اعلام نتایج نهایی ارشد

اعلام نتایج نهایی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ شرکت کرده اند، می توانند نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد را از طریق سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. داوطلبان پذیرفته شده می بایست در موعد مقرر به دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه کرده و اقدامات پس از اعلام نتایج ارشد را سپری کنند.

 

 

 

اعلام نتایج نهایی ارشد 1401 برای آن دسته از داوطلبانی منتشر می شود که با توجه به کارنامه اولیه خود مجاز به ثبت کد رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد شده بودند. این مرحله از آزمون کارشناسی ارشد برای داوطلبین بسیار حائز اهمیت است، زیرا قبول شدن یا نشدن این داوطلبان برای سال های متوالی تحصیلی آنان تصمیم گیری خواهد کرد. 

این داوطلبان به منظور اطلاع از نتایج نهایی کارشناسی ارشد، می بایست اخبار و اطلاعیه های منتشر شده را دنبال کنند و در موعد مقرر نسبت به مشاهده نتیجه و دریافت کارنامه نهایی خود اقدام نمایند. در زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد محل قبولی داوطلب مشخص شده و امکان ثبت نام و ادامه تحصیل برای پذیرفته شدگان این آزمون فراهم می شود.

داوطلبان کنکور ارشد باید در موعد مقرر از زمان انتشار کارنامه نتایج ارشد ۱۴۰۱ مطلع شده تا اگر سازمان سنجش اقدام به پذیرش تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد نمود، متقاضیان علاقمند بتوانند در آن مرحله نیز شرکت نمایند. بنابراین در ادامه مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی از زمان و نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401 را در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

 

زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1401

پس از اینکه اولویت های انتخابی داوطلبان توسط نرم افزار سازمان سنجش بررسی شد، اولین اولویتی که با توجه به حد نصاب اکتسابی داوطلب، امکان قبولی در آن وجود دارد، منتشر می شود. با این حال سازمان سنجش با انتشار کارنامه سبز ارشد وضعیت قبولی داوطلب در سایر کد رشته ها را نیز نشان داده تا اگر متقاضی تصمیم به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد داشته باشد بتواند از اطلاعات آن استفاده نماید.

 

 

هنوز زمان دقیق اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 1401 منتشر نشده است. به محض انتشار در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

سال گذشته زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد در مهر ماه 1400 منتشر شد. پیش بینی می کنیم در صورت برگزرای به موقع این آزمون نتایج نهایی آن در مهر ماه 1401 منتشر شود.

 

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات درباره اعلام نتایج کارشناسی ارشد، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

 

 

نحوه اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1401

پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ داوطلبان می بایست به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و از بخش کارشناسی ارشد وارد "سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد" شوند تا اسامی پذیرفته شدگان ارشد را مشاهده نمایند.

 

اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد

 

 بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کرده و وارد بخش درج اطلاعات ثبت نامی شوند. 

 

اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1401

 

 سامانه آزمون کارشناسی ارشد طوری طراحی شده که هر داوطلب با درج اطلاعات ثبت نامی وارد میز کار خود شده و امکان مشاهده نتایج برای او فراهم می شود. تصویر زیر دو روش ورود به به میز کار داوطلب را نشان می دهد :

1 – بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی 
2 – بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام 

 

اعلام نتایج نهایی ارشد

 

بر روی گزینه "نتایج نهایی" کلیک کرده تا محل قبولی داوطلب به نمایش درآید.

 

اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری 1401

 

این تصاویر مربوط به سال های گذشته می باشند، در صورت تغییر در روند مشاهده نتایج تصاویر بالا به روزرسانی خواهند شد.

 

در صورتی که داوطلبی اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده و به آن دسترسی نداشته باشد می تواند با ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: دریافت شماره پرونده و کد رهگیری کنکور ارشد

 

 

 

 

 

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1401

داوطلبان پذیرفته شده ارشد قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی، می بایست به سایت اطلاع رسانی آن دانشگاه مراجعه کرده و از نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد مطلع شوند. سازمان سنجش برای دانشگاه هایی که تاریخ مشخصی را در سایت خود اعلام نمی کنند، بازه زمانی مشخصی در نظر گرفته و در سایت خود اعلام می کند. عدم مراجعه به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت نام، به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد. 

 

سازمان سنجش برای داوطلبانی که از محل قبولی خود رضایتی نداشته و این عدم رضایت را نتیجه اشتباه در انتخاب رشته خود می دانند، قابلیتی فراهم کرده که بر اساس آن می توانند نسبت به ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد اقدام نمایند.

 

به متقاضیان توصیه می کنیم، در صورت قبولی در رشته محل مورد علاقه خود حتما ثبت نام خود را انجام داده و به امید موافقت سازمان سنجش با درخواست بررسی اولویت بعدی انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ نمانند. اما اگر در کنکور ارشد در هیچ رشته ای پذیرفته نشده اند، با مطالعه مقاله زیر اقدام به ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی نمایند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

 

 

 

 

مشاوره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

چند سالی است که نتایج ارشد دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. در صورتی که امسال نیز این روند تکرار شود، داوطلبان دانشگاه آزاد طبق راهنمای تصویری در این مقاله، می توانند جواب خود را مشاهده نمایند. داوطلبانی که در انتخاب رشته پذیرفته نشده اند، می توانند در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند.

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز تجربیات خود را در اختیار پذیرفته شدگان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ قرار داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا داوطلبان را در مشاهده نتایج یاری می نمایند.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا بعد از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد کارنامه ای برای داوطلبان صادر می شود؟

✔️ با توجه به متن مقاله، سازمان سنجش در مدت زمان کوتاهی بعد از اعلام نتایج این آزمون کارنامه نهایی کارشناسی ارشد را منتشر کرده و به بررسی رتبه اکتسابی داوطلب در هر رشته محل می پردازد.



 

2- ✔️ آیا نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری همزمان اعلام می شود؟

✔️ در حال حاضر اخبار دقیقی در این خصوص منتشر نشده اما به دلیل محدودیت های زمانی در سال جاری احتمالا شاهد انتشار نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت همزمان خواهیم بود.



 

3- ✔️ آیا بعد از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1401 امکان درخواست بررسی اولویت بعدی انتخاب رشته وجود دارد؟

✔️ با توجه به متن مقاله سازمان سنجش با انتشار کارنامه سبز کارشناسی ارشد امکان ارسال درخواست بررسی اولویت بعدی در انتخاب رشته را فراهم می کند.

منبع : اعلام نتایج نهایی ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6Oml
نظرتان را بنویسید