روش های خانگی درمان جای زخم

روش های خانگی درمان جای زخم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
البرز

معالجه های خانگی مکان آسیب
وجود لکه‌های ناشی از مکان جراحت بر روی پوست اعتمادبه‌نفس اشخاص را کاهش میدهد، بخصوص در‌حالتی که این جراحت‌ها در نواحی حساسی مانند پوست شکل باشند؛ براین اساس خوب میباشد درصورتی که گرفتار اینگونه معضلی گردیده‌اید در برطرف کردن آن بشتابید.

کلاژن  در پوست وظیفه ترمیم و بهبود و درمان جای زخم  را به ‌عهده دارااست. با ارتقا سن همت کلاژن ضعیف میشود؛ از‌این‌رو می بایست با به کارگیری از طریق‌هایی، کلاژن مو جود در پوست تقویت و تحریک خواهد شد که وظیفه خویش را جاری ساختن دهد.

طریق‌های معالجه خانگی برای از میان بردن مکان آسیب، علاوه بر بهبود مکان جراحت تاثیرات مثبت شایان توجه دیگری نیز برای پوست دارا هستند. تن بشر به اشکال و اقسام مواد مقوی و مغذی نیاز دارااست. امروزه به جهت تغییراتی که در چرخه موادغذایی ساخت‌و‌ساز گردیده ‌میباشد، ما یحتاج میباشد که نیازهای تن از طریق‌های دیگری نیز تامین خواهد شد.

نحوه‌هایی مانند لیزردرمانی، فرکشنال CO2، فرکشنال RF، به کار گیری از کرم‌های پوستی و غیره برای معالجه مکان جراحت دقت توده متعددی را به خویش جلب نموده است. این طریق‌ها به جهت به کارگیری از امواج لیزری و رادیویی معدود خطر و بی عارضه می‌باشند البته در شرایطی‌که پیرو طرز های خانگی میباشید ما درین نصیب از بلاگ منزل سپید یک سری معجون اعجاز آسای معالجه مکان آسیب را برای شما جمع کرده ایم.
زردچوبه
از قبلی تا به امروز زردچوبه به‌تیتر یکی پرکاربردترین مواد خانگی برای معالجه سریع جراحت و مکان جراحت مستعمل میباشد. برای معالجه آسیب‌های نو نیز از زردچوبه به کار گیری می شود. این ماده سبب ساز منعقد سریع خون در محل آسیب میشود.

با مسدود شدن روی آسیب خطر عفونت به‌‌شدت کاهش می یابد. ماده‌ای به‌اسم کورکومین در زردچوبه وجود دارااست که به بهبود و ترمیم مکان جراحت امداد می‌نماید. زردچوبه سریع‌خیس از آن‌چیزی که فکرش را بکنید، در معالجه مکان آسیب تاثیرگذار خواهد بود. مطلقا آزمون نمایید.

درصورتی که فردی بدمزاج نیستید هرشب با نوشیدن یک جام شیر و زردچوبه با مکان آسیب و لکه‌های ناشی از آن خداحافظی نمائید.
اعجاز ای به اسم عسل
هرچه از خاصیت درمانی عسل برای از در میان بردن مکان آسیب بگوییم، گشوده هم نادر میباشد! عسل این ماده شیرین و چسبنده در فرآیند ابتدایی با کاهش رطوبت ما یحتاج برای رویش باکتری‌ها، منجر بسته‌شدن روی آسیب‌های نو می گردد.

برای از فی مابین بردن مکان جراحت نیز کافی میباشد عسل را به‌شکل موضعی روی محل موردنظر بمالید. درصورت نبود مکان جراحت نیز عسل یک ماده اثرگذار برای ترمیم، تطهیر پوست و درخشش آن به حساب میآید. با ادغام کردن یه خرده عسل، آبلیمو و گلاب یک ماسک شکل خانگی معمولی و کارساز برای بهبود پوست خویش تهیه و تنظیم نمایید.
پودر کردن سنگ آهک
استعمال از پودر سنگ‌آهک به ‌یار مقداری زردچوبه تاثیر چشمگیری در معالجه مکان آسیب دارااست. اسم دیگر این ماده Chuna میباشد. زردچوبه و پودر سنگ آهک هردو شرایط پودری دارا هستند. برای معالجه مکان آسیب عالی میباشد این دوماده را با پاره ای آبلیمو یا این که گلاب ادغام فرمائید که حالتی خمیری به ‌خویش بگیرد.
گیاه آلوئه ورا
آلوئه‌ورا گیاهی توپر میباشد که درون برگ آن از نوعی ماده ژله‌ای ساخته شده میباشد. این ماده ژله‌ای راه حل شغل شماست. برای به کارگیری از آلوئه‌ورا کافی میباشد با اعتنا به اندازه حیطه زخم یک یا این که تعدادی برگ آلوئه‌ورا تنظیم نمائید. برگ این گیاه در همه عطاری‌ها به‌ فروش می رسد.

این ژل خواص ضدالتهابی و ضدلک داراست. در آغاز از اواسط برگ این گیاه را برش دهید و ژل درون آن ‌را درون ظرفی خالی فرمائید. به کارگیری از ژل آلوئه‌ورا به‌تنهایی نیز کارساز میباشد، البته مخلوط این ژل با موادی مانند آبلیمو یا این که گلاب منجر تسریع فرایند معالجه می‌گردد.

با مخلوط اینگونه موادی به ژل آلوئه‌ورا یک ماسک خانگی بی آلایش و معدود هزینه در مشت شما خواهد بود. برای آبرسانی پوست و تقویت شکل نیز از این ماسک به کارگیری می‌گردد.

نظرتان را بنویسید