برای خرید سنگ مزار چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برای خرید سنگ مزار چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

برای خرید سنگ مزار چه نکاتی و گزینش هایی قادر خواهیم بود داشته باشیم؟
طرح سنگ مزار درین نوشته‌ی‌علمی گزینه تحلیل قرار گرفته میباشد. اشکال سوالی که در‌این حوزه دارید را کوشش کرده ایم تا در هنگام گزینش طرح سنگ گزینه محاسبه در اختیار بگذاریم.

۱- مشکی یا این که سپید
امروزه اشکال سنگ های مزار در رنگهای متعدد و متنوع در بازار مو جود است ولی دو سبک سنگ قبر بسیار خواستار دارااست سنگهای گرانیت و مرمریت که مشگی و سپید هستند که از لحاظ حکاکی و صورت زیباتر روی آن به چشم می خورد

۲- طبیعی یا این که تصنعی
امروزه در بازار سنگ تنوع سنگ بسار زیاد میباشد در کنار سنگهای طبیعی سنگهای تصنعی هم به بازار آمده میباشد البته در گزینش نوع سنگ بستگی به ذوق و سلیقه ما داراست که چه نوع سنگی را گزینش کنیم سنگهای تصنعی بدلیل اعمال فرآوری در کارگاه از نگاه صورت ظاهری شکیل خیس و خوب است ولی سنگ طبیعی بدلیل طبیعی بودن آن کیفیت خاص خویش را دارااست.

۳- دارنده بالاسری یا این که سوای بالاسری
معمولا برخی از خانواده ها هم پا با سنگ مبادرت به نصب بالاسری مینمایند که بروی آن آیه ها قرآن یا این که تصویر متوفی را حک مینمایند که جلوه خاصی به مزار می دهد.

۴- رنگ نوشته های سنگ قبر رنگ طلایی، سپید یا این که … نوشته
پس از حکاکی سنگ برای اینکه نوشته ها جلوه بهتری داشته باشد بر روی آن رنگ می زنند که معمولا در سنگهای مشگی وسفید از رنگ طلایی به کارگیری می شود البته در بعضا از سنگها از زنگ سپید و حتی نقره ای به کار گیری می‌شود که جلوه زیبایی داراست.

۵- ضخامت موثر سنگ قبر
همگی سنگهایی که به کار گیری می شود با ضخامت ۳ سانت است البته اشخاصی  ای دوست دارا‌هستند که از ضخامت بیشتری به کار گیری کنند برای مثال ۴ یا این که ۸ و یا این که بیشتر که هیچ فرقی ندارد و تنها ضخامت آن میباشد که ولی ضخامت سنگ هیچ تاثیری در پروسه استحکام سنگ ندارد و سنگهای ۳ سانتی هم دارنده استحکام زیاد میباشد.

۶- با گلدان یا این که بی گلدان
کاشت درخت در بالای رمز عمل نیکو و نیکی میباشد که حتی ائمه هم بسیار این فعالیت را تاکید داشته اند البته عالی میباشد که‌این فعالیت که در بالای رمز قبر جاری ساختن می‌شود در گلدان جاری ساختن خواهد شد که جلوه خاصی داراست.

۷- دارنده جا شمعی یا این که سوای جا شمعی
در بعضا مورد ها یاور بالاسری جاشمعی هم قرار می دهند که بصورت جفت و در دو طرف بالاسری قرار می دهند که اما بستگی به ذوق اشخاص دارااست این نکته را هم اشاره کنم که فعلا نصب مکان شمع در سازمان پردیس زهرا ممنوع است و اذن نصب نمیدهند.

۸- عکس روی کدام سنگ عالی میباشد؟
بر روی همگی سنگها میتوان عکس گذاشت البته سنگهای درخشان جلوه عکس خوب میباشد و زیباتر نماد می دهد زبده ای که اشخاص مجرب دراین فرمان دارا هستند بر روی سنگ گرانیت عکس جلوه بهتری دارااست.

۹- مدرک پلاست لیرز یا این که حکاکی با دست
برای حکاکی از دو شیوه به کار گیری می گردد یک طرز سنتی که به عبارتی حکاکی با دست می باشد که فرد با دست خطوط مندرج را حک میکند و نوع دیگر به وسیله دستگاه گواهی بلاست و لیزر جاری ساختن می‌گردد که خطوطی که نمیتوان با دست حک کرد بصورتی خیلی با جزییات بیشتر جاری ساختن اعطا کرد

۱۰- دارنده قرنیز یا این که فارغ از آن
مدام یاور با سنگ مزار یک پارچه قرنیز جهت فریم به دور سنگ استعمال میشود البته در بعضا مورد ها که قصد دارا هستند به سنگ طول داده خواهد شد از قرنیزهای مختلف به کار گیری میگردد که از محصول خویش سنگ است

۱۱- سایزهای استاندارد سنگ قبور
استاندارد سنگ بصورت عام ۱۸۰*۶۰ میباشد ولی در بعضا قبور از اندازه ۹۰*۶۰ استعمال میگردد و برای بالاسری از همین اندازه (۹۰*۶۰)به کار گیری میشود.

۱۲- سنگهای مزارعرف بازار
سنگهایی که در بازار سنگ مزار مو جود میباشد تنوع متعددی داراست البته معمولا از سنگهای گرانیت مشکی و مرمر که رنگهای متنوع اعم از سپید و سبز میباشد به کارگیری می گردد.

۱۳- نوشته های مطلوب سنگ
در ارتباط نوشته های روی مزار بایستی مطلقا از جمله ها و لغت ها با مفهموم و با مفهوم به کار گرفت . در اینجا لینکی از اشعار مطلوب برای سنگ قبر قراردادیم.

نظرتان را بنویسید