زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبان مدتی پس از شرکت در کنکور ارشد 1401 کارنامه نتایج اولیه آزمون ارشد را دریافت می کنند. این کارنامه حاوی اطلاعاتی نظیر درصد دروس مجموعه امتحانی داوطلب، رتبه، تراز و همچنین آخرین رتبه قبولی در این آزمون است. زمان دریافت نتایج اولیه ارشد مدتی پس از برگزاری آزمون می باشد.

 

 

داوطلبان حاضر در جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می توانند نتایج اولیه این آزمون را در سایت کارشناسی ارشد سازمان سنجش مشاهده کنند. متقاضیان به منظور آگاهی از زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد، می بایست کلیه اخبار و اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش را دنبال کرده و به محض مشخص شدن این زمان نسبت به دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد خود اقدام نمایند.

در این کارنامه رتبه و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در مرحله انتخاب رشته درج می شود. نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 برای کلیه داوطلبان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خود گردان و دانشگاه آزاد اعلام شده و امکان شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را برای داوطلبان مجاز فراهم می کند.

زمان اعلام نتایج ممکن است طبق شرایطی مانند همه گیری بیماری کرونا به تعویق افتاده که سازمان سنجش تلاش می کند، برنامه ریزی های بعدی را طبق این شرایط انجام دهد تا از این لحاظ برای داوطلبان مشکلی رخ ندهد. در ادامه برای آشنایی بیشتر داوطلبان به بررسی زمان اعلام نتایج اولیه ۱۴۰۱ می پردازیم.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401

همان طور که گفتیم در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 وضعیت قبولی و حد نصاب علمی داوطلبان مشخص شده و امکان شرکت در مرحله انتخاب رشته ارشد برای آن ها فراهم می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری، می بایست در تاریخ مشخص به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کرده و رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.

 

سال گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا در کشور، جواب اولیه این آزمون در تیرماه منتشر شد. امسال نیز پیش بینی می کنیم نتیجه این آزمون مانند سال گذشته در تیر ماه منتشر شود.

 

 

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 هنوز منتشر نشده است. در صورت انتشار زمان دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

با توجه به تقریبی بودن زمان مذکور به داوطلبان توصیه می کنیم در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا عضو شده و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا را دنبال کنند و از اطلاعیه های مربوط به تاریخ اعلام نتایج اولیه ارشد آگاه شوند. سال گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا در کشور، جواب اولیه این آزمون در تیرماه منتشر شد. امسال نیز پیش بینی می کنیم نتیجه این آزمون مانند سال گذشته در تیر ماه منتشر شود.

 

برای کسب اطلاعات در مورد اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد

 

 

مشاوره اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401

پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد و دریافت کارنامه نوبت به انتخاب رشته ارشد 1401 می رسد. داوطلبانی اجازه شرکت در انتخاب رشته ارشد را دارند که، عبارت مجاز به انتخاب رشته ارشد در کارنامه اولیه ارشد آنها قید شده باشد. مدتی است که انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سراسری جدا شده و در سایت دانشگاه آزاد انجام می شود، لذا متقاضیان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد باید به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

 

انتخاب رشته ارشد یکی از مهم ترین مراحل پذیرش و قبولی داوطلبان در رشته ها و دانشگاه های مورد نظرشان است، بنابراین بهتر است با مشورت متخصصان صورت گیرد. ابتدا کد رشته های مجموعه امتحانی خود را از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد استخراج و اولویت بندی کرده، سپس آنها را در سامانه سازمان سنجش یا دانشگاه آزاد ثبت کنند.

 

کارشناسان سامانه هیوا برای رفاه حال داوطلبان نرم افزاری را تحت عنوان نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد تهیه کرده اند که با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، رتبه احتمالی ارشد را بر اساس کارنامه های سال پیش نشان می دهد. برای استفاده از این نرم افزار به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه ارشد

 

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجربیات خود را در اختیار آن ها قرار می دهند. همچنین به داوطلبان توصیه می کنیم در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا عضو شده و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا را دنبال کنند و از اطلاعیه های مربوط به تاریخ اعلام نتایج اولیه ارشد آگاه شوند.

 

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 چه زمانی است؟

✔️ با توجه به متن مقاله، پیش بینی می شود کارنامه نتایج اولیه ارشد تا یک ماه پس از برگزاری کنکور ارشد منتشر شود که به محض انتشار، لینک در متن مقاله قرار می گیرد.



 

2- ✔️ آیا اعلام نتایج اولیه ارشد 1401 دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری متفاوت است؟

✔️ خیر، همانطور که در مقاله نیز توضیح داده شده، اعلام نتایج اولیه ارشد دانشگاه آزاد و سراسری در یک کارنامه منتشر شده ولی انتخاب رشته ارشد آنها متفاوت است.



 

3- ✔️ اعلام نتایج اولیه ارشد 1401 در کدام سایت منتشر می شود؟

✔️ برای دریافت کارنامه نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد به سایت سازمان سنجش که آدرس آن در متن مقاله موجود است مراجعه کنید.

منبع : زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3Ljx
نظرتان را بنویسید