تکمیل ثبت نام ناقص سجام

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
تمامی افراد برای تکمیل ثبت نام ناقص سجام و ایجاد حساب کاربری در این سامانه لازم است تا به صفحه اصلی سایت به نشانی sejam.ir مراجعه کرده و بسته به روش ثبت نام خود یکی از گزینه های ویرایش اطلاعات و یا ثبت نام سجام را انتخاب کنند.

برای مشاوره تکمیل ثبت نام ناقص سجام



بر طبق مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار تمامی افرادی که قصد وارد شدن به بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس را دارند برای ورود و انجام تمامی فعالیت های مربوط به این بازار ملزم به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه جامع مشتریان که به اختصار سامانه سجام نامیده می شود هستند.

در نتیجه این امر تمامی افراد به ویژه پس از اجباری شدن ثبت نام سجام برای دارندگان سهام عدالت سوای از نوع مدیریت سهم ( مستقیم و غیر مستقیم )، اقدام به ایجاد حساب کاربری و یا تکمیل ثبت نام ناقص سامانه سجام خود به منظور فراهم کردن امکان انجام فعالیت در بازار سرمایه کرده اند. 

همانطور که گفته شد علاوه بر افرادی که برای اولین بار قصد ورود به بازار سرمایه و نام نویسی در سامانه سجام را دارند، تعداد زیادی از سرمایه گذاران نیز وجود دارند که در گذشته اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده اند اما به دلایل مختلف این فرایند را نیمه کاره و ناقص رها کرده اند و یا علی رغم وارد کردن اطلاعات و طی کردن مراحل مربوطه حساب کاربری برای آن ها ایجاد نشده و ناچار به ثبت نام مجدد در این سامانه می باشند.

از آنجایی که تعداد افرادی که با این مشکل مواجه هستند قابل توجه می باشد، لذا به منظور برطرف کردن آن در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با  آموزش نحوه تکمیل ثبت نام ناقص سجام برای متقاضیان پرداخته شده است.




تکمیل ثبت نام ناقص سجام در صورت اشتباه در اطلاعات وارده
همانطور که قبلا نیز اشاره شد افرادی زیادی وجود دارند که در گذشته اقدام به ثبت نام در سامانه سجام کرده اند اما به دلایل مختلف نام نویسی آن ها ناقص مانده و اطلاعات خود را به طور کامل و یا درست وارد نکرده اند.

این افراد به ویژه در صورتی که دارنده سهام عدالت باشند به دلیل اجباری شدن ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی برای مشمولین سهام عدالت توسط سازمان بورس اوراق بهادار به منظور پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام، ملزم به اقدام برای تصحیح و ویرایش اطلاعات خود در این سامانه می باشند. در نتیجه این امر در ادامه به توضیح مراحل ویرایش اطلاعات ناقص ثبت شده در سامانه سجام پرداخته شده است.

 ورود به صفحه اصلی سایت سجام به نشانی sejam.ir.

 گزینه ویرایش اطلاعات را از بین دکمه های موجود انتخاب کنید.

 شماره تلفن خود را که قبلا در سامانه ثبت کرده اید در کادر مربوطه وارد کنید.

 کد تایید ارسالی از سوی سامانه را به همراه کد ملی خود در کادر های مربوط به آن ها وارد کنید و پس از انتخاب نوع شخص ( حقیقی یا حقوقی ) روی گزینه تایید کلیک کنید.

 پس از وارد شدن به صفحه اصلی حساب کاربری خود تمامی اطلاعات وارد شده توسط شما در این سامانه که به ترتیب شامل اطلاعات هویتی، اطلاعات ارتباطی، اطلاعات کد های سهامداری، اطلاعات شغلی، اطلاعات مالی، اطلاعات حساب بانکی می باشد نمایش داده می شود.

در قسمت مربوط به هر یک از این اطلاعات گزینه ای با عنوان ویرایش اطلاعات مربوطه قرار داده شده است که بسته به نوع نواقص موجود در اطلاعات وارد شده توسط شما می توان هر یک از این اطلاعات را ویرایش کرد.





در صورت ویرایش اطلاعات مربوط به تغییر شماره تلفن در سامانه سجام لازم ست تا هزینه ای 5 هزار تومانی بایت این کار بپردازید، اما ویرایش سایر اطلاعات رایگان می باشد.

در صورت تمایل به مطالعه آموزش تصویری و گام به گام نحوه ویرایش اطلاعات ناقص وارد شده در سامانه سجام می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: ویرایش اطلاعات در سامانه سجام











تکمیل ثبت نام ناقص سجام در صورت عدم ثبت اطلاعات
علاوه بر مواردی که در بالا در رابطه با تکمیل اطلاعات ناقص وارد شده در سامانه سجام ذکر شد این امکان نیز وجود دارد که متقاضی در گذشته تمامی مراحل ثبت نام سامانه سجام را طی کرده باشد اما به هر دلیلی این اطلاعات ثبت نشده باشد که در این صورت نیز لازم است تا مجددا اقدام به ثبت نام در این سامانه کند. برای انجام این کار لازم است تا مراحل زیر را طی کند :

 وارد صفحه اصلی سایت سجام به نشانی sejam.ir شوید و گزینه ثبت نام در سامانه سجام را از بین دکمه های موجود انتخاب کنید.

 در صفحه ثبت نام تمامی گام های مورد نیار برای ثبت نام نمایش داده شده است که لازم است تا تمامی این مراحل را به ترتیب طی کرده و اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کنید. اطلاعات خواسته شده در هر مرحله شامل اطلاعات هویتی، اطلاعات ارتباطی، اطلاعات کد های سهامداری، اطلاعات شغلی، اطلاعات مالی، اطلاعات حساب بانکی می باشد.





دقت شود که اطلاعات وارد شده در سامانه سجام حتما باید در مالکیت شخص ثبت نام کننده باشد.



چنانچه تمایل به مطالعه آموزش تصویری و گام به گام تمامی مراحل مربوط به ثبت نام در سامانه سجام را دارید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام سجام


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تکمیل ثبت نام ناقص سجام​ در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون تکمیل ثبت نام ناقص سجام پاسخ دهند .












سوالات متداول


1- تکمیل ثبت نام سجام برای افرادی که اطلاعات آن ها اشتباه و یا ناقص وارد شده است به چه صورت می باشد ؟
این افراد ملزم به اقدام برای تصحیح و ویرایش اطلاعات خود در این سامانه می باشند که در متن مقاله به طور کامل مراحل آن توضیح داده شده است


2- تکمیل ثبت نام سجام برای افرادی که اطلاعات آن ها وارد نشده است به چه صورت می باشد ؟
در این صورت نیز لازم است تا مجددا اقدام به ثبت نام در این سامانه کنند که در متن مقاله به طور کامل به توضیح مراحل مربوط به آن پرداخته شده است


3- هزینه ویرایش اطلاعات در سامانه سجام چه میزان می باشد ؟
ویرایش تمامی اطلاعات به استثنا ویرایش شماره تلفن در این سامانه رایگان می باشد که در متن مقاله به طور کامل در این رابطه توضیح داده شده است

منبع : تکمیل ثبت نام ناقص سجام
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3LkQ
نظرتان را بنویسید