صفحه رسمی ساره بیات در اینستاگرام

صفحه رسمی ساره بیات در اینستاگرام
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
آرش زمانی
ساره بیات متولد 14 مهر ماه 1358 در مشهد، بازیگر است
فارغ التحصیل رشته هنر از دانشگاه و بازیگری از موسسه کارنامه می باشد، یک خواهر بنام سروین که همسر رضا قوچان نژاد هست دارد، خانواده اش مخالف بازیگر شدنش بودند. اما او حالا یک ارتیست مشهور در ایران است.


مخالفت خانواده تا رشته هنر :
خانوادم با بازیگری مخالف بودند، برای همین من پنهانی رشته تحصیلی دانشگاهم را هنر انتخاب کردم که از راه هنر یواشکی وارد بازیگری بشوم ولی نشد و دانشگاه هنر خواندم و بعد که دانشگاه تمام شد، با کلاس‌ های بازیگری ذهن خانواده‌ ام را آماده کردم.

کلاس بازیگری :
شروع فعالیتش با تئاتر در سال 1380 بود، 2 سال تئاتر کار کرد و در جشنواره پلیس بعنوان نفر اول بازیگر زن انتخاب شد اما بدلیل مخالفت خانواده و سن کم مدتی بازیگری رو کنار گذاشت و پس از دانشگاه در کلاس های بازیگری پرویز پرستویی در موسسه کارنامه دوره های کامل بازی را گذراند.


اولین کارها :
از کلاس بازیگری موسسه کارنامه در سال 1384 به سریال یک مشت پرعقاب معرفی شد و در کنار بزرگانی جون رضا کیانیان، حامد بهداد بازی کرد، سپس در سال 86 با فیلم مقلد شیطان وارد سینما شد


شهرت :
حضورش در سریال بی گناهان در سال 87 چهره اش را شناخته تر کرد
با فیلم جدایی نادر از سیمین در سال 1389 به کارگردانی اصغر فرهادی در نقش راضیه و کسب چندین عنوان جایزه ازجمله اسکار بهترین فیلم خارجی موجب شهرت وی شد.

نحوه حضور در جدایی نادر از سیمین :
توسط ‌حبیب رضایی به گروه و دستیاران آقای فرهادی معرفی شدم.
جلسه‌ های متعددی داشتیم تا به آنچه مد‌نظر ایشان بود برسم و در نهایت وقتی انتخاب شدم، خیلی خوشحال بودم، چون به نظرم تمام روزهای کار با ایشان مثل یک کلاس درس مهم بود.

افتخارات :
ساره بیات موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم فصل فراموشی جشنواره بین المللی عشق در آمریکا سال ۹۵ شد همچنین خرس نقره ای بهترین بازیگر زن به طور مشترک با لیلا حاتمی و سارینا فرهادی از جشنواره فیلم برلین (۲۰۱۰) و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل از حلقه منتقدان فیلم لندن 2012 هر سه برای فیلم جدایی نادر از سیمن را بدست آورده است.

حضور در فیلم محمد (ص) :
حضور در بعضی کارها کاملا دلی است و حس خوبی که آن کار دارد باعث می‌ شود به هیچ مساله دیگری فکر نکند برای من پیشنهاد بازی در نقش دایه حضرت محمد (ص) در پروژه بزرگ محمد (ص)، اتفاق فرخنده و مبارکی بود که اصلا در مورد پذیرش کار حتی لحظه‌ ای تردید نداشتم.

به چیزی که می خواستم رسیدم :
فکر می‌ کنم به هر چیزی که در این حرفه می‌ خواستم تا به امروز رسیده‌ام، شاید خیلی کم‌ توقع باشم ولی به آن چیزی که خواستم رسیدم، خیلی سخت به اینجا رسیدم و شاید برای همین است که خیلی جایگاهم را دوست دارم.


فیلم های سینمایی :

بیست و یک روز بعد – 1395
لابی – 1395
آااادت نمی‌ کنیم – 1394
محمد رسول‌ الله – 1393
ناهید – 1393
خداحافظی طولانی – 1393
خواب‌ زده‌ ها – 1392
ساکن طبقه وسط – 1392
فصل فراموشی – 1392
لامپ ۱۰۰ – 1392
جدایی نادر از سیمین – 1389
مقلد شیطان – 1385


سریال ها :

عاشقانه – ۹۶ و 1395 (شبکه خانگی)
تباهی – 1393
بی‌ گناهان – 1387
یک مشت پر عقاب – 1386و 1384
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xk19
نظرتان را بنویسید