شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به منظور ادامه تحصیل در رشته محل قبولی خود ملزم به پرداخت شهریه می باشند . شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور که از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده هر ساله توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . متقاضیان در صورت اطلاع از میزان تقریبی این شهریه می توانند با آگاهی کامل تری نسبت به ثبت نام و شرکت در این آزمون اقدام نمایند .




یکی از روش های ورود به تحصیلات تکمیلی ، شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می باشد . پذیرفته شدگان این آزمون برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی ملزم به پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می باشند . این شهریه هر ساله توسط هیئت امنای دانشگاه پیام نور مشخص شده و به اطلاع داوطلبان می رسد .

با وجود افزایش 10 الی 15 درصدی میزان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در هر سال ، هم چنان شاهد افزایش متقاضیان این آزمون می باشیم و این به دلیل ساختار متفاوت آزمون ارشد فراگیر پیام نور نسبت به کنکور کارشناسی ارشد می باشد . داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور پس از مطالعه منابع مشخص به سوالات دروس امتحانی ترم اول رشته امتحانی خود پاسخ می دهند و در صورت قبولی وارد ترم دوم می شوند .

در کنار مزیت های این آزمون موضوع شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که داوطلبان قبل از هر چیز باید به بررسی آن بپردازند . از این رو در ادامه جدول شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400 را به همراه جزئیات مربوط به آن در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .

جدول شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400
پس از اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 نمرات اکتسابی داوطلبان مشخص شده و پذیرفته شدگان می بایست نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند . شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99-1400 مطابق مصوبه هیئت امنای این دانشگاه بوده و در زمان ثبت نام از داوطلب دریافت می شود .

سازمان سنجش با انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 میزان شهریه ثابت و متغیر این دانشگاه را تعیین کرده و در اختیار داوطلبان قرار داده است . جدول زیر میزان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 98 را نشان می دهد که به محض اعلام مبالغ جدید برای سال تحصیلی 99-1400 بروزرسانی خواهد شد .



شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 98 - 99 ( ریال )
کلیه رشته ها شهریه ثابت شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی
دروس نظری دروس عملی کم هزینه دروس عملی پرهزینه و پایان نامه
11,408,837 1,122,033 3,323,507 5,192,231


به طور مثال شهریه یک ترم 8 واحدی برای داوطلبی که تمام دروس انتخابی اش جزو دروس نظری است به صورت زیر محاسبه می شود :


( 8 * شهریه متغیر نظری ) + شهریه ثابت = شهریه یک ترم 8 واحدی

( 8 * 1,122,033 ) + 11,408,837 = 20,385,101 ریال



متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 مطلع شوند و ضمن داشتن اطلاعات کامل در این خصوص نسبت به ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور اقدام نمایند .



شهریه دوره دانش پذیری کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400
همان طور که گفتیم داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 به عنوان دانش پذیر در این آزمون شرکت کرده و به سوالات دروس امتحانی ترم اول خود پاسخ می دهند . به عبارت دیگر داوطلب بدون حضور در کلاس درس در امتحانات پایان ترم اول کارشناسی ارشد شرکت می نماید .

از این رو داوطلبانی که با کسب رتبه قبولی از دانش پذیری به دانشجویی تغییر وضعیت می دهند می بایست مابه التفاوت شهریه دوره دانش پذیری را پرداخت نمایند . این شهریه در اولین نیمسال دانشجویی متناسب با تعداد واحد انتخابی دوره دانش پذیری از داوطلب دریافت خواهد شد .


توضیحات تکمیلی شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400
داوطلبان به منظور پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می بایست نکات زیر را مورد توجه قرار دهند :



بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور حداقل نمره قبولی به ازای هر درس 12 از 20 می باشد . از این رو داوطلبانی که در کارنامه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400 نمره زیر 12 کسب نموده اند و جزو پذیرفته شدگان این آزمون می باشند می بایست در مدت مجاز تحصیل با رعایت پیش نیاز این دروس را مجددا اخذ نموده و با موفقیت ( کسب حداقل نمره 12 ) بگذرانند .




هر چند شیوه پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به دو شکل آموزشی پژوهشی و الکترونیکی ( مجازی ) می باشد اما این موضوع تفاوتی در میزان شهریه دانشجویان ایجاد نمی کند . بر اساس شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد فراگیر ، شهریه دوره های الکترونیکی دانشگاه پیام نور بر اساس مقررات مربوط به شهریه دانشجویان غیر الکترونیکی و برابر مصوبات هیئت امنای این دانشگاه می باشد .

در صورتی که داوطلبان در دوره دانش پذیری متقاضی استفاده از خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور ( کلاس های رفع اشکال گروهی ) باشند می توانند برای اطلاع از نحوه ثبت نام و میزان شهریه به مراکز استانی دانشگاه مراجعه کرده و پس از ثبت نام و پرداخت شهریه در این دوره ها شرکت نمایند .


پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص نحوه ثبت نام در دانشگاه محل قبولی و میزان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400می توانند از تجربیات کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا استفاده نمایند . راه ارتباطی متقاضیان با مشاوران این مرکز سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد .



سوالات متداول

1- شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بر چه اساسی تعیین می شود ؟
مطابق متن مقاله شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور توسط هیئت امنای این دانشگاه تعیین شده و در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون درج می شود .

2- برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور بر چه اساسی صورت می گیرد ؟
مطابق متن مقاله ساختار آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور متفاوت بوده و متقاضیان در آزمونی شرکت می کنند که سوالات آن از دروس ترم اول مقطع فوق لیسانس طراحی شده است .

3- آیا پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ملزم به پرداخت شهریه دوره دانش پذیری می باشند ؟
این داوطلبان باید مابه التفاوت شهریه دوره دانش پذیری را در زمان ثبت نام پرداخت نمایند که جزئیات بیشتر آن در متن مقاله قرار داده شده است .

منبع : شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2lOW
نظرتان را بنویسید