منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

آزمون نظام مهندسی دوبار در سال توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می شود که اطلاع از بهترین منابع آزمون نظام مهندسی کمک قابل توجهی در قبولی داوطلبان دارد.

پس از مشخص شدن زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی، فارغ التحصیلان هفت رشته مهندسی که قصد کسب پروانه اشتغال را دارند، بایستی در این آزمون شرکت کرده و نمره مجاز را کسب نمایند.

به همین دلیل، آگاهی از بهترین منابع، مواد آزمون مهندسی و معرفی مراجع برای این عزیزان الزامی است. به دلیل تعدد کتب تألیفی موجود در بازار، توصیه می شود که قبل از تهیه منبع، درباره بهترین مرجع برای آزمون نظام مهندسی از راهنمایی های متخصصان ایران تحصیل استفاده نمایید.

قبل از تهیه منابع آزمون نظام مهندسی به این نکات توجه کنید

پیش از آنکه به بهترین منابع، مواد آزمون مهندسی و معرفی مراجع بپردازیم، لازم است که چند نکته را در مورد این منابع به اطلاع شرکت کنندگان عزیز برسانیم تا با آگاهی بیشتری به جمع آوری و خواندن بپردازند.

  • کلمه مباحث، به مباحث مقررات ملی ساختمان اشاره دارد
  • اگر بین مباحث ملی مقررات ملی ساختمان و مدارک فنی یا کتاب های راهنمای مباحث، تفاوتی وجود داشته باشد، ملاک اصلی همان منابع مقررات ملی ساختمان است و بهترین مرجع برای آزمون نظام مهندسی خواهد بود.
  • متقاضیان بر روی روابط اساسی طراحی و تحلیل سازه ها، و همچنین مبانی محاسبات سازه تسلط و اطلاعات کافی داشته باشند.
  • هر رشته تحصیلی و یا هر صلاحیت (منظور اجرا، طراحی و نظارت است) دارای منابع انتخاب شده از سوی مباحث مقررات ملی ساختمان ایران با جلد سبز رنگ است.
  • سال قید شده بر روی جلد مباحث مقررات ملی مهم ترین مشخصه هر مبحث است. داوطلبان باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه کتب سال های دیگر را مطالعه نکنند، چرا که به منزله یک کتاب کاملاً متفاوت است.
     
  • ممکن است در هر کدام از منابع آزمون نظام مهندسی هر سال اصلاحاتی صورت گیرد و یا حتی مباحث دو برابر یا نصف شوند. بنابراین، کتاب ها باید بر اساس سال جلد منابع اعلام شده باشد.
  • گاهاً ممکن است که علاوه بر مباحث مقررات ملی ساختمان، کتاب هایی از قانون نظام مهندسی ساختمان، نشریات نظام فنی کشور و راهنماهای رسمی مباحث نیز به عنوان مواد آزمون مهندسی معرفی شود و داوطلبان باید توجه داشته باشند که هیچ کدام از این منابع تألیف شخصی نیستند.
  • هر چند که حجم مباحث زیاد است، اما هیچ نوع خلاصه نویسی یا جمع بندی نمی تواند جایگزین منابع اصلی آزمون نظام مهندسی شود و توصیه می شود که تنها منابع آزمون نظام مهندسی مطالعه گردد.
  • اگر یک مبحث تغییر کند، به معنای بلا استفاده بودن آن کتاب است، چرا که ممکن است مبحث حذف شده مورد سوال قرار گیرد.
  •  

بهترین منابع آزمون نظام مهندسی

داوطلبان واجد شرایط برای عضویت در سازمان نظام مهندسی که قصد شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان را دارند، باید در مهلت تعیین‌شده‌ثبت نام کنند و برای آزمون آماده شوند. آن‌ها باید با توجه به زمان برگزاری آزمون، خود را برای حضور در آزمون آماده کنند و برای رشته و صلاحیت مورد نظر خود، منابع، مباحث و قوانین را مطالعه کنند.

پس از ثبت نام، داوطلبان می‌توانند از منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ مطلع شوند تا به موقع آمادگی لازم را کسب کنند. در ادامه، قرار است راهنمایی‌های بیشتری در رابطه با منابع آزمون، تعداد سوالات و مهلت زمانی برای پاسخ‌گویی ارائه شود. برای مشاهده مواد آزمون مهندسی در ادامه همراه ما باشید.

بهترین منابع آزمون نظام مهندسی رشته عمران

مواد آزمون مهندسی عمران
نام مبحثسال چاپنام مبحثسال چاپ
مبحث ششم (بارهای وارد بر ساختمان) ۱۳۹۸مبحث دهم (طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی)

۱۳۹۲

 

مبحث هفتم (پی و پی سازی)

 

۱۳۹۲آئين‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد ۲۸۰۰)

ویرایش چهام (اصلاحیه دارد)

 

مبحث هشتم (طرح و اجرای ساختمان‌های با مصالح بنايی)۱۳۹۲مكانيك خاك- گودبرداری – پی سازی و سازه های نگهبان *

—-

 

مبحث نهم (طرح و اجرای ساختمان‌های بتن‌آرمه )۱۳۹۹استاتیک، مقاومت مصالح و تحليل سازه‌ها (در حد اطلاعات دانشگاهی)

—-

 

 در ادامه مطلب منابع انواع آزمون های نظام مهندسی آورده شده است.

منبع: https://irantahsil.org/%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-98/

نظرتان را بنویسید