توصیه هایی به والدین برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

توصیه هایی به والدین برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

اگر خواهان قبولی فرزندتان در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی هستید باید روش هایی برای مطالعه صحیح دروس به آن ها بیاموزید و این نکته را در نظر داشته باشید که با دانش آموزان با توجه به شرایط سنی و میزان توانایی ذهنی آن ها برخورد کنید.

 

 

نگرانی والدین برای موفقیت فرزندان و آینده نگری درمورد موقعیت اجتماعی فرزندان باعث شده تا برای دانش آموزان خود همیشه در حال انتخاب مدرسه مناسب باشند تا فرزندشان در بهترین مکان آموزشی رشد کند. از این رو برخی از والدین تمام تلاش خود را برای قبولی در آزمون تیزهوشان و یا آزمون نمونه دولتی به کار می بندند.

شاید شما نیز همانند بسیاری از اولیای دیگر نگران قبولی فرزندتان در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی بوده و در این فکر باشید که چگونه بهترین روش ممکن برای قبولی فرزندتان را فراهم کنید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش صحیح مطالعه دروس آزمون تیزهوشان آشنا کنیم تا برنامه ریزی قبولی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی را برای فرزندتان به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

آیا در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی شرکت کنیم؟

شاید همه شما با روش های مطالعاتی مختلف نظیر تست آموزشی، مهندسی معکوس تست ها و ... آشنا باشید. بسیاری از والدین برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یا نهم به دهم و نمونه دولتی، فرزندشان را در دریایی از کلاس ها و روش های تستی گوناگون رها می کنند تا به روش صحیح مطالعه تیزهوشان برسند.

 

بسیاری از والدین هزینه های گزافی را می پردازند تا قبولی تیزهوشان فرزندشان را تضمین کنند اما، آیا تا به حال فکر کرده اید که فرزند شما دانش آموزی 13-14 ساله می باشد که بسیاری از مفاهیم و موضوعات مطرح شده و روش های تستی تیزهوشان برای کودک 13 ساله عذاب آور است و کودک قادر به درک روش ها و انجام صحیح آن نیست؟ در هر صورت، سوال اینجاست که راهکار مناسب برای یادگیری روش های تست زنی تیزهوشان ششم به هفتم چیست و بهترین برنامه ریزی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی از چه طریقی ممکن است؟

 

در صورت کسب اطلاعات درباره چگونگی آزمون تیزهوشان نهم به دهم می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: آزمون تیزهوشان نهم به دهم

 

 

راهکار های صحیح برای تشویق کودکان به مطالعه آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی

برای یک لحظه ذهن خود را از تمامی کلاس ها و روش های تست زنی موجود دور کرده و به این فکر کنید که فرزند شما تمام تلاش خود را برای درس خواندن می کند. دانش آموز 13 ساله به آینده شغلی خود فکر نمی کند، او تنها به امید خوشحالی خانواده و گاهی به امید جایزه (روش جایزه برای دانش آموز باید با احتیاط اجرا شود تا دانش آموز زیاده خواه نشود) درس می خواند.

 

اما روش مطالعه مد نظر هیوا دقیقا با تکیه بر خوشحال نمودن پدر و مادر توسط فرزندان اجرا می شود. زیرا بسیاری از خانواده ها با اعمال فشار زیاد می خواهند فرزندشان را به درس خواندن وادار کنند اما اکثرا نتیجه نمی گیرند و صدمات روحی زیادی را به فرزند خود وارد می کنند.

 

پیشنهاد می شود برای یادگیری بهتر خود را مشتاق به یادگیری نشان دهید و از فرزندتان بخواهید تا آنچه یاد گرفته است را به شما  آموزش دهد. لذتی که کودک از آموزش به افراد بزرگتر از خود می برد وصف ناپذیر است، زیرا کودکی که همیشه درحال یادگیری و در موضع پایین تر بوده، این بار در موضع بالا و آموزش قرار میگیرد. حال سوال اینجاست که چگونه این کار را انجام دهیم؟

 

کنار فرزندتان بروید و از او بخواهید مطلب درسی خاصی را برایتان توضیح دهد و شما نیز با اشتیاق گوش کنید. هنگامی که فرزندتان قادر به آموزش و انتقال مناسب مطلب به شما باشد یعنی درس را به خوبی یاد گرفته که علاوه بر این باعث افزایش اعتماد به نفس درفرزند شما می شود. اما بسیاری از والدین سوال دارند که چگونه فرزندمان را به تست زنی نزدیک کنیم؟

 

در این زمینه پیشنهاد می شود که سوالات تستی را فرزندتان حل کند و شما از او یاد بگیرید. اگر سوالی سخت بود و دانش آموز قادر به حل آن نبود، سریعا بر علیه کودک جبهه نگیرید. سعی کنید به صورت حدس او را به سمت جواب هدایت کنید مثلا بگوید "دخترم از این روش حل نمیشه؟" یا "پسرم چرا از فلان روش استفاده نکنیم؟"

 

اما حواستان باشد که جواب را مستقیم نگویید. بگذارید دانش آموز جواب را به شما بگویید تا علاقه به آموزش در دانش آموز شکل بگیرد. این روش علاوه بر نکات ذکر شده دارای جزییات بیشتری نیز می باشد که برای یادگیری بهتر این روش میتوانید در هر جای ایران که هستید تنها با یک تماس تلفنی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تیزهوشان هیوا استفاده کنید.

 

برای اطلاع یافتن از دیگر روش های مطالعه موثر می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

 

 

 

 

 

قبولی در تیزهوشان و نمونه دولتی، به چه قیمتی؟

یادمان باشد مدارس تیزهوشان تمام زندگی فرزندتان نیست و عدم موفقیت فرزندتان را کند هوشی او به حساب نیاورید. همچنین قبولی فرزند شما تضیمن قبولی وی در دانشگاه های بسیار خوب کشور نیست، بلکه صرفا می تواند به دانش آموز کمک کند تا در مسیر بهتری قرار بگیرد.

 

هرچند بسیاری از دانش آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی معمولا رتبه های خوبی در کنکور سراسری کسب می کنند ولی به دلیل توقع بالایی که از این دانش آموزان است هرساله شاهد عدم موفقیت بسیاری از دانش آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در کنکور سراسری هستیم.

 

در نقطه مقابل بیش از 80 درصد رتبه های برتر کنکور دانش آموز مدارسی غیر از تیزهوشان و نمونه دولتی بوده اند. بنابراین نگاهتان به فرزندتان برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی تنها یک هدف کوچک در زندگی کودکانه فرزندتان باشد نه بیشتر.

 

برای کسب اطلاعات در مورد نوع سوالات آزمون تیزهوشان می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

در ادامه بخوانید: نمونه سوالات آزمون تیزهوشان

 

 

 

 

 

مشاوران گروه مشاوه تحصیلی هیوا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا کلیه سوالات مربوط به روش های تشویق فرزندان به درس خواندن شما را پاسخ دهند. همچنین برای اطلاع از اخبار آزمون تیزهوشان می توانید در کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا و صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا عضو شوید.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ یکی از روش های یادگیری کودکان چیست؟

✔️ روش های مختلف یادگیری در این مقاله ذکر شده که یکی از آنها آموزش بزرگسالان توسط کودکان است.



 

2- ✔️ توجه به روحیه دانش آموزان چقدر از قبولی در ازمون تیزهوشان موثر است؟

✔️ طبیعتا قبولی در آزمون تیزهوشان نیاز به روحیه بدون استرس دارد که در این مقاله به راهکارهای درست آن اشاره شده است.



 

3- ✔️ آیا قبول نشدن در آزمون تیزهوشان ممکن است در آینده فرزندمان تاثیر بگذارد؟

✔️ همانطور که در مقاله توضیح داده شد، قبولی فرزندان، تضیمن قبولی وی در دانشگاه های بسیار خوب کشور نیست بلکه صرفا می تواند به دانش آموز کمک کند تا در مسیر بهتری قرار بگیرد.

منبع : توصیه هایی به والدین برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BVpo
نظرتان را بنویسید