استعلام شماره گذرنامه با کد ملی

استعلام شماره گذرنامه با کد ملی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
برای استفاده از سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی tiznet.ir می بایست شماره *110# را شماره گیری کنید و سپس در منو باز شده گزینه « خدمات در دست اقدام » را انتخاب نمایید ، سپس گزینه « پلیس 10+ » را انتخاب کنید ، با انتخاب گزینه « وضعیت مدارک » بعد از آن گزینه « گذرنامه » را وارد کنید در این مرحله باید کد ملی خودتان را بدون خط تیره و به صورت کامل وارد کنید، سپس بر روی Send کلیک کنید تا اطلاعات مدنظر برای شما ارسال شود .





پاسپورت یا گذرنامه یک مدرک شناسایی است که به فرد اجازه ورود و خروج از کشور را می دهد . برای مسافرت به کشور های خارجی حتی برای یک روز هم مسافران باید گذرنامه یا پاسپورت داشته باشند چرا که بدون گذرنامه سفر به کشورهای خارجی ممنوع و غیر ممکن است . پس اگر شخصی قصد مسافرت به کشورهای خارجی را دارد ، باید در اولین مرحله و ابتدا برای گرفتن پاسپورت یا همان گذرنامه اقدام به ثبت نام کند تا پس از دریافت آن ، امکان خروج از کشور برایش میسر شود .

گفتیم که هر مسافری می بایست قبل از رفتن به کشورهای خارجی ابتدا در اولین مرحله اقدام به ثبت نام برای گرفتن گذرنامه در دفاتر پلیس 10+ کند تا گذرنامه یا پاسپورت او در طی مدت زمان گفته شده حداقل 14 روز صادر شود . در اصل گذرنامه یا همان پاسپورت یک مدرک شناسایی رسمی است که با داشتن آن شخص می تواند اجازه ورود و خروج به کشور های خارجی را کسب کند .

اما اگر برای دریافت گذرنامه به پلیس +10 درخواست داده اید اما هنوز پاسپورت به دستتان نرسیده است ، حتما لازم نیست به صورت حضوری برای پیگیری درخواستتان اقدام کنید . در گذشته برای پیگیری درخواست پاسپورت یا گذرنامه ای که به پلیس +10 داده شده بود ، اگر گذرنامه در مدت زمان مقرر به دست اشخصاص متقاضی آن نمی رسید لازم بود که فرد متقاضی ساعت ها در صف های طولانی منتظر بماند تا بتواند پیگیری درخواستش را انجام بدهد .

 اما امروزه با با رفتن سطح علم و فناوری در جامعه دیگر همه چیز پیشرفت کرده است و ما امروزه به وسیله روش های بسیار راحت و سریع می توانیم بسیاری از امور را انجام بدهیم و حتما لازم به حضور فیزیکی فرد برای انجام امور نیست . برای پیگیری پاسپورت یا گذرنامه روش های متعددی مثل اس ام اس ، پیگیری با کد ملی ، سامانه اینترنتی ، تلفن گویا و… وجود دارد .

در این مقاله ضمن تعریف سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی tiznet.ir روش استفاده از این سامانه را به همراه راهنمای تصویری به شما آموزش خواهیم داد تا استفاده ای آسان تر از این سامانه داشته باشید .




سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی tiznet.ir
 همان طور که گفته شد زمانی که شما برای ثبت نام گذرنامه اینترنتی اقدام کرده اید و یا به پلیس + 10 مراجعه کرده اید در زمانی که منتظر رسیدن پاسپورت یا گذرنامه هستید دیگر لازم نیست حتما به صورت فیزیکی به پلیس + 10 مراجعه کنید تا علت نیامدن پاسپورت یا گذرنامه را پیگیری کنید ، بلکه می توانید به صورت غیر حضوری این پیگیری را از سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی انجام دهید .

با هر هدفی که تقاضای گذرنامه کردید ، درصورتی­ که در تاریخ مقرر ( حداکثر 14 روز بعد از ارسال درخواست ) آن را دریافت نکردید ، حتماً از طریق یکی از روش های متعددی که وجود دارد تا افراد متقاضی پاسپورت به صورت غیر حضوری درخواستشان را پیگیری کنند مثل ، سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی ، وضعیت گذرنامه درخواستی را پیگیری کنید .

 نحوه گرفتن پاسپورت مانند قبل نیاز به مراجعه حضوری دارد اما تنها در گذشته استعلام شماره گذرنامه با کد ملی صرفا با مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10امکان پذیر بود . امروزه با ورود به سامانه پیگیری وضعیت گذرنامه اینترنتی به نشانی tiznet.ir و با استفاده از شماره تماس و پیامک ، می توانید به راحتی برای پیگیری گذرنامه درخواستی اقدام نمایید .

 بعد از ثبت درخواست گذرنامه و دادن مدارک لازم برای دریافت پاسپورت برای پیگیری های بعدی خوشبختانه از طریق سامانه دریافت شماره گذرنامه با کد ملی به راحتی می توان تمامی اطلاعات مورد نیاز را پیگیری و استعلام نمود . نحوه استفاده از این سامانه به این صورت است که می بایست گوشی تلفن همراه خود را بردارید و با استفاده از کد ussd شماره * 110 # را شماره گیری کنید .



حتما بخوانید: هزینه صدور پاسپورت


راهنمای تصویری سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی
 برای پیگیری گذرنامه یا پاسپورت درخواستی از پلیس +10 به صورت غیر حضوری و با استفاده از کد ملی که ساده ترین روش ممکن برای پیگیری صدور گذرنامه می باشد گفته شد که در اولین مرحله نیاز به شماره گیری *110# می باشد که در این جا با استفاده از راهنمای تصویری به شما کمک خواهیم کرد که به راحتی این کار را انجام دهید .

 برای استفاده از این سامانه باید طبق مراحل زیر پیش بروید . در وهله اول و ابتدای کار می بایست وارد بخش Keypad گوشی خود شوید و کد ussd ( ستاره 110 مربع ) را همانند تصویر زیر وارد و تماس گیری کنید .









در منو باز شده گزینه دوم یعنی « خدمات در دست اقدام » را انتخاب کنید و بر روی گزینه Send کلیک کنید .







 حالا گزینه اول یعنی « پلیس 10+ » را انتخاب کنید و سپس گزینه Send را فشار دهید .









 اگر تصمیم به پیگیری درخواست گذرنامه خود دارید ، می بایست گزینه چهارم یعنی « وضعیت مدارک » را انتخاب کنید و بر روی Send کلیک کنید .



 





 گزینه سوم یعنی « گذرنامه » را وارد کنید و سپس بر روی Send کلیک کنید .









 در این مرحله باید کد ملی خودتان را بدون خط تیره و بصورت کامل وارد کنید و سپس بر روی Send کلیک کنید تا اطلاعات مدنظر برای شما ارسال شود .









برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده از سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی tiznet.ir در کانال تلگرام عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون چگونگی استفاده از سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی tiznet.ir پاسخ دهند .



حتما بخوانید: تمدید پاسپورت




سوالات متداول


1- آیا برای پیگیری درخواست گذرنامه حتما باید به صورت حضوری به پلیس +10 مراجعه کرد ؟
خیر راه های مختلفی برای پیگیری غیر حضوری درخواست گذرنامه وجود دارد که یکی از آن ها سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی است .


2- سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی tiznet.ir چیست ؟
با راه اندازی این سامانه افرادی که درخواست صدور گذرنامه یا پاسپورت داده اند می توانند به صورت غیر حضوری از روند کار خود مطلع شوند .


3- آیا برای ثبت نام دریافت گذرنامه می توان از طریق شماره گیری *110# اقدام کرد ؟
خیر این سامانه صرفا برای پیگیری درخواست کسانی که ثبت نام کرده اند پاسخگو خواهد بودکه در متن مقاله توضیح داده شده است .

منبع : استعلام شماره گذرنامه با کد ملی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zLv2
نظرتان را بنویسید