سئو صفحه اصلی سایت

سئو صفحه اصلی سایت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید صفحه اول سایت خود را به رتبه برتر گوگل برسانید. مقاله آموزش سئو صفحه اصلی را بخوانید و آن را در سایت خود اعمال کنید

آموزش سئو صفحه اصلی از صفر تا صد

در این مقاله می خواهیم در مورد آموزش سئو صفحه اصلی صحبت کنیم. زیرا مهمترین صفحه هر سایتی صفحه اصلی آن است. بنابراین پس از اتمام طراحی سایت، سئو درون صفحه بسیار مهم است.

اگر به این مسئله توجه نکنید، ممکن است بازدیدهایی را که انتظار دارید دریافت نکنید. طبیعتا در این شرایط نسبت به پولی که برای هزینه های طراحی سایت پرداخت کرده اید، بازگشت سرمایه قابل توجهی نداشت باشید.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه صفحه اصلی را بهینه کنیم؟ آیا روش سئو این صفحه با سایر صفحات سایت متفاوت است؟

با توجه به اهمیت بسیار زیاد این صفحه، ما در یتم آموزش سئو محمد جانبلاغی تصمیم گرفتیم در این مقاله علاوه بر پاسخ به سوالات بالا، نحوه بهینه سازی یا سئو سایت این قسمت از وب سایت را به شما آموزش دهیم.

سوال بزرگ: آیا صفحه اصلی باید سئو باشد؟

برخی از افراد ممکن است به شما بگویند که نیازی به بهینه سازی سئو سایت صفحه اصلی ندارید. حتی سایت معتبر Yoast هم نظر دارد. دلیل این گفته به این دلیل است که آنها معتقدند اگر مثلا عنوان صفحه اصلی یک وب سایت پر از کلمات کلیدی باشد می تواند برای آن صفحه وب مشکل ایجاد کند.

اما تجربه ما نشان می دهد که بهینه سازی صفحه اصلی تاثیر بسیار مثبتی بر نتایج سایت در گوگل دارد.

نکته مهم در مورد آموزش سئو صفحه اصلی این است که شما باید یک استراتژی مناسب برای استفاده از کلمات کلیدی مختلف در آن صفحه و کلمات کلیدی مختلف در هر بخش داشته باشید.

بنابراین پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از تمامی کلمات کلیدی در یک بخش، از آنها در بخش های مختلف صفحه اصلی استفاده کنید.

بنابراین باید عنوان این صفحه را فقط برای مهم ترین کلمات کلیدی بهینه کنید تا بهترین عملکرد را از نظر «سئو» داشته باشید.

در این صورت، صفحه اول وب سایت شما می تواند ترافیک ارگانیک زیادی را از طریق نتایج گوگل جذب کند و با افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتریان، درآمد شما را بهبود بخشد.

بنابراین اگر سایت شما ترافیک کمی دارد، ممکن است لازم باشد وضعیت این صفحه را بررسی کنید.

نکات مهمی که قبل از شروع سئو صفحه اصلی باید به آن توجه کنید!

قبل از اینکه وارد بحث اصلی آموزش سئو صفحه اصلی شویم، لازم به ذکر است که قوانین سئو بسیاری باید در تمامی صفحات سایت اعمال شود.

از آنجایی که این مقاله به طور خاص برای آموزش سئو صفحه اصلی نوشته شده است، بحث در مورد همه این قوانین به تفصیل از عهده ما خارج است.

به همین دلیل در مبحث آموزش سئو صفحه اصلی به اصول مهمی که برای بهینه سازی تمام صفحات سایت باید رعایت کنید اشاره می کنیم، یعنی:

  • توجه به سرعت سایت و افزایش آن در صورت کندی
  • طراحی سایت بر اساس اصول UI/UX
  • ایجاد محتوای جذاب و کاربر پسند
  • طراحی سایت ریسپانسیو (موبایل دوستانه)
  • رعایت اصول لینک سازی داخلی و خارجی
  • از طراحی سایت شلوغ و گیج کننده خودداری کنید
  • برای امنیت یک گواهی SSL دریافت کنید
  • و غیره.

اگر می خواهید با اصول سئو بیشتر آشنا شوید می توانید به دوره آموزش سئو مراجعه کنید.

چرا آموزش سئو صفحه اصلی مهم است؟

صفحه اصلی سایت اولین جایی است که کاربر قبل از معرفی به کسب و کار اینترنتی شما وارد آن می شود. به همین دلیل است که باید در اولین قرار روی او تاثیر خوبی بگذارید.

طراحی و اجرای صحیح سئو می تواند شما را به این هدف برساند. به طور کلی، پس از ساخت یک صفحه اصلی و سئو آن، باید به سه هدف اصلی زیر دست یابیم:

به گوگل و کاربران بگویید شرکت شما چه می کند؟

ظاهر و ساختار صفحه اصلی باید به گونه ای مؤثر تنظیم شود تا دسترسی کاربران به سایر صفحات داخلی مورد نیازشان آسان شود.

به سوالات مهم و اساسی بازدیدکنندگان پاسخ دهید و شبهات آنها را برطرف کنید.

زیرا پیاده سازی سئو یا فرآیند سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای گوگل برای موفقیت یک کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است.

اگرچه باید با رقبای قوی رقابت کنید، اما با کلمات کلیدی دشوار نمی توانید به صفحه اول نتایج گوگل برسید. به طور طبیعی، این مشکل منجر به از دست دادن برخی از ترافیک ورودی با کیفیت خواهد شد.

نحوه افزایش رتبه صفحه اصلی رویکرد متفاوتی برای سئو در سایر صفحات وب سایت دارد. که در ادامه آموزش سئو صفحه اصلی با آن آشنا خواهید شد.

اگر بتوانید تمام نکات گفته شده را پیاده سازی کنید، «صفحه اصلی» سایت شما می تواند رتبه بسیار خوبی در صفحه نتایج گوگل یا «SERP» کسب کند. برخی از این نکات عبارتند از:

1. برای این صفحه محتوای جذاب بر اساس اصول سئو ایجاد کنید.

همانطور که گفتیم یکی از اهداف صفحه اول سایت، آشنایی گوگل و مخاطبان با خدمات و محصولات کسب و کار و جلب اعتماد بازدیدکنندگان است.

برخی از کسب و کارها اهمیت محتوا را برای آشنایی کاربر با کسب و کار خود و ایجاد اعتماد در آن درک نمی کنند.

اما مرتکب این اشتباه نشوید و مطالب جذابی بنویسید که ساده و روان و بر اساس اصول سئو نوشته شده باشد و کاربران را به شما و برندتان معرفی کنید و در این صفحه قرار دهید. همچنین در محتوای این صفحه از کلمات کلیدی کوتاه و طولانی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که یکی از اهداف این صفحه برندسازی است. به همین دلیل موضوع برندسازی در آموزش سئو صفحه اصلی بسیار مهم است. بنابراین از نام برند در محتوای این صفحه بارها استفاده کنید.

همچنین از اهمیت محتوای صوتی، تصویری و گرافیکی غافل نشوید. از تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم استفاده کنید.

همچنین می توانید شرکت، محصولات/خدمات خود را در یک ویدیوی جذاب معرفی کنید و در این قسمت قرار دهید.

در صورت امکان، می توانید محتوای صوتی را در قسمت مربوط به نظرات مشتریان خود قرار دهید که در آن مشتری در مورد شما صحبت کرده است.

رعایت این موارد علاوه بر جلب اعتماد کاربران، تاثیر بسیار مثبتی بر رتبه سئو سایت شما دارد.

2. به ساختار و ظاهر صفحه اصلی توجه ویژه ای داشته باشید.

هیچ کاربری یک سایت درهم، گیج کننده و به هم ریخته را دوست ندارد. صفحه اصلی سایت شما به عنوان راهنما عمل می کند و بازدیدکنندگان از طریق این قسمت به صفحات فرعی مورد نظر هدایت می شوند.

بنابراین، اگر ظاهر این صفحه گیج کننده باشد، کاربر قادر به یافتن بخش مورد نظر نخواهد بود.

به همین دلیل در دسته آموزش سئو صفحه اصلی نحوه طراحی ظاهر سایت بسیار مهم است. بنابراین در طراحی صفحه اصلی زیاده روی نکنید تا برای کاربر شلوغ و گیج کننده نشود.

به همین دلیل بهتر است منو و فوتر سایت ساده و مرتب باشد. پس باید تمامی صفحات مهم سایت را در این قسمت به صورت یک منوی آبشاری قرار دهید.

بنابراین به سئو این قسمت توجه کنید و از اصول UI/UX در طراحی آن به درستی استفاده کنید.

3. بخشی را برای نمایش آخرین مقالات منتشر شده در صفحه اول تعریف کنید.

همچنین می توانید آخرین مقالات منتشر شده در سایت را در بخشی از این صفحه نمایش دهید تا کاربر به راحتی آنها را مشاهده کند.

زیرا قرار دادن آخرین مقالات منتشر شده در صفحه اول تاثیر مثبتی در سئو سایت از نظر لینک های داخلی دارد. در مبحث آموزش سئو صفحه اصلی به این موضوع اشاره کردیم.

همچنین به گوگل نشان می دهد که این بخش دائما در حال به روز رسانی است.

همانطور که مشاهده می کنید در صفحه اصلی وب سایت محمد جانبلاغی بخشی برای انتشار آخرین مقالات منتشر شده وجود دارد.

رعایت تمامی این نکات ذکر شده در مبحث آموزش سئو صفحه اصلی می تواند در کمترین زمان پس از ورود کاربر به سایت، امتیاز فروش منحصر به فردی را برای شما ایجاد کند.

4. عنوان صفحه اصلی را با کلمه کلیدی اصلی بهینه کنید.

یکی از اهداف نهایی آموزش سئو صفحه اصلی ما موفقیت برندسازی برای کسب و کار آنلاین شما است. یکی از مواردی که تاثیر مثبتی بر برند شما دارد این است که حوزه فعالیت خود را در سریع ترین زمان ممکن و مختصر توضیح دهید.

به همین دلیل بهتر است از کلیدواژه اصلی برای تگ عنوان بعد از نام برند استفاده کنید. زیرا از این طریق هم به گوگل و هم به کاربران می گویید حوزه فعالیت سایت چیست.

پس از کلیدواژه اصلی که مربوط به حوزه کاری شماست استفاده کنید. مراقب باشید از کلمات کلیدی زیادی برای سردرگمی ربات های گوگل استفاده نکنید.

فقط از 60 کاراکتر برای نوشتن تگ عنوان خود استفاده کنید و از چند کلمه استفاده کنید.

بنابراین استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه اصلی در تگ H1 ضروری است. در این قسمت از 3 تا 5 کلیدواژه مهم استفاده کنید.

نکته مهمی که باید در مورد آموزش سئو صفحه اصلی در نظر داشته باشید این است که مهم نیست که برای کدام صفحه وب سایت خود را بهینه می کنید. شما فقط یک بار مجاز به استفاده از تگ H1 هستید.

7. به لینک های داخلی و خارجی در صفحه عنوان توجه ویژه داشته باشید.

لینک بیلدینگ یکی از مهم ترین بخش های سئو است که اگر به درستی پیاده سازی نشود تاثیر منفی بر رتبه سایت خواهد داشت.

به همین دلیل برای آموزش سئو صفحه اصلی در سطوح تخصصی، تیم محمد جانبلاغی خرید بک لینک را ارائه کرده است.

زیرا باید دانش کافی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید پیوند درونی و بیرونی را به درستی انجام دهید.

شما می توانید لینک های داخلی و خارجی را در بخش هایی مانند منو، فوتر و محتوای اصلی سایت ایجاد کنید. تا کاربر بتواند به راحتی در سایت حرکت کند و رتبه بهتری در سئو کسب کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که بین تعداد لینک های داخلی و خارجی در این صفحه تعادل وجود داشته باشد. در غیر این صورت امتیاز سئو سایت منفی خواهد بود.

به همین دلیل موضوع خرید بک لینک برای سایت بسیار مهم است. اما این فرآیند اولیه و تخصصی باید انجام شود تا به گوگل مشکوک نشوید. در صورت نیاز به کمک در این زمینه می توانید قبل از خرید بک لینک و یا سفارش رپورتاژ آگهی با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

همچنین باید این صفحه را برای لینک های خراب بررسی کنید و اگر لینکی با خطای 404 پیدا کردید، فورا مشکل را برطرف کنید.

8. سئو تصویر صفحه اصلی را فراموش نکنید.

قبلا در مبحث شماره یک مقاله آموزش سئو صفحه اصلی به این موضوع اشاره کردیم که برای جذب کاربر بهتر است از فرمت های مختلف محتوا مانند فرمت تصویر در محتوا استفاده شود.

اما این تصاویر باید سئو باشند تا بتوانید با ارسال آنها به گوگل از طریق جستجوی تصویر یا قسمت تصویر گوگل ورودی بالایی داشته باشید.

فرآیند سئو تصویر با افزودن یک تگ ALT به تصویر انجام می شود. در این تگ باید تصویر مورد نظر را با استفاده از کلمه کلیدی توصیف کنید.

همچنین اندازه تصاویر باید تا حد امکان کاهش یابد تا سرعت بارگذاری «صفحه اصلی» کاهش نیابد. نرم افزارهای زیادی وجود دارند که تصاویر را بدون افت کیفیت برای شما فشرده می کنند.

9. لوگوی خود را بهینه کنید.

برندسازی در موضوعات آموزش سئو صفحه اصلی از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا بسیاری از کارهای طراحی سایت و سئو سایت برای افزایش آگاهی از برند در بین مصرف کنندگان انجام می شود.

بهینه سازی لوگو یکی از مراحلی است که برای شکل گیری هویت برند شما مهم است.

بنابراین، هر وب سایتی باید لوگوی خاص خود را داشته باشد تا نشان دهنده برند تجاری آن باشد. شما باید این لوگو را در صفحه اصلی قرار دهید. این امر هویت برند شما را تقویت می کند.

10. «CTA» یا فراخوان مناسب را در این صفحه قرار دهید.

هدف نهایی همه کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا برون سپاری خدمات سئو، افزایش نرخ تبدیل است. مجموع همه این تلاش ها باید منجر به جذب کاربر و تبدیل او به مشتری وفادار شود. اما چگونه؟

اینجاست که Call-to-Action اهمیت خود را نشان می دهد. تصور کنید یک محتوای معرفی جذاب برای محصول نوشته اید و کاربر آن را تا انتها خوانده است. بعد چه اتفاقی باید بیفتد؟

طبیعتاً قصد شما از ایجاد محتوای محصول فقط یک مقدمه نیست. در عوض، شما می خواهید کاربر یک عمل خاص مانند خرید انجام دهد.

اما این مشکل به خودی خود ایجاد نمی شود. بلکه باید او را تشویق کنید تا اقدام مورد نظر را انجام دهد.

به عنوان مثال عبارت «لطفا برای خرید روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید» به عنوان یک فراخوان در صفحه محصول محسوب می شود.

این جمله ساده به کاربران شما می گوید که پس از مطالعه مقاله اقدام به خرید کنند و اتفاقا این درخواست تاثیر زیادی در افزایش خرید دارد.

طبیعتا قرار دادن این دکمه ها در صفحه اصلی که مهمترین قسمت سایت شماست اهمیتی دوچندان دارد.

بنابراین، برای افزایش نرخ تبدیل، باید کاربران خود را تشویق کنید تا با شما تماس بگیرند، چت آنلاین کنند، ایمیل بفرستند، در خبرنامه مشترک شوند، قیمت را ببینند یا با قرار دادن تماس‌های مناسب در این صفحه فرمی را پر کنند.

در مقاله آموزش سئو صفحه اصلی سعی کرده ایم مهم ترین نکاتی که برای افزایش رتبه آن صفحه باید رعایت کنید را بیان کنیم.

با این حال، اگر در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می توانید خدمات سئو را از محمد جانبلاغی دریافت کنید.

فراموش نکنید که اجرای سئو در سایت یک امر تخصصی است که در صورت کوچکترین اشتباه منجر به حذف دائمی سایت شما از نتایج جستجو می شود.

به همین دلیل کارشناسان ما در کنار شما هستند و خدمات سئو وب سایت با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت در مجموعه محمد جانبلاغی برای شما انجام می شود.

اگر در مورد آموزش سئو صفحه اصلی سوالی دارید می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات همین صفحه از ما بپرسید.

سوالات متداول آموزش سئو صفحه اصلی

1. آیا باید صفحه اصلی سایت خود را سئو کنم؟

بله، بهینه سازی این صفحه برای گوگل تاثیر بسیار زیادی در هدایت ترافیک ارگانیک و افزایش نرخ تبدیل از کاربران به مشتریان دارد. به همین دلیل در مقاله آموزش سئو صفحه اصلی در مورد نکات مهمی که برای سئو این صفحه باید رعایت کنید صحبت کردیم.

2. در مقاله آموزش سئو صفحه اصلی چه نکاتی برای افزایش رتبه صفحه اصلی ذکر شده است؟

در این مقاله به نحوه استفاده از کلمات کلیدی در قسمت های مختلف سایت اشاره کرده ایم. همچنین در مورد اهمیت ظاهر این صفحه، ترتیب منوها و فوترها، استفاده از نام برند، استفاده از محتوای سئو در این صفحه، قرار دادن لینک های داخلی و خارجی و … صحبت کردیم.

3. آیا خدمات سئو صفحه اصلی را ارائه می دهید؟

بله، کارشناسان سئو محمد جانبلاغی رزومه ای غنی در زمینه سئو سایت یا بهینه سازی انواع وب سایت ها با نتایج درخشان دارند.

به همین منظور انواع خدمات سئو در مجموعه ما با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می شود.

منبع: سئو صفحه اصلی سایت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mLAn
نظرتان را بنویسید