مدارس شاهد چیست

مدارس شاهد چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

مدارس شاهد گروهی از مدارس هستند که برای ارائه خدمات به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران راه اندازی شده اند. واحد های مختلف مدارس شاهد، در سراسر کشور در سه مقطع تحصیلی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم از میان داوطلبان واجد شرایط سهمیه آزاد و ایثارگران دانش آموز می پذیرند.

 

مدارس شاهد به مدارسی گفته می شود که در درجه اول برای خدمت رسانی به خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و در درجه دوم برای دانش آموزان با شرایط خاص تاسیس و راه اندازی شده اند. این مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم پذیرش دانش آموز دارند.

علاوه بر خانواده های شاهد، خانواده های دیگر نیز تمایل زیادی به ثبت نام فرزندانشان در مدارس شاهد دارند اما از امتیازهای لازم و شرایط ثبت نام و چگونگی آن اطلاعی ندارند. برای رفع دغدغه این عزیزان، در این مقاله به توضیح شراط ثبت نام در مدارس شاهد و همچنین مزایای این مدارس نسبت به سایر مدارس پرداخته ایم.

 

مدارس شاهد چیست؟

مدارس شاهد عموما جزو مدارس برتر کشور می باشند که در سراسر ایران تاسیس شده اند و دانش آموزان با شرایط خاص اعم از فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و ایثارگران، حافظان قرآن و افراد دارای سایر شرایط که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند.

 

دانش آموزانی که در این مدارس ثبت نام می کنند باید طبق ضوابط و آئین نامه انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد رفتار کنند، چه در هنگام ثبت نام و چه در زمان تحصیل. در غیر این صورت حضور آنها در مدرسه مشروط به تصمیم ستاد مرکزی خواهد بود. 

 

مقصود از دانش آموزان شاهد فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 25 درصد و بالاتر می باشد. این دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس شاهد کافیست در سامانه پادا pada.medu.ir مراحل ثبت نام و ثبت مدارک خود را انجام دهند تا نام نویسی آنها به صورت قطعی صورت پذیرد.

 

دانش آموزان غیر شاهد که منظور همان دانش آموزان با اولویت ایثارگری و سایر اولویت های درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد می باشد، برای حضور در مدارس شاهد ابتدا باید از طریق سامانه پادا ثبت نام موقت کنند. اعلام نتایج مدارس شاهد 1401 - 1402 به صورت اینترنتی و به این صورت است که از میان متقاضیان، به میزان دوبرابر ظرفیت (اصلی و ذخیره) از طریق سامانه پادا اعلام می گردد.

 

مدارس، موظفند پس از دریافت اسامی از طریق سیستم پیامکی نسبت به اطلاع رسانی به والدین اقدام کنند و همچنین والدین باید پس از دریافت پیامک با در دست داشتن مدارک لازم  به مدرسه مراجعه نموده و ثبت نام فرزند خود را تکمیل کنند.

 

لازم به ذکر است که دانش آموزان شاهد و غیر شاهد که متقاضی ثبت نام در پایه دهم در مدارس شاهد می باشند، علاوه بر شرایط مخصوص برای نام نویسی، باید شرایط ورود به شاخه و رشته مورد نظر را بر اساس فرم هدایت تحصیلی نهم را نیز کسب نمایند.

 

ظرفیت پذیرش دانش آموز در مدارس شاهد برای تمامی پایه های تحصیلی حداکثر 30 نفر در هر کلاس می باشد. افزایش کلاس به هر پایه مشروط به اخذ مجوز از اداره کل شاهد و امور ایثارگران می باشد. در غیر اینصورت مدیران محترم، اجازه ی افزایش کلاس (ورودی و میان پایه) را نخواهند داشت.

 

شما می توانید برای اطلاع از نحوه ثبت نام و ثبت مدارک در مدارس شاهد، زمان نام نویسی و سایر اطلاعات در خصوص ثبت نام مدارس شاهد به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام مدارس شاهد

 

 

شرایط تحصیل در مدارس شاهد

مدارس شاهد برای نام نویسی دانش آموزان شرایط ویژه ای را قرار داده اند. شرایط ثبت نام مدارس شاهد به سه دسته شرایط عمومی، شرایط ویژه دانش آموزان شاهد و شرایط ویژه دانش آموزان غیر شاهد تقسیم می شوند.

 

شرایط عمومی حضور در این مدارس عبارت اند از:

 

۱رعایت اصول اخلاقی و رفتاری

 

۲رعایت حجاب و شئونات اسلامی متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان (علی الخصوص حفظ حجاب برتر برای دختران)

 

۳تعهد و تقید خانواده به حفظ ارزش های اسلامی و تربیت مبتنی بر اصول دینی

 

۴رعایت قوانین و اساسنامه های آموزشی، تربیتی و انضباطی مدارس شاهد

 

۵اسکان داشتن در منطقه تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام

 

شرایط عمومی پذیرش دانش آموز در مدارس شاهد

 

شرایط ویژه دانش آموزان شاهد عبارت اند از:

 

1فرزند شهید

 

2فرزند آزاده

 

3فرزند جانباز 25 درصد و بالاتر

 

شرایط ویژه دانش آموزان غیر شاهد عبارت اند از:

 

1داشتن شرایط علمی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد

 

2بدست آموردن امتیاز مورد نیاز با تایید ستاد اجرایی شاهد منطقه و استان

 

3نام نویسی دانش آموزان پایه دهم مشروط به داشتن شرایط ورود به رشته و شاخه مورد نظر بر اساس فرم هدایت تحصیلی نهم می باشد.

 

4در صورتیکه دانش آموزی موفق به شرکت در امتحانات خرداد ماه نشده باشد (به علت غیبت موجه به تشخیص مدیر مدرسه) می تواند با احراز شرایط علمی نمرات شهریور ماه اقدام به ثبت نام کند.

 

5فرزندان جانبازان کمتر از 25 درصد در صورتیکه حداکثر در 2 درس مقیاس خوب و در مابقی دروس، خیلی خوب را کسب کرده باشند می توانند ثبت نام موقت را انجام دهند.

 

6دانش آموزان پایه سوم دوره اول ابتدایی قبولی خرداد، برای ورود به پایه چهارم دوره دوم ابتدایی در مدرسه شاهد، دیگر نیاز به امتیاز بندی مجدد ندارند.

 

7دانش آموزان میان پایه برای ادامه تحصیل در دوره اول و دوم متوسطه در صورتی که تنها در یک درس فاقد حد نصاب علمی تعیین شده باشند، با تایید مدیر مدرسه می توانند ثبت نام کنند.

 

8دانش آموزان دوره دوم متوسطه که فرزندان جانبازان کمتر از 25 درصد می باشند، چنانچه حداکثر در دو درس نمره کمتر از حد نصاب را کسب کرده باشند، می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

 

برای اطلاع از سایر جزئیات شرایط ثبت نام مدارس شاهد و امتیازات اختصاص یافته به هر یک از موارد درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

حتما بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس شاهد

 

 

 

 

مزایای تحصیل در مدارس شاهد

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که مدارس شاهد چگونه مدرسه ای هستند؟ ما در ادامه این مقاله به این سوال شما پاسخ خواهیم داد. مدارس شاهد به طور کلی مزایای زیادی نسبت به مدارس دولتی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. این مدارس با وجود شرایط خاص برای ثبت نام دانش آموزان، محیطی ویژه را ایجاد کرده اند که سبب پیشرفت دانش آموزان می شود.

 

در ابتدا همانطور که گفته شد لازم است یادآوری کنیم که دانش آموزان مدارس شاهد اغلب فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 25 درصد و بالاتر و یا دارای اولویت های ایثارگری، حافظان قرآن، نوه و سلاله شهدا و خانواده شهدا می باشند. یکدست بودن فضای فرهنگی دانش آموزان، سبب می شود که افکار آنها به یکدیگر نزدیک بوده و تنش هایی که اغلب در سایر مدارس میان دانش آموزان ایجاد می شود، در این مدارس کمتر باشد. زیرا این دانش آموزان باورهای اعتقادی یکسانی دارند و در خانواده های مشابهی رشد یافته اند.

 

این مدارس کاملا زیر نظر اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش می باشند. این نظارت دائما بر روند ثبت نام دانش آموزان، شرایط تحصیل و رفاهی دانش آموزان و روند انجام کار مسئولین در مدارس در طی سال تحصیلی وجود دارد.

 

در مدارس شاهد همیشه تاکید ویژه ای بر مسائل فرهنگی ، تربیتی و پرورشی وجود داشته است. این تاکید به صورت کلاس های فوق برنامه آموزشی، فوق برنامه پرورشی و فوق برنامه های فرهنگی بوده که در مدارس شاهد، زمان ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس شاهد

 

مدارس شاهد از لحاظ آموزشی نیز همیشه تاکید بر فوق برنامه ها و افزایش کیفیت آموزش دارند. از نظر آموزشی هفته ای 4 ساعت مازاد بر ساعات درسی اصلی دانش آموزان کلاس های فوق برنامه برگزار می کنند، که باعث رشد تحصیلی دانش آموزان می شود.

 

تاکید دیگری که این مدارس دارند بر آموزش زبان انگلیسی می باشد که در این مدارس به صورت جداگانه و باز هم مازاد بر ساعات آموزشی دانش آموزان، کلاس های فوق برنامه زبان انگلیسی نیز برگزار می شود. که از همان ابتدا باعث افزایش سطح یادگیری زبان انگلیسی دانش آموران خواهد شد.

 

مدارس شاهد با جذب بهترین نیروها، مدرسان و دبیران توانسته اند بازده خوبی نسبت به سایر مدارس داشته باشند. علاوه بر این مسائل شهریه مدارس شاهد نسبت به امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهند خیلی کمتر بوده و این موضوع یکی از اصلی ترین مزایای این مدارس به شمار می رود.

 

شما می توانید با مراجعه به لینک زیر بخشنامه رسمی ثبت نام مدارس شاهد را مطالعه کرده و از جزئیات موارد و شرایط لازم برای ثبت نام مطلع شوید.

 

در ادامه بخوانید: بخشنامه ثبت نام مدارس شاهد

 

 

 

برای اطلاع از آخرین اخبار مدارس شاهد، عضو کانال تلگرام اطلاع رسانی مدارس هیوا شده و یا پیج اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید .ضمناً دانش آموزان و والدین گرامی آن ها می توانند تمامی سوالات خود در خصوص مدارس شاهد را از طریق برقراری یک تماس تلفنی با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوند.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ منظور از دانش آموزان غیر شاهد چیست؟

✔️ دانش آموزان غیر شاهد گروهی از دانش آموزان با شرایط خاص می باشند که در مقاله به صورت کامل به آنها اشاره شده است.



 

2- ✔️ ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد در مدارس شاهد به چه صورت انجام می گیرد؟

✔️ ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد در این مدارس در دو مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی صورت می گیرد که در متن مقاله، جزئیات و مراحل آنها شرح داده شده است.



 

3- ✔️ مزایای ثبت نام در مدارس شاهد چیست؟

✔️ مدارس شاهد امکانات ویژه ای نسبت به سایر مدارس دارند که توضیحات کامل آن در مقاله داده شده است.

منبع : مدارس شاهد چیست

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9J34
نظرتان را بنویسید