عیدی کارکنان دولت سال 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
نحوه محاسبه عیدی کارکنان دولت در سال 1400، تابع قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت و تصمیم هیات وزیران می باشد. میزان عیدی کارکنان دولت در سال 1400 ، یک میلیون و پانصد هزار تومان بوده و زمان واریز پاداش آخر سال کارکنان دولت برای سال 1400، بهمن ماه می باشد.



کارکنان دولت، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند. دریافت حقوق ثابت ماهیانه بر اساس سطح آموزش و سنوات خدمت، فوق العاده سختی کار، کمک هزینه عائله مندی و حق ماموریت، نمونه ای از این حقوق و مزایا می باشد.

یکی از حقوق قانونی کارمندان دولت که در ماده 75 « قانون مدیریت خدمات کشوری » و « ماده واحده قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت»، به رسمیت شناخته شده، حق دریافت عیدی است. در رابطه با عیدی کارکنان دولت که از آن به « پاداش آخر سال » نیز تعبیر می شود، این سوالات قابل طرح است که نحوه محاسبه این عیدی به چه صورت است؟ همچنین، میزان و زمان واریز عیدی کارکنان دولت به چه صورت می باشد؟

به همین دلیل، در این مقاله، به بررسی مساله عیدی کارکنان دولت در سال 1400 پرداخته، پس از تشریح نحوه محاسبه عیدی کارمندان دولت، در مورد میزان و زمان واریز مبلغ پاداش آخر سال کارکنان دولت در سال 1400 نیز توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود.




نحوه محاسبه عیدی کارکنان دولت در سال 1400
نحوه محاسبه عیدی سال 1400 برای کارکنان دولت، تابع « ماده واحده قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت » که در سال 1374 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، می باشد.

به موجب این قانون: « دولت موظف است اعتباری که هر ساله برای پرداخت عیدی به کارکنان خود تخصیص می ‌دهد، اعم از نقدی یا غیر نقدی، به طور‌ مساوی به کلیه کارکنان خود پرداخت نماید، این امر شامل کلیه وزارتخانه ‌ها، سازمان ‌ها، مؤسسات و شرکت ‌های دولتی... می شود... »

بر اساس این قانون، دولت، هر ساله میزان عیدی کارکنان دولت را مشخص می نماید. به این ترتیب که، هیات وزیران در بهمن ماه، جلسه ای تشکیل داده و در مورد میزان پاداش آخر سال کارمندان دولت تصمیم گیری می نماید. حاصل این تصمیم، در قالب یک مصوبه اعلام شده و به دستگاه های اجرایی ابلاغ می گردد.

بیشتر بخوانید: عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی







میزان عیدی کارکنان دولت در سال 1400
همانطور که در بخش قبل گفته شد، عیدی کارکنان دولت به موجب « ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت »، هر ساله توسط هیات وزیران تعیین شده و در قالب یک مصوبه، اعلام و ابلاغ می گردد.

مطابق ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال 1400، میزان پاداش آخر سال کارکنان دولت در سال 1400 ، 15.000.000 ریال معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان پیش ‌بینی گردیده است. اما از آنجا که مبلغ قطعی عیدی کارکنان دولت در سال 1400 در نهایت باید به تصویب هیات وزیران برسد و با توجه به اینکه جلسه بهمن ماه این هیات هنوز تشکیل نشده است، با تصویب قطعی میزان عیدی سال 1400 برای کارکنان دولت، توسط هیات وزیران، ممکن است این رقم تا حدودی تغییر نماید.

به محض انتشار مصوبه هیات وزیران در مورد میزان عیدی کارکنان دولت در سال 1400، مبلغ دقیق پاداش آخر سال کارکنان دولت در سال 1400 اعلام شده و مقاله به روز رسانی می گردد.





زمان واریز عیدی کارکنان دولت برای سال 1400
از آنجا که به موجب « قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت »، تعیین عیدی کارکنان دولت با هیات وزیران بوده و جلسه این هیات نیز هر ساله در بهمن ماه برگزار می گردد، واریز پاداش آخر سال کارمندان دولت نیز قاعدتا می بایست پس از این تاریخ انجام گیرد.

در سال گذشته، عیدی کارکنان دولت، همزمان با حقوق بهمن ماه آن ها واریز گردید و با توجه به اینکه تاریخ واریز حقوق کارمندان دولت، 26 تا 30 هر ماه می باشد، پاداش پایان سال کارمندان دولت نیز در همین محدوده زمانی به حساب ایشان واریز شده است.

بنابراین پیش بینی می شود که زمان واریز عیدی سال 1400 نیز برای کارکنان دولت، بهمن ماه بوده و پاداش آخر سال کارکنان دولت برای سال 1400 همچون سال های گذشته در بازه زمانی 26 تا 30 بهمن ماه به حساب آن ها واریز گردد.

به محض اعلام مصوبه هیات وزیران در مورد زمان واریز عیدی کارکنان دولت برای سال 1400، زمان دقیق واریز پاداش آخر سال کارکنان دولت برای سال 1400 اعلام شده و مقاله به روز رسانی می گردد.

در ادامه بخوانید: مبلغ عیدی کارمندان در سال 1400









سوالات متداول


1- نحوه محاسبه عیدی کارکنان دولت در سال 1400 به چه صورت است؟
نحوه محاسبه عیدی کارکنان دولت در سال 1400 تابع قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت و تصمیم هیات وزیران است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- میزان عیدی کارکنان دولت در سال 1400 چه مبلغی است؟
میزان عیدی کارکنان دولت در سال 1400 یک میلیون و پانصد هزار تومان است و در این مقاله به بررسی تکمیلی این موضوع پرداخته ایم.


3- زمان واریز عیدی کارکنان دولت برای سال 1400 چه موقع است؟
زمان واریز عیدی کارکنان دولت برای سال 1400 هم زمان با حقوق بهمن ماه است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : عیدی کارکنان دولت سال 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2Kjv
نظرتان را بنویسید