورت است که والدین می توانند خود خرید کتاب درسی دبستان را انجام دهند.

زمان خرید کتاب درسی دبستان 

برای خرید کتاب درسی دبستان دانش آموزان، والدین و یا مدیر مدرسه باید براساس تقویم زمانی سفارش کتاب هایی که از سوی وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود، اقدام کنند؛ چرا که پس از پایان زمان نام نویسی، دیگر امکان خرید کتاب را نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که در صورت ثبت نام انفرادی یا گروهی توسط والدین یا مدیر مدرسه، در هر حالت کتاب های درسی به مدرسه دانش آموز تحویل داده خواهد شد و دانش آموز می تواند کتاب خود را از مدرسه محل تحصیل دریافت کند. 

جدول زمان بدی ثبت نام کتاب درسی دوره های تحصیلی مختلف 1402 – 1403
عنوان فرآینددوره تحصیلیتاریخ شروع تاریخ پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادیآمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی)، اول تکمیلی، دوم تا ششم دبستان، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم9 اریبهشت ماه 140226 خرداد ماه 1402
آمادگی 1 (استثنایی)، اول 1 (استثنایی)، اول مقدماتی (استثنایی)، پایه اول ابتدایی5 تیر ماه 1402 10 شهریور ماه 1402
پایه های تحصیلی هفتم و دهم
اصلاح سفارشتمامی پایه های تحصیلی18 تیر ماه 140231 شهریور ماه 1402
توزیع منطقه به مدرسهتمامی پایه های تحصیلی11 شهریور ماه 140231 شهریور ماه 1402
توزیع مدرسه به دانش آموزتمامی پایه های تحصیلی18 شهریور ماه 14021 مهر ماه 1402

 نکته مهم: دانش آموزانی که در تاریخ اعلامی ثبت نام خود را برای خرید کتاب درسی دبستان انجام نداده اند، تنها از طریق سفارش کتاب به صورت تک جلدی در سامانه azad.irtextbook.ir می توانند کتاب درسی خود را دریافت کنند. 

منبع: https://B2n.ir/r63147

نظرتان را بنویسید